• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 23 rugpjūčio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

CO₂ emisijų ribojimai gali branginti automobilius – kas laukia pirkėjų?

pagal Ramūnas Kuršelis
2025.08.21, 11:30
Naujienos
A A
0
automobilio ismetamuju tersalu matavimas co2
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europos automobilių gamintojai susiduria su vienu sunkiausių iššūkių istorijoje. Nauji ES CO₂ tikslai 2025–2030 m. gresia milijardinėmis baudomis, jei gamintojai nesilaikys išmetamųjų teršalų kiekio apribojimų. Šis spaudimas jau formuoja automobilių kainas, modelių prieinamumą ir pirkėjų pasirinkimo galimybes Lietuvoje ir visoje Europoje.

Kodėl CO₂ tikslai tokie griežti?

ES įsipareigojo sumažinti transporto sektoriaus išmetamųjų teršalų kiekį bent 55 %, palyginti su 1990 m. lygiu. Nuo 2021 m. automobilių gamintojai privalo pasiekti vidutinį 95 g/km CO₂ lengvųjų automobilių kiekį. Iki 2025–2030 m. tikslai tampa dar griežtesni – apie 81 g/km. Pažeidimas reiškia 95 eurų baudas už kiekvieną viršytą gramą/km, padaugintą iš kiekvieno parduoto automobilio.

Kokia didelė rizika kyla gamintojams?

volkswagen logotipas
Volkswagen

Analitikai apskaičiavo, kad potencialios baudos gali siekti 15 milijardų eurų per metus, o tai sudaro iki 20 % tokių grupių kaip „Volkswagen“, „Stellantis“, „Renault“, BMW ir „Mercedes“ pelno. „Tesla“, būdama visiškai elektrinė, šios rizikos išvengia. „Renault“, „Stellantis“ ir „Volkswagen“ yra ypač pažeidžiamos dėl didelių vidaus degimo variklių portfelių ir lėtesnio elektromobilių diegimo.

Poveikis automobilių kainoms

Siekdami išvengti baudų, automobilių gamintojai yra priversti koreguoti kainodarą ir strategiją. Pagrindiniai padariniai:

  • Kylančios kainos: vidaus degimo variklių modeliai gali brangti, nes gamintojai į kainas įtraukia išmetamųjų teršalų technologijų kainą ar net baudas.
  • Kryžminis subsidijavimas: pelnas iš benzininių ir dyzelinių modelių naudojamas elektromobilių nuostoliams kompensuoti, todėl tradicinių automobilių kainos kyla.
  • Elektromobiliai su nuolaida užsienyje: Vakarų Europoje kai kurie elektromobiliai parduodami su didelėmis nuolaidomis (30–50 %), kad atitiktų CO₂ vidurkius, o tai vėliau gali paveikti Lietuvos naudotų automobilių rinką.
  • Modelių mažinimas: mažos maržos maži automobiliai (pvz., „Fiat Panda“, „Dacia Sandero“ dyzelinės versijos) rizikuoja išnykti dėl išmetamųjų teršalų išlaidų.

Realios pasekmės Lietuvos vairuotojams

Lietuvoje pirkėjai jau jaučia spaudimą:

  • Maži, pigūs benzininiai automobiliai pamažu nyksta arba tampa vis labiau brangu.
  • Elektromobilių kainos Lietuvoje išlieka aukštos, nes, palyginti su Vokietija ar Prancūzija, valstybės skatinamosios priemonės yra ribotos.
  • Naudotų elektromobilių importas gali išaugti, nes Vakarų rinkos taiko dideles nuolaidas neparduotiems modeliams.
  • Papildomos nacionalinės priemonės, pavyzdžiui, atnaujinti taršos mokesčiai, gali dar labiau padidinti senesnių vidaus degimo variklių automobilių kainą.
Skaitykite  A5 magistralėje atidaryta pirmoji Lietuvoje ES standartus atitinkanti poilsio aikštelė

Ką sako ekspertai?

Pasak pramonės ekspertų, išmetamųjų teršalų taisyklės įstumia gamintojus į kampą. „Be lankstumo Europa rizikuoja prarasti konkurencingumą, o Kinijos elektromobilių gamintojai plečiasi“, – perspėja analitikai. Nors griežtesnės taisyklės mažina išmetamųjų teršalų kiekį ir skatina elektrifikaciją, jos taip pat lemia aukštesnes kainas, rinkos neapibrėžtumą ir darbo vietų riziką ES automobilių sektoriuje.

Ką gali padaryti pirkėjai ir gamintojai?

  • Gamintojai: paspartinti įperkamų elektromobilių (VW ID.2all, Renault Twingo EV) kūrimą, optimizuoti vidaus degimo varikliu varomus modelius arba pirkti CO₂ kreditus iš nulinės emisijos prekių ženklų.
  • Pirkėjai: laikyti hibridus arba įkraunamus hibridus pusiausvyrai, sekti naudotų elektromobilių rinką, ieškodami galimybių, ir lyginti importo iš Vakarų Europos kainas.

CO₂ ribinės vertės keičia Europos automobilių rinką. Jos skatina inovacijas ir mažina išmetamųjų teršalų kiekį, tačiau taip pat didina kainas ir riboja vartotojų pasirinkimą. Lietuvos pirkėjai turėtų ruoštis brangesniems naujiems automobiliams, augančiam naudotų elektromobilių srautui ir galimoms nacionalinėms priemonėms, didinančioms taršių transporto priemonių kainą.

Kokia jūsų nuomonė? Ar manote, kad griežtos CO₂ taisyklės vertos didesnių automobilių kainų, ar ES turėtų sušvelninti savo tikslus? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose.

Žymos: co2
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vyresnio amžiaus vairuotojos išmanus manevras išvengta nelaimės A1 kelyje

Vyresnio amžiaus vairuotoja posūkyje prarado kontrolę – automobilis slydo į atitvarą

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Net patyrę vairuotojai klysta: koks greitis leidžiamas greitkelyje?

Vokietijos įmonė bankrutuoja po 130 metų – automobilių sektoriaus krizė gilėja

8 labiausiai gendantys varikliai: nuo BMW iki „Toyotos“

Naujas automobilių vagysčių metodas – „garsiakalbio metodas“

Patikimiausi 1.6 dyzeliai atitinkantys Euro 6 standartą: sąrašas vairuotojams Lietuvoje

5 automobilių modeliai, kurie net po 10 metų beveik negenda

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt - Daiktų nuoma
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
Salvata.lt - Buitinės technikos remontas
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz