• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Aiškėja, kaip atrodys Nemuno salą ir Aleksotą sujungsiantis tiltas

pagal Andžej Biaigo
2022.08.15, 6:41
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Oficialu: parengti Nemuno krantus jungiančio tilto projektiniai pasiūlymai. 258 metrų ilgio pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas ne tik pagerins susisiekimą, bet ir taps nauju traukos centru. Iš čia atsivers 360 laipsnių miesto panoramos. Tilto prieigose ir prie vandens kuriamos laisvalaikio erdvės. Tikimasi, kad tilto statybos startuos jau kitais metais. Architektų sprendiniai rugpjūčio 29 d. bus pristatyti Kauno savivaldybėje. Iki tol visuomenė kviečiama teikti savo pastebėjimus projektui.

Strateginė jungtis

„Upių mieste reikia kuo daugiau jungčių. Taip žmonės taptų mobilesni, o svarbūs objektai ir miesto centras būtų patogiai bei lengvai pasiekiamas. Pirmasis žingsnis to link – mažasis tiltelis nuo Karaliaus Mindaugo prospekto į Nemuno salą. Naujasis tiltas – to tęsinys“, – kalbėjo Kauno miesto savivaldybės vicemeras Andrius Palionis.

Pasak jo, Kauno centro sąvoka plečiasi, čia atsiranda vis daugiau traukos taškų. Tai ir naujasis baseinas Nemuno saloje, čia pat statomas nacionalinis mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Neabejotina miesto vizitine kortele taps ir kitame upės krante suplanuotas M. K. Čiurlionio koncertų centras, kylantis Aleksoto inovacijų pramonės parkas.

Specialistų teigimu, naujasis tiltas su pėsčiųjų ir dviračių takais pagerins susisiekimą su Žemojoje Fredoje statomais gyvenamųjų namų kompleksais, istoriniu Kauno miesto centru, rekreacijai skirta Nemuno sala. Taip siekiama ne tik padidinti šių miesto dalių patrauklumą, bet ir skatinti darnų judumą.

„Du tiltai sudarys vientisą jungtį, kuria siekiama į vieną sistemą įtraukti Kauno centro vystymui ir plėtrai svarbius objektus, pagerinti pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą tarp abiejų Nemuno krantų, taip pat sujungti esamų ir skatinti naujų pėsčiųjų ir dviračių trasų vystymą“, – teigia projekto koordinatorius Andrius Indriliūnas.

Tikimasi per šiuos metus parengti techninį projektą, o kitąmet jau skelbti konkursą rangovui ir pradėti tilto statybas.

Aiskeja kaip atrodys Nemuno sala ir Aleksota sujungsiantis tiltas 2

Pakoreguota pirminė vizija

Naująjį tiltą projektuoja įmonė „TEC Infrastructure“ ir architektų komanda „KILD“, kurią atstovauja architektai Petras Išora, Ivane Ksnelashvili ir Dominykas Daunys. 2018 metais ta pati komanda buvo pateikus pirminius tilto iš Nemuno salos į Aleksotą sprendinius, tačiau atsižvelgiant į savivaldybės prašymą, jie – permąstyti ir optimizuoti. Tai leis sumažinti tilto statybos kaštus.

Skaitykite  Policija skelbia reidus liepos mėnesį – kas bus tikrinama keliuose?

Naujojo tilto siluetas primins jau pastatytą mažąjį – turės panašią turėklų sistemą, bus šviesus, tačiau ne toks monolitiškas. Jis kuriamas iš lengvų metalinių konstrukcijų, todėl taps ažūrišku ir neužgoš vaizdo į miestą tiek nuo krantų, tiek ir nuo upės.

Kuriamos erdvės bus lengvai pasiekiamos visiems, ypač žmonėms su negalia – tilto prieigose įkomponuojami patogūs 5 proc. nuožulnumo pandusai. Numatyta, kad tilto konstrukcijų ilgis sieks 258 metrus, o judėjimui skirtų takų plotis – 6 metrus.

„Atnaujintu siūlymu tuos pačius tikslus – sukurti sėdimą viešą erdvę prie tilto atramų ir vandens – pasieksime naujomis priemonėmis. Atsisakėme sudėtingų konstrukcijų ant tiltų ir amfiteatrus perkomponavime į Nemuno krantus. Taip sukursime multifunkcinę erdvę Aleksoto pusėje bei minimalią intervenciją į kraštovaizdį Nemuno saloje“, – tilto viziją pristatydamas kalbėjo architektūrinės projekto dalies vadovas  Petras Išora.

Aiskeja kaip atrodys Nemuno sala ir Aleksota sujungsiantis tiltas 3

Panoramų stebėjimo ir susibūrimų vieta

„Kurdami tiltą tyrinėjome Kauno viešas erdves –  Žaliakalnio funikulieriaus, Šilo ir Kauko laiptų bei S. Daukanto pėsčiųjų tilto prieigas, aikštes prie Maironio muziejaus, savivaldybės ar erdvę ties Ugniagesių rūmais. Šios vidutinio dydžio lokalios erdvės turi jaukų, Kauno centrui būdingą mastelį. Kurdami tiltą, terasas ir aikštę bandėme jį atkartoti“, – pasakojo architektas Dominykas Daunys.

Architektūriškai Aleksoto pusė išraiškingesnė – tiltas įsiremia į stačiakampę aikštę, ties H. O. Minkovskių gatve. Iš jos laiptais ir pandusu galima nusileisti į asimetrišką ovalią terasą arti vandens. Amfiteatriška erdvė kompoziciškai atkartos Ugniagesių rūmų užstatymą ir aikštę, taip sukuriant jungtį tarp dviejų tiltų prieigų bei Nemuno krantų.

Nusileidus dar žemiau, gyventojai pateks į išraiškingą terasą prie vandens. Ji suformuota  egzistuojančios bunos vietoje.

Pasak „KILD“ architekto Ivane Ksnelashvili, tiltas per upę tarnaus ne tik kaip jungtis, bet ir taps populiaria vieta įvairioms veikloms. Tilto konstrukcijos šioje pusėje pritaikytos koncertams, lauko kinui, studentų paskaitoms.

Nemuno salos pusėje, kuriama rekreacinė erdvė apglėbs pusiasalį su buvusiu tarpukariniu uostu. Čia suplanuota kompaktiška ir laiptuota ovali terasa aplink tilto atramą. Į ją žmonės pateks parko takeliais ar pieva. Architektų sprendimai palieka atvirą kelią laivybos vystymui Nemunu ar buvusio uosto ir jachtklubo erdvės atkūrimui.

Skaitykite  „Zebros“ efektas vairuojant: kas tai ir kaip saugotis?

Nuo tilto ir iš viešųjų erdvių miestiečiams atsivers ikoniškos senamiesčio, naujamiesčio, salos bei Aleksoto panoramos. Jomis kauniečiai galės grožėtis ir vakarais. Turėkluose įrengtas apšvietimas žemiau juosmens neakins pėsčiųjų ir dviratininkų.

Aiskeja kaip atrodys Nemuno sala ir Aleksota sujungsiantis tiltas 4

Pristatymas gyventojams

Susipažinti su „KILD“ architektų ir projektavimo įmonės „TEC Infrastructure“ parengta vizija galima Kauno miesto savivaldybės svetainėje: bit.ly/Aleksototiltas. Viešas projektinių pasiūlymų pristatymas gyventojams vyks rugpjūčio 29 d. 17.00 val. Kauno miesto savivaldybės administracijos Mažojoje salėje, Laisvės al. 96.

Iki šios datos laukiama ir gyventojų pasiūlymų bei klausimų projekto vadovui-koordinatoriui Andriui Indriliūnui. Jie teikiami el. paštu andrius.indriliunas@tec.lt arba raštu, adresu Žalgirio g. 92-301, Vilnius LT-09303.

Siunčiant pasiūlymus projektuotojui, turi būti nurodyta fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas, el. pašto adresas bei kiti kontaktiniai duomenys, pasiūlymo teikimo data ir motyvai.

[foogallery id=\”12404\”]

Žymos: aleksotaskaunasnemuno salatiltas
Dalintis3DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz