Įsibėgėjanti Vilniaus oro uosto rekonstrukcija atneša svarbių eismo pokyčių oro vartų prieigose. Vairuotojams ir keleiviams teks keisti senus įpročius – balandžio 29 dieną visam laikui uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias (toliau – pandusas), kuriuo prie įėjimo antrame aukšte atvykdavo daug keleivių ir juos lydinčių asmenų. Šių metų gegužės mėnesį vadinamoji „Kiss and Fly“ zona, kurioje išlaipinami keleiviai, veiks tik PC ir P3 aikštelėse. Keleivius atvežę automobiliai „Kiss and Fly“ aikštelėse galės nemokamai stovėti 15 minučių.
Svarbiausi eismo pokyčių akcentai:
- Nuo balandžio 29 dieną visam laikui uždaromas automobilių užvažiavimo prie išvykimo terminalo kelias (toliau – pandusas), juo naudotis galės visi keleiviai jundantys pėsčiomis, aptarnaujantis transportas bei keleiviai su individualiais poreikiais (prieš atvykdami į oro uostą užpildykite specialią formą).
- Trumpalaikis automobilių sustojimas (keleiviams paimti ar išlaipinti) nuo balandžio 29 dienos bus vykdomas tik PC ir P3 aikštelėse.
- Pandusas visam laikui uždaromas todėl, kad visa Vilniaus oro uosto išvykimo funkcija bus perkelta į naują terminalą, o šiuo metu jau būtina atlikti statybos darbus. Panduso uždarymo data pasirinkta vėliausia, kokia tik buvo galima pagal numatomus statybų darbus.
- Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto schemos rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį.
„Kitąmet atidarysime naująjį išvykimo terminalą, kurio pralaidumas išaugs dvigubai: nuo 1200 keleivių per valandą iki 2400. Kad pajėgumai veiktų sklandžiai, šiemet yra aktyviai įgyvendinama parkavimo aikštelių ir eismo schemos pertvarka, kuri užtikrins ir patogų naujojo terminalo pasiekimą, ir leis geriau suvaldyti transporto srautus“, – teigia Arnas Dūmanas, Lietuvos oro uostų infrastruktūros plėtros departamento vadovas.
Nuo balandžio 29 dienos Vilniaus oro uoste nebelieka įprasto privažiavimo prie išvykimo terminalo. Lydinčių asmenų atvežami arba savo automobiliais atvykstantys keleiviai bus nukreipiami į kitas trumpalaikiam sustojimui arba ilgalaikiam parkavimui skirtas vietas. Tuo pat metu Vilniaus oro uostas išlieka lengvai bei paprastai pasiekiamas viešuoju transportu. Prasidėjus permainoms, senuoju pandusu, vedančiu prie įėjimo į išvykimo terminalą, galės važiuoti tik oro uostą aptarnaujantis transportas ir iš anksto užpildę formą keleiviai su individualiais poreikiais.
Siekiant suvaldyti laikinus pokyčius Vilniaus oro uosto prieigose, yra įdarbinta per 10 darbuotojų, kurie visą parą, 7 dienas per savaitę, teiks informaciją bei padės keleiviams susiorientuoti rekonstrukcijos laikotarpiu.
Kartu su oro uosto naujojo išvykimo terminalo statybomis vykstantis transporto prieigų rekonstrukcijos projektas bus baigtas 2024 metų spalio mėnesį. Darbai skaidomi etapais siekiant, kad pereinamuoju laikotarpiu įtaka parkavimo paslaugoms būtų kuo mažesnė.
Pasak A. Dūmano, po rekonstrukcijos didžiausiame šalies oro uoste iš esmės keisis esama transporto prieigų judėjimo schema, kuri bus aiškiau suprantama, orientuota ir pritaikyta keleiviams patogiai pasiekti naująjį išvykimo bei esamą terminalą. Taip pat bus sustiprinta viešojo transporto bei vežėjų integracija.
Pagal eismo schemos pertvarkos planą automobilių parkavimo ir kito transporto eismo zonos plotą planuojama išplėsti iki 17 tūkst. kv. m. Visos šiuo metu esančios aikštelės bus sujungtos į vieną visumą – šis sprendimas transporto pralaidumą padidins du kartus lyginant su dabar esamu.
Įgyvendinant projektą numatyta atnaujinti paviršinių nuotekų surinkimo sistemą, visas dangas, apšvietimą, įrengti stogines, dviračių parkavimo vietas, įrengtos elektromobilių įkrovimo stoteles, apželdinti teritoriją.
Visų rekonstrukcijų metu Vilniaus oro uoste ir toliau be pertraukų veiks ilgalaikio parkavimo daugiaaukštės aikštelės, kur galima palikti automobilius ilgesniam laikui.
Svarbu priminti, kad pandusas (automobilių užvažiavimas dabartinio išvykimo terminalo link) visam laikui uždaromas todėl, kad visa Vilniaus oro uosto išvykimo funkcija bus perkelta į naują terminalą. Šiame etape minėtas užvažiavimas bus uždaromas tik automobiliams, o keleiviai juo naudotis galės toliau.
Pastačius naują išvykimo terminalą – jokios išvykimo funkcijos dabartinio panduso vietoje nebeliks. Panduso uždarymo data pasirinkta vėliausia, kokia tik buvo galima, atsižvelgiant į milžiniškas prieigos rekonstrukcijų darbų apimtis ir būtinus etapiškumus.
Vilniaus oro uosto prieigų – eismo schemos rekonstrukcijos darbai (pirmas etapas) pradėti 2024 metų sausį ir bus visiškai baigti spalio mėnesį. Tai yra trumpiausias įmanomas technologinis terminas tokios didelės apimties darbams.
Visi eismo schemos darbai buvo derinami prie naujojo išvykimo terminalo statybų etapų bei prie metų laikų, kuriais galima vykdyti tokio pobūdžio darbus. Dėl technologinių apribojimų, kelio dangos rekonstravimo ir įrengimo darbai negali būti vykdomi šaltuoju metų laiku.
Nuo birželio 3 dienos bus pradedamas trečiasis, paskutinis prieigų rekonstrukcijos etapas, dėl kurio vėl keisis judėjimo schema. Detalesnė informacija bus pateikta gegužės vidury. Atsižvelgiant į tai, kad prieigų rekonstrukcijos etapai keisis pakankamai dažnai, Lietuvos oro uostai ragina keleivius, planuojančius į Vilniaus oro uostą vykti automobiliu, iš anksto pasidomėti galiojančia aikštelių tvarka bei schemomis, nes įprasti įvažiavimo keliai ir statymo vietos bus pasikeitę. Visa naujausia informacija yra pateikiama Lietuvos oro uostų svetainėje.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.