• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Kada ir kaip prižiūrimi žvyrkeliai?

pagal Andžej Biaigo
2023.03.28, 15:42
Eismas
A A
0
ab keliu prieziura
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Žvyrkelių būklė žiemos pabaigoje ir ankstyvą pavasarį dažnai kelia daugiau rūpesčių tiek kelininkams, tiek gyventojams. Nepaisant permainingos žiemos, šiemet nuo sausio valstybinės reikšmės žvyro dangos keliuose nuolat dirbo AB „Kelių priežiūra“. Bendrovės greideriai per tris šių metų mėnesius profiliuodami žvyrkelius jau nuvažiavo 5 tūkst. kilometrų. Mechanizmai ir šiuo metu nesustodami tęsia darbus ten, kur danga pradžiūvo ir yra optimali darbams vykdyti.

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelius su žvyro danga prižiūri „Kelių priežiūra“. Tai daroma pagal pavedimo sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Šalyje nuolat vykdomos kelių patrulinės apžiūros, kurių tikslas – nuolat fiksuoti kelio elementų ar jo dalių pažaidas tiek asfalto, tiek žvyro dangų keliuose, jas šalinti. Pagal pavojingumą ir technines galimybes keliai remontuojami skubos tvarka arba planuojami reikiami priežiūros darbai.

Kelininkų teigimu, ši žiema nėra dėkinga keliams dėl nedidelio įšalo ir nuolatinių atšilimo ciklų. Pirmiausia, įšalusios dangos sluoksnis daugelyje vietų yra gana plonas, tad sunkusis transportas jį laužo, formuojasi didelės ir gilios duobės, provėžos. „Kelių priežiūra“, suderinusi su LAKD, polaidžio laikotarpiui apriboja krovininių automobilių eismą kai kuriuose keliuose, kurių danga silpnesnė, labiau nudėvėta ir kyla pavojus, kad gali būti sulaužyta. Deja, vis dar pasitaiko atvejų, kad sunkiasvorės transporto priemonės nesilaiko apribojimų, apie tai kelininkus informuoja ir patys gyventojai.

Antra, žvyro danga didelėje kelių dalyje labai nudėvėta, suplonėjusi, daug kur nebelikę viršutinio profiliuojamo sluoksnio. Dėl šalyje lėšų kelių infrastruktūrai stygiaus vėluoja paprastasis kelių remontas, kurio metu būtų storinama žvyro danga, sutvarkomas vandens nuvedimas, atstatomi kiti kelio parametrai.

Trečia, kol įšalas galutinai nepasitraukė (ypač miškingose vietovėse arba ten, kur sunkesni molingi gruntai), nėra galimybės žvyrkelius tvarkingai sugreideriuoti, nes mechanizmai negali atlikti darbų visu dangos storiu, taip pašalindami esamus nelygumus ir atnaujindami dangą iki vienalytės konsistencijos. Be to, kai greideriuojamas tik viršutinis, vandens prisotintas dangos sluoksnis, tiesiog palyginama paviršiuje atšilusi patižusi danga, taip suteikiant ypač trumpalaikį efektą.

Ketvirtas svarbus žvyrkelių priežiūros aspektas – pralūžusių vietų taisymas užtrunka dėl tokių defektų gausos ir jau minėto lėšų stygiaus. Penkta, esant tinkamoms oro sąlygoms, pasitraukus įšalui ir pradžiūvus dangoms, žvyrkeliai bus palaipsniui sugreideriuoti.

Skaitykite  Policija skelbia reidus liepos mėnesį – kas bus tikrinama keliuose?

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose yra apie 5 800 km rajoninių kelių su žvyro danga. Žvyrkeliai reikalauja nuolatinės priežiūros, todėl atsiradę defektai šalinami, atsižvelgiant į orų sąlygas – kaip minėta, žvyrkelių neįmanoma tinkamai suprofiliuoti esant įšalusiai, per daug sausai kelio dangai arba ilgą laiką gausiai lyjant, kai danga permirkusi. Dėl šių priežasčių žvyro dangos gali būti rečiau profiliuojamos, tačiau jos yra stebimos ir darbai atliekami tik tada, kai dangų drėgnumas tampa optimalus.

Pagal šiuo metu galiojančią tvarką visų valstybinės reikšmės kelių žvyro dangos turi būti ir yra profiliuojamos, jei matuojant po 3 m skersine ir išilgine kryptimi yra atsiradusių pasikartojančių iškilimų ar įdubų (bangų), kurių aukštis ar gylis didesnis kaip 4 cm. Vykdant kelio apžiūrą, aptikus ribines reikšmes viršijantį defektą – organizuojamas profiliavimo darbas. „Kelių priežiūros“ teigimu, visi valstybinės reikšmės žvyrkeliai yra apžiūrimi nustatytu periodiškumu, tuomet vertinami ir, jei yra poreikis atlikti priežiūros darbus, organizuojami darbai.

Atsiradusios didesnės pažaidos turi būti pašalinamos esant tinkamoms oro sąlygoms ne vėliau kaip per 3 dienas. Bendros patrulinės apžiūros žvyrkeliuose vykdomos ne rečiau kaip kas 21 dieną. Gavus kritinės informacijos, pavyzdžiui, dėl didelių pažaidų žvyro dangoje, vykstama patikrinti. Jei bangos pažaidos viršija ribines reikalavimų reikšmes, organizuojami žvyro dangos profiliavimo darbai, kiti galimi sprendimai, statomi atitinkami kelio ženklai saugiam eismui užtikrinti.

Visą informaciją apie kelių būklę ir eismo sąlygas valstybinės reikšmės keliuose galima sužinoti www.eismoinfo.lt. Informacija taip pat teikiama visą parą veikiančiu Eismo informacijos centro trumpuoju tel. 1871 arba (8 5) 232 9677, kuriuo vairuotojai gali gauti ir perduoti informaciją apie eismo sąlygas.

AB „Kelių priežiūra“ informacija

Dalintis2DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.