• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 2 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Reikšmingi pokyčiai pavojingiausiame „Via Baltica“ kelio ruože

pagal Andžej Biaigo
2023.05.18, 9:25
Eismas
A A
0
Rekonstruojama magistrale HISK archyvas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Infrastruktūros statybų kompanija AB „HISK“ užbaigė valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 56,83–72,50 km projektavimo darbus. Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą bei suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams.

AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, iki rekonstrukcijos valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 ruožas nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos neatitinka tarptautiniam kelių tinklui keliamų eismo organizavimo ir saugos reikalavimų. Šis „Via Baltica“ ruožas yra vienas intensyviausių Lietuvoje: skaičiuojama, kad vidutiniškai per parą juo pravažiuoja apie 10 tūkst. automobilių, pusę jų sudaro krovininis transportas.

Kaip teigia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Verslo technologijų ir verslininkystės katedros vedėja prof. dr. Ieva Meidutė–Kavaliauskienė, A5 kelio modernizavimas yra prioritetinis Lietuvos susisiekimo infrastruktūros projektas, nes tai yra viena intensyviausių tarptautinių eismo magistralių ir viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų.

„A5 yra ne tik „Via Baltica“ magistralei priklausantis valstybinės reikšmės kelias, bet ir I-ojo visos Europos transporto koridoriaus bei transeuropinio transporto tinklo (TEN–T), jungiančio Estiją, Latviją, Lietuvą su Lenkija bei Vakarų Europos šalimis, dalis. Tai itin svarbus kelias, kuriame tiek lengvųjų, tiek krovininių transporto priemonių srautai auga, jei nežiūrėtume į praėjusių metų išimtis dėl geopolitinės situacijos“, – teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė.

Jau greitai judėti nuo Kauno iki Marijampolės taps dar saugiau, patogiau ir greičiau. Net už tris iš keturių projektavimo sutarčių dėl A5 magistralės rekonstrukcijos atsakinga bendrovė „HISK“ užbaigė paskutiniojo 56,83–72,50 km ruožo projektavimo darbus, netrukus turėtų prasidėti ir šios dalies rangos darbai.

Rekonstrukcijos projektuose numatyta įrengti dvigubai daugiau – 4 eismo juostas, kurios šiame iki šiol itin avaringame ruože padės užtikrinti didesnį saugumą. Taip pat yra suprojektuoti ir nauji jungiamieji keliai, kuriais nukreipiamas vietinis eismo srautas, viadukai, skirtingų lygių sankryžos, tiltai per Šešupę, triukšmo užtvarai. Kaip teigia „HISK“ projektavimo centro vadovas Martynas Jokubauskis, projekte netrūksta ir kitų su kelionių patogumu susijusių infrastruktūrinių sprendimų. Pavyzdžiui, šalia Marijampolės, ties A5 ir A7 kelių susikirtimu, numatyta net 11 ha dydžio automobilių aikštelė ilgalaikiam ir trumpalaikiam stovėjimui. Joje tilps 234 sunkvežimiai ir daugiau kaip 100  lengvųjų automobilių.

„Šis kelias buvo pramintas mirties keliu – jame dėl didelės apkrovos ir tik dviejų eismo juostų įvyksta skaudžios avarijos, susiduriama su laukiniais gyvūnais, todėl ruošdami rekonstrukcijos projektus, didelį dėmesį skyrėme tiek vairuotojų, tiek laukinės gamtos gerovei užtikrinti. Vienas iš pavyzdžių – numatoma pastatyti pirmąjį tokį Lietuvoje žaliąjį tiltą. Tai gyvūnams skirtas migracijos koridorius virš automagistralės, kuriuo jie saugiai galės patekti iš vienos kelio pusės į kitą“, – apie „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos projektą pasakoja M. Jokubauskis.

Kaip teigia prof. dr. I. Meidutė–Kavaliauskienė, atnaujintas magistralinis kelias ne tik sumažins avarijų tikimybę, bet ir pagerins susisiekimo kokybę: vietinis transportas bus atskirtas nuo tranzitinio, dėl didesnio kiekio eismo juostų ir didesnio greičio sutrumpės kelionės laikas, sumažės spūstys, o transporto srautai galės sklandžiau įsilieti į magistralę.

Pasak Kelių direkcijos, atlikus visus rekonstrukcijos darbus, magistralinio kelio ruožas nuo Marijampolės iki sienos su Lenkija (nuo 56,83 iki 97,06 km) atitiks tarptautiniam kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus. Šiuo metu „HISK“ suprojektuotuose ruožuose nuo 72,50 km iki 79 km ir nuo 79 km iki 85 km jau vyksta rangos darbai. Šie skaitmenizuoti rekonstrukcijos projektai buvo įvertinti kaip geriausi susisiekimo infrastruktūros projektai prestižiniuose apdovanojimuose „Skaitmeninė statyba 2023“. Viso, apie 40 km besitęsiančio „Via Baltica“, ruožo rangos darbų pabaiga planuojama 2024 m. gale.

Dalintis3DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Automobiliai, kurie nerūdija: patikimiausi modeliai Lietuvoje

Vairuotojus erzina ši nauja sistema – privaloma visuose naujuose automobiliuose

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz