Seimas pritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pakeitimams (projektas Nr. XIVP-2233(2), atidėdamas nuostatų, susijusių su elektroninės kelių rinkliavos paslaugomis Lietuvoje, įsigaliojimą.
Priimtais pakeitimais pakeista nustatyta elektroninės kelių rinkliavos paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje teikimo pradžia. Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius pabrėžė, kad toks priverstinis pažangios kelių rinkliavos sistemos įdiegimo nukėlimas yra sąlygotas atsakingų už tai valstybės institucijų (vyksta teisminiai ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos sukūrimo paslaugų įgijimo viešųjų pirkimų). Seimo kanceliarijos Spaudos biurą komiteto pirmininkas informavo, kad tai valstybės biudžetui kainuos apie 100 mln. eurų negautų pajamų.
Elektroninės kelių rinkliavos paslaugos Lietuvos teritorijoje teikimo pradžia nukelta iš 2023 m. sausio 1 d. į 2024 m. liepos 1 d.
Įstatyme patikslintos 2019 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo nuostatos, kuriomis sudaromos palankesnės sąlygos tarpvalstybiniu lygmeniu keistis informacija apie kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus Sąjungoje, ir reglamentuotas pagrindinio kelių rinkliavos paslaugos teikėjo ir paskirto kelių rinkliavos rinkėjo Lietuvos Respublikos teritorijoje paskyrimas.
Keičiamu įstatymu reglamentuota, kad Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo lėšos bus skiriamos akcinei bendrovei „Kelių priežiūra“, kuri vykdys valstybinės reikšmės kelių tinklo priežiūrą.
Įstatyme papildytos nuostatos dėl KPPP finansavimo lėšų skyrimo Lietuvos transporto saugos administracijos veiklai. Lėšos bus skiriamos ne tik eismo dalyvių švietimui eismo saugumo srityje, kaip yra iki šiol, bet ir viešojo transporto informacijai apdoroti, viešojo transporto kelionių duomenų ir transporto įvykių informacinėms sistemoms palaikyti ir tobulinti.
Atsižvelgiant į tai, kad nuo 2023 m. sausio 21 d. valstybės įmonę Lietuvos automobilių kelių direkciją planuojama pertvarkyti į akcinę bendrovę, pakeista valstybės įmonės Kelių direkcijos teisinė forma į akcinę bendrovę.
Už įstatymo pakeitimo įstatymą balsavo 117 Seimo narių, nė vieno nebuvo prieš, du parlamentarai susilaikė.