Susisiekimo ministerijai kelia susirūpinimą šiuo metu Seime svarstomi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai, skirti reglamentuoti elektrinių mikrojudumo priemonių eismą, nukrypstantys nuo Vyriausybės suformuluotos pozicijos. Ministerijos nuomone, įstatymo pakeitimų projekte yra teisinio reglamentavimo klaidų, dalis nuostatų yra nepriimtinos eismo dalyvių saugumo atžvilgiu.
„Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimuose matome nemažai klaidų ir nuostatų nesuderinamumo, tačiau svarbiausia, kad tokios įstatymo pataisos, jei būtų priimtos, sukeltų chaosą viešajame eisme ir daugeliu atvejų pablogintų pažeidžiamų eismo dalyvių – dviratininkų ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojų – saugumą. Kviečiame šių pataisų autorius įsiklausyti į institucijų, atsakingų už eismo saugumą, pastabas ir ištaisyti klaidas, kurios gali turėti kritinių pasekmių, netgi tapti eismo dalyvių žūčių priežastimi“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Susisiekimo ministerija nepritaria įstatymo pakeitimų nuostatoms keisti dviračių tako ir dviračių juostos apibrėžimus, o šaligatvius ar jų dalį leisti žymėti dviračių tako kelio ženklu. Tai reikštų, kad taip paženklintas šaligatvis dirbtinai taptų dviračių taku, bet eismo saugumo klausimo nespręstų.
Ministerija iš esmės prieštarauja numatomai nuostatai, kad nesant dviračių tako, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, dviratininkai ir motorinių dviračių vairuotojai privalės važiuoti važiuojamąja kelio dalimi kartu su visomis motorinėmis transporto priemonėmis, kur gali vyrauti dideli važiavimo greičiai. Pagal šią nuostatą pažeidžiami eismo dalyviai būtų tiesiog išstumti iš šaligatvio į važiuojamąją dalį, kas yra nepriimtina jų saugumo atžvilgiu.
Įstatymo pakeitimų projekte taisytina ir dalis sąvokų. Pavyzdžiui, pagal siūlomą motorinio dviračio sąvoką elektriniai paspirtukai galės būti laikomi tiek elektrine mikrojudumo priemone, tiek motoriniu dviračiu, todėl eismo dalyviai nežinos, kaip teisėtai dalyvauti viešajame eisme, o policijos pareigūnai negalės tinkamai prižiūrėti ir kontroliuoti eismo dalyvių.
Susisiekimo ministerijos žiniomis, analogiškas įstatymo pakeitimų projekto problemas mato Vidaus reikalų ministerija (VRM) ir Policijos departamentas prie VRM. Projekto autoriai turi išgirsti ir atsižvelgti į institucijų teikiamas pastabas, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai nepablogintų eismo saugumo situacijos.
Minėtos Susisiekimo ministerijos pastabos ir siūlymai, kaip taisyti svarstomą įstatymo pakeitimo projektą, yra išdėstyti ir Vyriausybės išvadoje, kuri buvo patvirtinta ir pateikta Seimui 2022 m. rugsėjo mėn.
Prisijunkite prie „Taršos patikros reidas“ grupės.