• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 5 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Eismas

Vežėjai prognozuoja: dėl brangstančių resursų ir nepalankių sprendimų gali brangti viešojo transporto bilietai

pagal Andžej Biaigo
2022.02.22, 8:59
Eismas
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Keleivių vežimo verslas – vienas labiausiai nukentėjusių dėl Covid-19 situacijos. Ilgą laiką žmonės skatinti nelipti į autobusus, troleibusus ar traukinius, todėl keleivių viešajame transporte per karantiną sumažėjo drastiškai. Šiuo metu situaciją dar labiau blogina brangstantys energetiniai resursai, taip pat ir planuojamos transporto verslo permainos.

Remiantis Statistikos departamento duomenimis, per pirmuosius tris 2021-ųjų ketvirčius, lyginant su ikipandeminių 2019-ųjų tuo pačiu laikotarpiu, geležinkeliais keleivių Lietuvoje vežta 31 proc. mažiau, miesto ir priemiestiniuose maršrutuose keleivių sumažėjo perpus, tolimojo susisiekimo – 61 proc., tarptautiniuose – net 87 proc., užsakomuosiuose reisuose – 64 proc. Tiesa, 17 proc. daugiau keleivių vežta specialiaisiais reisais, tokiais kaip darbuotojų vežimas į darbą ar moksleivių į mokyklas.

Pasak Lietuvos keleivių vežimo asociacijos prezidento Gintaro Nakučio, keleivinio transporto įmonių situacija pastaruoju metu sparčiai prastėja dėl globalių veiksnių. „Remiantis dvidešimt vienos keleivinio transporto bendrovės pateiktais duomenimis, elektros sąnaudos įmonėse padidėjo net 1,4 karto, šilumos sąnaudos – 3,3 karto. Dėl brangstančių degalų vieno kilometro ridos savikaina taip pat išaugo 1,3 karto. Didėjo ir atlyginimai darbuotojams, taip pat – minimali alga, kurią nustato valstybė. Be to, nors ir bene stipriausiai nukentėję nuo pandemijos, keleivių vežėjai negavo „kovidinių“ kompensacijų už nuostolingą keleivių vežimą tolimojo susisiekimo autobusais. Esant tokiai situacijai, vežėjų pajamos nuolat mažėja – per pandemiją žmonės atprato nuo viešojo transporto, mieliau renkasi kelionę nuosavais automobiliais“, – sako asociacijos prezidentas.

Be resursų brangimo, kurio išvengti neįmanoma, prisideda ir nesuprantami ankstesnės valdžios sprendimai, priimti dar 2020-aisiais. Štai taršos mokestis pastaruoju metu vidutiniškai padidėjo daugiau nei tris kartus, o  kai kurioms keleivinio transporto įmonėms – 5 ar net 10 kartų, nors lengviesiems automobiliams šio mokesčio įvedimas taip ir nebuvo patvirtintas.

Bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis sako, jog, lyginant 2020-ųjų ir 2021-ųjų rezultatus, taršos mokestis įmonei padidėjo 2,2 karto, nors autobusų ir troleibusų rida sumažėjo 10 proc. „Sąnaudos vienam kilometrui išaugo net 32 proc. Žinoma, įmonės veiklos rezultatai dėl to gerokai suprastėjo. Jei ir šiais metais situacija nesikeis, patirsime nuostolių. Branginti viešojo transporto bilietus – ne išeitis, nes tai skatins keleivius rinktis kitas kelionės rūšis, vėl grįžti į nuosavus automobilius, kurie toli gražu nėra ekologiški. Sunku pateisinti tokius sprendimus, kurie priimami nesilaikant Žaliojo kurso strategijos reikalavimų“, – kalba įmonės vadovas.

Skaitykite  Policija skelbia reidus liepos mėnesį – kas bus tikrinama keliuose?

G. Nakučio manymu, taršos mokestis turėtų būti diferencijuojamas pagal Euro standartų reikalavimus. „Kai kurie sprendimai šioje srityje tiesiog nesuprantami – pavyzdžiui, atleisti nuo taršos mokesčio 3 metų senumo transporto priemones, naikinat mažesnius mokesčius senesnėms tą patį Euro 6 standartą atitinkančioms transporto priemonėms. Jei variklis – Euro 6, tai ar jis pagamintas dabar, ar prieš 8 metus, teršia tiek pat“, – tvirtina LKVA prezidentas, remdamasis gamintojų pateikta informacija.

Pasak jo, nerimą keleivių vežėjams kelia ir planuojami nauji mokesčiai – už naudojimąsi keliais (e-tolling), akcizo degalams didinimas ir kita. „Remiantis išankstiniais skaičiavimais, kai kurioms įmonėms mokestis už naudojimąsi keliais didėtų net dešimt kartų. Jei  keleivių vežėjai dėl padidėjusių sąnaudų bus priversti branginti bilietus, tai tikrai neprisidės prie viešojo transporto populiarumo didinimo“, – dėsto G. Nakutis

Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas prognozuoja, jog, padidėjus mokesčiui už naudojimąsi keliais, per metus už vieną autobusą, važiuojantį maršrutu Klaipėda–Vilnius, įmonei tektų sumokėti apie 7,5 tūkst. eurų, arba 10 kartų daugiau nei moka dabar.

„Keleivių vežimas tolimojo susisiekimo maršrutais nėra itin pelningas verslas, pelno gauname tik vasarą, sezono metu, o žiemą dirbame nuostolingai. Jei mokestis už kelius didės taip drastiškai, kaip prognozuojama, teks branginti bilietus. Tokiu būdu sulauksime priešingo rezultato nei deklaruoja valstybė – keleivius persodinsime ne į autobusus, bet iš autobusų į nuosavus automobilius, nes žmonės neįstengs mokėti už bilietus tiek, kad maršrutas vežėjui atsipirktų. Galų gale valstybei tai kainuos labai brangiai – ji bus priversta skirti dotacijas už nuostolingų tolimojo susisiekimo maršrutų aptarnavimą, kaip jau yra Latvijoje. Lietuvoje šiuo metu keleivių vežimas tolimojo susisiekimo maršrutais valstybei nekainuoja nė cento“, – primena įmonės vadovas.

LKVA prezidentas mano, jog, valstybei žengiant Žaliojo kurso keliu, viešajam transportui derėtų skirti daugiau dėmesio. „Visų pirma, reikėtų valstybės lygio priemonių plano, skatinančio naudotis viešuoju transportu. Priemonės turėtų būti visaapimančios: nuo transporto lengvatų didinimo, finansinės naštos keleivių vežimo veikloms mažinimo – pavyzdžiui, netaikyti e-tolling mokesčio reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusams, iki edukacinių priemonių nuo mažumės vaikus mokyti ir skatinti važiuoti viešuoju transportu. Tik patogus, ekologiškas, nebrangus, konkurencingas, keleiviams patrauklus viešasis transportas padės išspręsti daugybę problemų – nuo ekologinių iki socialinių. Pasiekti, kad viešasis transportas būtų būtent toks, galime tik padedami valdžios institucijų“, – pabrėžia LKVA prezidentas.

Skaitykite  Nauji reikalavimai dviratininkams: kokie reikalavimai galioja dviračių vairuotojams 2025 m.?
Žymos: viešasis transportas
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz