• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Išsklaidė galvojančių apie elektromobilį baimę: tikrai bus kur įkrauti

pagal Andžej Biaigo
2022.05.09, 5:07
Naujienos
A A
0

Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Susisiekimo ministerijai patvirtinus, kad bus skirta dar 50 mln. eurų parama grynųjų elektromobilių įsigijimui skatinti, vis daugiau žmonių svarsto apie elektromobilio įsigijimą. Tačiau potencialius elektromobilių pirkėjus kamuoja pagrindinis klausimas – ar tikrai turėsiu, kur jį įkrauti? Kokius elektromobilių įkrovimo niuansus reikia žinoti, pasakoja Paulius Gūžys, „Įkrautas“ vadovas, o kokios apsaugos suteikiamos įkrovimo stotelėms, dalijasi Audrius Kikutis, „Compensa Vienna Insurance Group“ Savanoriškų standartinių draudimo produktų grupės vadovas. 

Ar įkrovimui užtenka kištukinio lizdo?

Turint ar svarstant įsigyti elektromobilį, labai svarbu įvertinti, kur jis bus įkraunamas. Vertinant pasaulinę statistiką, apie 70 proc. žmonių elektromobilius krauna nakties metu savo namuose naudodami kištukinius lizdus ar įkrovimo stoteles.  

„Prieš priimant sprendimą, ar krauti elektromobilį iš kištukinio lizdo, svarbu žinoti, kad įkrovimas yra ilgas ir trunka apie 35 valandas. Taip pat kitas aktualus niuansas – žemas saugumo lygis, ypač jei kištukiniai lizdai seni. Yra didelė grėsmė, kad dėl gero kontakto nebuvimo, kištukinis lizdas pradės kaisti, o jei šalia bus pastatyta kažkas degaus, gali sukelti ir gaisrą. Jeigu įkrovimui naudojamas kištukinis lizdas, skirtas specialiai elektromobiliams su visomis reikalingomis apsaugomis, tada saugumas užtikrinamas. Taigi įkrauti iš kištukinio lizdo elektromobilį galima, tačiau rekomenduojama naudotis specialia įkrovimo stotele“, – pataria P. Gūžys.

A.Kikutis pažymi, kad kol kas draudiminių atvejų, susijusių su elektromobilio įkrovimu iš kištukinio lizdo, nepasitaikė. Tačiau, jeigu toks įvykis nutiktų žmogui, turinčiam nekilnojamojo turto draudimą, jis įsigaliotų ir sukelti nuostoliai būtų padengti, jeigu tai buvo numatyta draudimo paslaugų sąlygose. Tokių įvykių nebuvimas rodo, kad šios transporto priemonės turėtojai vis tik yra linkę rinktis saugų ir greitą įkrovimą naudojantis tam skirtomis stotelėmis. Įkrovimo stotelėms taip pat yra suteikiama draudimo apsauga, kai apdraudžiamas elektromobilis. 

Daugėja norinčių įsirengti įkrovimo stoteles

Gyvenant nuosavame name ir turint bei norint nuolat naudoti elektromobilį, akivaizdu, kad jis turi įsikrauti per naktį, o dieną galėti vykti ten, kur reikia jo šeimininkui, tuomet tinkamesnis sprendimas būtų įkrovimo stotelės, prie individualaus namo, įrengimas. Pasak P. Gūžio, įkrovimo stotelių įrengimas prie individualių namų, lyginant su pernai metais, kas mėnesį auga apie 15 procentų. Toks įkrovimo būdas yra 5-6 kartus greitesnis, palyginus, su įkrovimu iš įprasto kištukino lizdo. Be to, yra galimybė valdyti įkrovimo grafiką ir nustatyti, jog elektromobilis būtų įkraunamas pigesniu – naktiniu tarifu, jei jis vartotojui yra aktualus. Tokios stotelės įrengimas prie individualaus namo kainuoja apie du tūkstančius eurų. 

A. Kikutis pastebi, kad daugėja besidominčių, kokioms rizikoms suteikiama draudimo paslauga įkrovimo stotelėms: „Įkrovimo stotelei draudimo paslauga suteikiama dvejopai: kartu su elektromobilio draudimo paslauga arba su nekilnojamojo turto draudimo paslauga. Tokiais atvejais atlyginami nuostoliai dėl stotelės sugadinimo, sunaikinimo ar netekimo dėl ugnies (gaisro, dūmų ir suodžių, sprogimo), gamtinių jėgų (audros, potvynio, liūties, krušos, sniego slėgio, medžio ar jo dalies užvirtimo, žaibo, žemės drebėjimo), vandens, vandalizmo, transporto priemonių atsitrenkimo, taip pat nuostolius sukeltus valdomų skraidančiųjų aparatų ar jų dalių, krovinių.“ 

Svarstantys, ar verta įsirengti įkrovimo stotelę, visada domisi, ar užteks namui priskirto elektros galingumo. „Žmonės perka saugumo jausmą didindami galią. Bijodami, kad turimo galingumo, pavyzdžiui, 10kW (kilovatų) neužteks, kreipiasi į elektros tinklus dėl elektros galingumo padvigubinimo. Tačiau praktiškai įvertinus, įkrovimas vyksta naktį, kai didžioji elektros galia laisva, o įkrovimo stotelėse galima parinkti dinaminį galios valdymą, kad prioritetinė galia atitektų namo reikmėms, o kas lieka – elektromobiliui“, – komentuoja P. Gūžys. 

P. Gūžys atkreipia dėmesį, kad ESO planuoja gyventojams įvesti galios dedamąją t.y. mėnesinį fiksuotą mokestį už kiekvieną išpirktą kilovatą. Tai reiškia, kad kuo daugiau bus turima kilovatų, tuo daugiau fiksuotų išlaidų bus patiriama. Tokiu atveju dinaminis galios valdymas tampa finansiškai patrauklesnis sprendimas.

Pasak eksperto, dažnai elektromobilių savininkams kyla klausimas, kokioje vietoje galima įrengti stotelę? Dažniausiai daugumos gamintojų įrangą galima montuoti tiek viduje, tiek lauke. Joks specialus stogelis nėra būtinas stotelei ir įtakos jos veiksmingumui nedaro. 

Skaitykite  Paprasta klaida keičiant alyvą gali sukelti didelių nuostolių

Įkrovimo stotelės prie daugiabučių

Gyvenantys daugiabučiuose, kurių kiemuose nėra įkrovos stotelių, dažniausiai numoja ranka ir tiesiog laukia, kada ateis laikas, kai tokia stotelė bus įrengta. Tačiau P. Gūžys, aiškina, kad kai kiemas bendras, stotelė gali būti įrengta bendram gyventojų naudojimui, kai kiekvienas gyventojas atsiskaito su stotelių tinklo operatoriumi už suteiktas paslaugas. Tais atvejais, kai žmonės turi privačią parkavimo vietą požeminėje arba kiemo aikštelėje, gali įsirengti savo privačią įkrovimo stotelę. Būdingi atvejai, kai šalia automobilius statantys kaimynai įsirengia vieną bendrą stotelę, tačiau kartais tai lemia ir nesutarimus, kaip sudaryti grafiką, kuriam krauti elektromobilį, jeigu abu iš darbo grįžta vakare, kaip dalintis išnaudotos elektros sąnaudas ir pan.

Pasak A. Kikučio, tokiais atvejais, kai įrengiama asmeninė įkrovimo stotelė daugiabučio kieme, jai taikoma draudimo apsauga kartu su elektromobilio draudimu. Nesvarbu ar stotelė pastatyta prie individualaus gyvenamojo namo, ar prie daugiabučio, jai taikomos vienodos nuostolių atlyginimo sąlygos, o draudimo apsauga galiotų visais netikėtais atvejais.

Jeigu elektromobilio savininkas nori įsirengti stotelę senos statybos daugiabučio kieme, kuriame nėra individualių parkavimo vietų, patogiausia kreiptis dėl pusiau viešai (to namo gyventojams) naudojamos stotelės įrengimo. „Jeigu sklypas (kiemas) yra suformuotas ir juo rūpinasi bendrija, tai bendrija gali priimti sprendimą įrengti bendras įkrovimo stoteles. Privačias stoteles galima įsirengti, jeigu bendrija yra išskirsčiusi sklypą į konkrečias parkingo vietas, kurios priskirtos konkrečiam gyventojui. Stotelių įrengimas senos statybos daugiabučių namų kiemuose vis dar žengia pirmuosius žingsnius, tačiau svarbu informuoti, kad žmonės žinotų, jog apskritai įrengti stoteles net ir prie daugiabučių yra įmanoma“, – akcentuoja P. Gūžys.

Žymos: elektromobilisįkrovimo stotelė elektromobiliui
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz