Perkant naudotą automobilį vienas svarbiausių veiksnių, į kurį reikia atsižvelgti, yra jo rida. Deja, kai kurie pardavėjai gali suklastoti odometro rodmenis, kad automobilis atrodytų mažiau naudotas nei iš tikrųjų, o tai gali sukelti didelių problemų. Šiame straipsnyje nagrinėsime, kaip nustatyti, ar automobilio rida buvo atsukta, ir kokių požymių ieškoti.
Įtartinai maža rida
Vienas iš pirmųjų požymių, kad automobilio rida galėjo būti atsukta, yra neįprastai maža rida, palyginti su automobilio amžiumi. Vidutiniškai automobilis per metus paprastai nuvažiuoja apie 15 000-20 000 kilometrų. Taigi, jei penkerių metų senumo automobilis rodo tik 30 000-50 000 kilometrų ridą, verta būti atsargiems ir toliau aiškintis.
Pavyzdys: Jei ketinate pirkti penkerių metų senumo automobilį, kuris rodo tik 40 000 kilometrų, turėtumėte suabejoti, ar automobilis tikrai buvo mažai eksploatuojamas, ar jo rida buvo suklastota.
Techninės priežiūros knygos tikrinimas
Techninės priežiūros knygelė yra svarbus dokumentas, kuriame pateikiama automobilio techninės priežiūros istorija. Dažnai joje įrašomi kilometrai įvairiais techninės priežiūros intervalais. Palyginus ridos įrašus techninės priežiūros knygelėje su dabartinio odometro rodmenimis, galima nustatyti neatitikimų. Be to, jei techninės priežiūros knygelės nėra arba jos įrašuose yra spragų, tai gali būti pavojaus signalas.
Pavyzdys: Jei serviso knygelėje nurodyta, kad automobilis prieš metus nuvažiavo 60 000 kilometrų, tačiau dabartinis odometras rodo tik 45 000 kilometrų, tai yra rimtas požymis, kad rida buvo suklastota.
Alyvos keitimo lipdukai ir žymos
Po variklio dangčiu galite rasti lipdukų arba žymų, kuriose nurodyta, kada paskutinį kartą buvo keista alyva, dažnai su tuo metu užfiksuota rida. Kartais jos gali būti paslėptos mažiau matomose vietose, pavyzdžiui, prie akumuliatoriaus. Neatitikimai tarp šių įrašų ir odometro parodymų turėtų kelti susirūpinimą.
Pavyzdys: Jūs randate žymą, kurioje nurodyta, kad paskutinį kartą alyva buvo pakeista nuvažiavus 80 000 km, tačiau odometras rodo tik 70 000 km. Tai rodo, kad rida galėjo būti nuvažiuota atgal.
Nusidėvėjimo neatitikimai
Automobilio salono ir mechaninių komponentų būklė turėtų atitikti nurodytą ridą. Didelę ridą turinčių transporto priemonių nusidėvėjimo požymių paprastai būna tokiose vietose kaip vairas, pedalai ir pavarų perjungimo svirtis. Jei automobilio interjeras atrodo labiau nusidėvėjęs nei nurodyta rida, tai gali būti klastojimo požymis.
Pavyzdys: Jei automobilis, kurio deklaruojama rida yra 50 000 km, turi stipriai nusidėvėjusį vairą ar sėdynių audinį, gali būti, kad jis iš tikrųjų nuvažiavo daug daugiau.
Automobilio atmintyje saugomi duomenys
Šiuolaikinėse transporto priemonėse nuvažiuoti kilometrai dažnai saugomi ne tik pagrindiniame kilometrų skaitiklyje, bet ir keliose vietose. Tokių sistemų, kaip pavarų dėžė ar komforto moduliai, valdymo blokuose taip pat gali būti saugomi ridos duomenys. Kvalifikuotas technikas gali prisijungti prie šių sistemų ir patikrinti, ar nėra neatitikimų. Nors kai kurie sukčiai gali bandyti pakeisti šiuos įrašus, manipuliuoti visais duomenų taškais yra daug sunkiau.
Pavyzdys: Technikas patikrina automobilio valdymo blokus ir nustato, kad pavarų dėžės valdymo bloke saugoma rida yra gerokai didesnė už odometro rodmenis. Tai aiškus manipuliavimo požymis.
Raktų dėklo ridos duomenys
Kai kuriuose automobiliuose rakteliuose saugomi ridos duomenys, kurie atnaujinami kiekvieną kartą panaudojus raktelį. Palyginus pagrindiniame raktelyje saugomus ridos duomenis su atsarginio raktelio duomenimis, gali paaiškėti neatitikimų. Jei atsarginis raktelis rodo didesnę ridą nei pagrindinis raktelis, tai gali reikšti, kad kilometražo skaitiklis buvo atsuktas.
Pavyzdys: Patikrinus atsarginį raktą, paaiškėja, kad jis rodo 90 000 kilometrų, o pagrindinis raktas rodo tik 60 000 kilometrų. Tai yra aiškus rodiklis, kad odometras buvo suklastotas.
Dažni gedimai ir neįprastas nusidėvėjimas
Kartais tiesa apie tikrąją automobilio ridą paaiškėja tik jį įsigijus. Automobilis, kurio rida sumažinta, gali dažnai gesti arba anksčiau laiko susidėvėti svarbiausi komponentai, pavyzdžiui, paskirstymo diržas. Jei šios problemos iškyla netrukus po automobilio įsigijimo, gali būti per vėlu išvengti brangiai kainuojančio remonto.
Pavyzdys: Jūs įsigyjate automobilį ir netrukus sužinote, kad jam reikia naujo paskirstymo diržo, nors pardavėjas teigia, kad jis buvo neseniai pakeistas. Tai gali būti ženklas, kad tikroji automobilio rida buvo daug didesnė nei nurodyta.
Norint aptikti ridos atstatymą, reikia atkreipti dėmesį į detales ir šiek tiek detektyvinio darbo. Atidžiai peržiūrėdami techninės priežiūros dokumentus, tikrindami, ar nėra nusidėvėjimo neatitikimų, ir naudodamiesi automobilyje įmontuotais duomenimis, galite gerokai sumažinti riziką būti apgauti. Visada geriau kruopščiai patikrinti automobilio istoriją prieš perkant, nei vėliau susidurti su brangiai kainuojančiu remontu.