Degalų purkštukai yra labai svarbūs benzininių ir dyzelinių variklių komponentai. Tinkamas jų veikimas turi tiesioginės įtakos variklio veikimui, degalų naudojimo efektyvumui ir bendrai transporto priemonės būklei. Atpažindami sugedusių purkštukų požymius ir žinodami, kaip juos patikrinti, galite išvengti brangiai kainuojančio remonto.
Sugedusių degalų purkštukų simptomai:
Keletas simptomų gali rodyti degalų purkštukų problemas:
- Sunkiai užvedamas variklis: Dažnas požymis, ypač šaltu oru.
- Variklio užgesimas arba netinkamas veikimas: Variklis gali svyruoti arba išsijungti darbo metu.
- Sunkiai veikia laisvąja eiga: Variklis pernelyg vibruoja, kai stovi.
- Galios praradimas arba prastas pagreitis: Automobilis jaučiasi vangus ir nereaguoja.
- Didesnės degalų sąnaudos: Dažniau užsukate į degalinę.
- Neįprasti garsai (tiksi ar stuksena): Šie garsai gali sklisti iš po variklio dangčio.
- Per didelis dūmingumas (juodas arba baltas): Tai dažniau pasitaiko dyzeliniuose varikliuose.
- Kuro kvapas variklio alyvoje: Tai rodo rimtą problemą.
Dėl sugedusių benzininių variklių purkštukų dažnai kyla užvedimo sunkumų ir užsidegimo sutrikimų. Dyzeliniuose varikliuose netinkamai veikiantys purkštukai gali sukelti pernelyg daug juodų dūmų dėl nevisiško degimo.
Kaip patikrinti degalų purkštukus:
Degalų įpurškimo problemas galima diagnozuoti keliais metodais:
- Diagnostinis kompiuterio nuskaitymas: Mechanikas gali prijungti diagnostikos įrankį prie variklio kompiuterio ir nuskaityti klaidų kodus.
- Nuotėkio bandymas (dyzeliniams varikliams): Šiuo bandymu nustatomas iš purkštukų grįžtančių degalų kiekis. Per didelis nuotėkis rodo problemą.
- Purkštukų bandymo įranga: Specialiais įrankiais galima išmatuoti purkštuko našumą.
- Vizuali uždegimo žvakių apžiūra: Tamsios, lipnios nuosėdos ant uždegimo žvakių gali rodyti, kad sugedęs purkštuvas.
Inžektorių tikrinimas jų nenuimant:
Profesionalus diagnostinis patikrinimas autoservise yra paprasčiausias būdas patikrinti purkštukus jų neišmontuojant. Mechanikai naudoja diagnostinius įrankius problemoms nustatyti. Taip pat galite naudoti namuose naudojamus diagnostinius testerius. Prijunkite jį prie automobilio kompiuterio, įjunkite variklį ir įkaitinkite jį iki 70 °C temperatūros. Tada nuskaitykite parametrus ir palyginkite juos su rekomenduojamais.
„Pasidaryk pats“ dyzelino purkštuvo patikra (nuotėkio testas):
Atliekant šį bandymą matuojamas degalų kiekis, grįžtantis į baką per purkštuvų grįžtamąsias linijas. Prijungę matavimo indus prie šių linijų ir paleidę variklį, galite palyginti degalų kiekį iš kiekvieno purkštuvo. Žymiai didesnis kiekis iš vieno purkštuvo rodo gedimą. Tačiau namų sąlygomis taikomi bandymų metodai gali būti nepatikimi.
Triukšmingo purkštuvo nustatymas:
Identifying a specific noisy injector requires diagnostic equipment, a leak-off test, careful listening to the engine, or a pressure test on a lift.
„Nesandarūs“ purkštukai:
„Nesandarūs“ purkštukai tiekia nekontroliuojamą degalų kiekį, todėl atsiranda daug dūmų ir gali būti pažeisti kiti komponentai, pavyzdžiui, turbokompresorius, DPF filtras ar net pats variklis.
Purkštuko tarnavimo laikas:
Elektromagnetiniai „Common Rail“ purkštukai paprastai tarnauja 150000-250000 km, o pjezoelektrinių purkštukų tarnavimo laikas trumpesnis – apie 150000 km. Benzininiai purkštukai gali tarnauti iki 300000 km. Reguliari techninė priežiūra, kokybiški degalai ir vengimas važiuoti esant mažam degalų kiekiui degalų bake gerokai prailgina purkštukų tarnavimo laiką.