„Michelin“ žmogus, oficialiai žinomas kaip Bibendum, yra vienas ikoniškiausių automobilių pasaulio talismanų. Tačiau viena detalė dažnai glumina žmones – kodėl jis baltas, kai šiuolaikinės padangos yra juodos? Atsakymas slypi padangų istorijoje, rinkodaroje ir prekės ženklo kūrimo sprendimuose, kurie priimti daugiau nei prieš šimtmetį.
Bibendumo kilmė
Michelino talismanas gimė 1894 m., kai Eduardas Mišelinas Liono pasaulinėje parodoje pastebėjo padangų krūvą ir įsivaizdavo ją kaip žmogaus figūrą. Bendradarbiaudami su dailininku Mariusu Rossillonu, jie sukūrė Bibendumą – figūrą, pagamintą vien iš padangų žiedų. Ankstyvosiose reklamose jis buvo vaizduojamas skrudinantis su stikline vinių ir sudaužyto stiklo, kad pademonstruotų „Michelin“ padangų patvarumą. Šūkis „Nunc est bibendum“, reiškiantis „Dabar laikas gerti“, pabrėžė idėją, kad „Michelin“ padangos gali „išgerti“ kelyje tykančius pavojus.
Kodėl „Michelin“ padangos yra baltos spalvos
Pradžioje padangų gamybos pradžioje padangos nebuvo juodos spalvos. Jos buvo natūraliai baltos dėl to, kad buvo naudojamas neapdorotas kaučiukas kartu su cinko oksidu. Ši šviesi spalva išliko standartinė iki maždaug 1912 m., kai į gumos mišinį buvo įmaišyta suodžių. Įdėjus anglies juodųjų priemaišų, labai pagerėjo padangų patvarumas, atsparumas karščiui ir ilgaamžiškumas – naudingoji rida padidėjo nuo maždaug 5 000 iki daugiau kaip 80 000 kilometrų.
Bet tuo metu, kai pasikeitė padangų spalva, „Bibendum“ jau buvo įsitvirtinusi kaip balta figūra. Pakeisti jo išvaizdą būtų reiškę panaikinti prekės ženklo vizualinį identitetą. Taigi „Michelin“ išlaikė baltą išvaizdą, taip atiduodama duoklę savo paveldui, nors pačios padangos tapo juodos.
„Michelin“ talismano evoliucija
Bėgant metams Bibendumas patyrė keletą transformacijų. Iš pradžių vaizduotas su cigaru ir alkoholiu, kad patiktų XIX a. elitui, jo įvaizdis palaipsniui keitėsi. Keičiantis visuomenės jausmams, talismanas nustojo gerti ir rūkyti ir įgijo šeimai draugiškesnį įvaizdį. Jo kūno formos taip pat keitėsi – nuo plonų dviračio padangos žiedų iki storesnių automobilio padangų, su kuriomis jis mums asocijuojasi šiandien.
Prekių ženklo tęstinumo išlaikymas
Šiuo metu „Bibendum“ balta išvaizda yra galingas prekės ženklo elementas. Nepaisant padangų medžiagų ir estetikos pažangos, „Michelin“ išsaugojo talismano išvaizdą, kad išlaikytų tęstinumą ir atpažįstamumą. Kaip teigia ekspertai, „nuoseklumas kuria pasitikėjimą, o tokios ikonos kaip Bibendumas yra retos ir vertingos prekės ženklo istorijoje“.
Pneumatikų istorijos simbolis
Be prekės ženklo kūrimo, Bibendumo išvaizda primena, kaip toli pažengė padangų technologija. Nuo trapios baltos gumos iki patvarių, didelio našumo juodų padangų – pramonė pasikeitė. Tačiau talismanas išliko toks pat – gyvas automobilių paveldo elementas, kurį vis dar priima „Michelin“ ir visuomenė.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.