• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Kodėl naujos kartos automobiliai reikalaus dar vienos oro pagalvės?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.18, 8:00
Naujienos
A A
0
oro pagalves kojoms automobilyje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Oro pagalvės jau dešimtmečius yra labai svarbi automobilių saugos sudedamoji dalis. Iš pradžių jos buvo prabangos elementas, tačiau šiandien jos yra tokios pat svarbios kaip ir saugos diržai. Šiuolaikiniuose automobiliuose įrengtos kelios oro pagalvės – priekinės, šoninės, užuolaidinės ir net kelio oro pagalvės. Tačiau tobulėjant transporto priemonėms su pažangiomis vairuotojo pagalbos sistemomis ir pusiau autonominėmis funkcijomis, atsirado nauja rizikos rūšis – netinkama sėdėjimo vieta.

Šiai problemai spręsti „ZF Lifetec“ sukūrė novatorišką kulno oro pagalvę, skirtą apsaugoti vairuotojus ir keleivius nuo apatinės kūno dalies sužalojimų, patiriamų dėl netinkamos sėdėjimo padėties.

Kodėl šiuolaikiniuose automobiliuose reikia papildomos oro pagalvės?

Anksčiau tik keleiviai galėdavo visiškai atlošti sėdynes, kad būtų patogiau. Tačiau pradėjus taikyti 2+ ir 3 lygio autonominio vairavimo technologijas, net ir vairuotojai pradeda rinktis laisvesnę sėdėjimo padėtį. Šios padėtys, nors ir patogios, padidina apatinės kūno dalies sužalojimų riziką eismo įvykio metu.

Siekiant užtikrinti optimalią saugą, kojos ir pėdos turi būti tinkamai išdėstytos, kad keliai atsitrenktų į kelio oro pagalvę ir efektyviai sugertų smūgio jėgą. Tačiau, kai vairuotojai sėdynę atlenkia per daug atgal arba per daug atsilenkia, pėdos ir kojos nebėra idealioje padėtyje, todėl padidėja sunkių sužalojimų avarijos metu rizika.

Kaip veikia kulno oro pagalvė?

Kulno oro pagalvė yra kojų zonoje po grindų kilimėliu. Susidūrimo atveju ji įsijungia ir sureguliuoja pėdų ir kojų padėtį, užtikrindama, kad smūgio jėga saugiai pasiskirstytų po visą kūną.

Štai kaip ji padidina saugumą:

  • Koreguojama pėdų padėtis – užtikrinama, kad kulnas atsitrenkia pirmas, todėl smūgio jėga tinkamai sugeriama.
  • Apsaugo nuo neteisingo padėties nustatymo – jei pėda yra ne savo vietoje, oro pagalvė pastumia ją atgal į optimalią padėtį.
  • Sumažina kojų traumų skaičių – Smūgio jėgas nukreipia į stipriausią kojos dalį (šlaunikaulį), o ne į silpnesnius sąnarius.
  • Stabilizuoja vairuotojo pėdą ant pedalų – Apsaugo nuo pėdos slydimo ar sukimo, kuris gali sukelti papildomų traumų.

Ši oro pagalvė būtų nuolat aktyvi keleiviui, tačiau vairuotojui ji įsijungtų tik tada, kai būtų užfiksuota netinkama pėdos padėtis.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Kaip jis bus aktyvuojamas?

Yra du galimi aktyvavimo būdai:

  • Kameros sistema – nustato, ar vairuotojas užėmė neoptimalią kojų padėtį, ir atitinkamai įjungia oro pagalvę.
  • Integravimas į autonominio vairavimo režimus – oro pagalvė automatiškai išsiskleistų, kai automobilis važiuoja režimu, leidžiančiu vairuoti be rankų arba be pedalų.

Kada bus galima įsigyti kulno oro pagalvę?

„ZF Lifetec“ paskelbė, kad šią naują oro pagalvių technologiją automobilių gamintojai galės naudoti iki 2028 m. Sistema suprojektuota taip, kad būtų kompaktiška ir lengvai integruojama į įvairius automobilių modelius, nereikalaujant papildomos vietos.

Oro pagalvių ateitis: Kas toliau?

Kadangi automobilių gamintojai ir toliau tobulina saugos funkcijas, ateityje galime tikėtis dar inovatyvesnių oro pagalvių sprendimų, pvz:

  • Išorinės oro pagalvės – išsiskleidžia už automobilio ribų, kad sumažintų susidūrimo smūgį.
  • Saugos diržuose integruotos oro pagalvės – Suteikia papildomą apsaugą gale sėdintiems keleiviams.
  • Centrinės oro pagalvės – Apsaugo nuo priekinių keleivių susidūrimo šoninio smūgio metu.

Įdiegus kulno oro pagalvę žengtas didelis žingsnis į priekį automobilių saugos srityje. Kadangi automobiliai tampa vis pažangesni ir autonomiškesni, gamintojai turi ir toliau tobulinti saugos priemones, kad būtų galima pašalinti naujus pavojus.

Ar manote, kad kulno oro pagalvės turėtų tapti standartine visų naujų automobilių įranga? Pasidalykite savo nuomone toliau esančiuose komentaruose!

Žymos: oro pagalvės
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz