Kadangi pasaulinė automobilių rinka ir toliau sparčiai vystosi, 2025 m. keli prekių ženklai jau pranoko lūkesčius, ypač elektromobilių (EV) ir aukščiausios klasės segmentuose. Panagrinėkime atidžiau, kurie gamintojai viršijo prognozes ir kas lemia jų sėkmę.
„Mercedes-Benz“: aukščiausios klasės automobilių augimas Indijoje
Indijoje „Mercedes-Benz“ užfiksavo rekordinius pirmojo ketvirčio pardavimus, pristatydama 4 238 transporto priemones – tai 10 % daugiau nei praėjusiais metais. Pažymėtina, kad S klasės ir „Maybach“ pardavimai išaugo 20 %, o elektromobilių (EV) pardavimai daugiau nei padvigubėjo ir dabar sudaro 8 % viso pardavimų kiekio.
BYD: EV dominavimas Europoje ir už jos ribų
Pirmaujanti Kinijos elektromobilių gamintoja BYD („Build Your Dreams“) jau 2025 m. balandžio mėn. aplenkė „Tesla“ pagal elektromobilių pardavimus Europoje. Vien per pirmąjį pusmetį užjūryje pristatydama daugiau nei 470 000 vienetų, BYD siekia iki metų pabaigos parduoti 5,5 mln. vienetų. Prekės ženklo pasaulinė elektromobilių strategija ir konkurencingos kainos pavertė jį rimtu pretendentu visame pasaulyje.
„Xiaomi SU7“: netikėtas įėjimas su sprogstamąja paklausa
Technologijų milžinė „Xiaomi“ įžengė į automobilių rinką su elektriniu sedanu SU7 Ultra. Lūkesčiai buvo kuklūs – 10 000 vienetų per metus, tačiau „Xiaomi“ gavo daugiau nei 23 000 išankstinių užsakymų – daugiau nei dvigubai daugiau nei prognozuota per pirmuosius pristatymo mėnesius.
„Lynk & Co 900“: stipri pradžia hibridinių visureigių segmente
„Geely“ remiama „Lynk & Co“ pristatė savo pilno dydžio visureigio modelį – 900 – ir per 20 dienų gavo daugiau nei 30 000 išankstinių užsakymų, gerokai viršydama pradinį 10 000 tikslą. Šis didelis susidomėjimas rodo augančią technologiškai pažangių hibridinių visureigių paklausą Kinijoje ir Europoje.
„Cadillac“: elektromobilių pardavimai JAV išauga
„Cadillac“ pranešė, kad 2025 m. pirmąjį ketvirtį elektromobilių pardavimai išaugo 37 %. Įspūdinga, kad 10 % naujų elektromobilių klientų anksčiau turėjo „Tesla“ automobilius, o tai rodo 75 % užkariavimo rodiklį ir augantį pasitikėjimą „Cadillac“ prabangiais elektromobiliais.
„Volkswagen“: Europos elektromobilių augimo lyderis
2025 m. pirmąjį pusmetį „Volkswagen“ viršijo elektromobilių pardavimų lūkesčius visame pasaulyje 14,3 %. Vien Europoje prekės ženklo pardavimai, palyginti su praėjusiais metais, išaugo neįtikėtinai 70 %. Ši sėkmė siejama su naujuoju „ID. modeliai, patobulintas akumuliatorių diapazonas ir stiprios vartotojų paskatos ES šalyse.
„Huawei AITO M9“: aukščiausios klasės hibridinių automobilių revoliucija
„Huawei“ remiamas hibridinis visureigis „AITO M9“ vos per du mėnesius gavo daugiau nei 60 000 užsakymų. Nuo kovo 6 d. iki gegužės 23 d. buvo parduota 20 000 vienetų – tris kartus daugiau nei buvo prognozuota. Prabangios modelio techninės savybės ir konkurencinga kaina daro jį kylančia žvaigžde Kinijos aukščiausios klasės segmente.
Segmento tendencijos: elektromobiliai ir hibridai pirmauja
Tarptautinės energetikos agentūros (TEA) duomenimis, tikimasi, kad 2025 m. pasauliniai elektromobilių pardavimai viršys 20 milijonų vienetų, o tai sudarys daugiau nei 25 % visų naujų transporto priemonių pardavimų. Prognozuojama, kad Kinijoje elektromobilių pardavimai viršys benzininių automobilių pardavimus – bus parduota daugiau nei 12 milijonų vienetų.
Rinkos reakcijos ir strateginiai pokyčiai
- Europa: Paklausą skatina vyriausybės paskatos ir besiplečiantys įkrovimo tinklai.
- JAV: „General Motors“ ir „Hyundai“ pirmąjį ketvirtį patyrė laikiną augimą dėl tarifų baimės, o „GM“ pardavimai išaugo 17 %.
- Kinija: Dominuoja technologiškai orientuoti hibridai ir elektromobiliai, skatinantys senus automobilių gamintojus diegti naujoves.
Tokie prekių ženklai kaip BYD, „Volkswagen“ ir „Xiaomi“ įrodė, kad inovacijos ir prisitaikymas prie elektromobilumo yra 2025 m. sėkmės raktas. Nesvarbu, ar tai būtų prieinamumas, prabangus patrauklumas, ar drąsūs nauji modeliai, šie automobilių gamintojai iš naujo apibrėžė pramonės lūkesčius.
Kuris iš šių prekių ženklų, jūsų manymu, išlaikys pagreitį 2026 m.? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose!