Vairuotojai Jungtinėse Valstijose kelia teisinį susirūpinimą dėl „Mazda“ automobiliuose netinkamai veikiančių informacijos ir pramogų sistemų. Dėl šios problemos buvo pasiūlytas kolektyvinis ieškinys dėl automobilių gamintojo „Mazda Connect“ technologijos, dėl kurios, kaip teigiama, užšaldavo ekranai, sistema persikraudavo ir neveikdavo jutikliniai įvesties mygtukai. Lietuvos vairuotojai gali susimąstyti – ar tokios technologijų problemos gali paliesti viso pasaulio „Mazda“ savininkus?
Kas paskatino ieškinį prieš „Mazda“?
Skunde, pateiktame Kentukio valstijoje 2024 m. liepą, „Mazda“ kaltinama pardavinėjusi automobilius su informacinėmis ir pramoginėmis sistemomis, kurios laikui bėgant sugenda. Teigiama, kad problemos esmė – nekokybiškos SD navigacijos kortelės, kurios turi įtakos „Mazda Connect“ sąsajos veikimui. Vairuotojai praneša apie pasikartojančius trikdžius, pavyzdžiui, ekranų užstrigimą ir programinės įrangos ciklus, kurie trukdo saugiai vairuoti.
Kurioms transporto priemonėms ši problema aktuali?
Klausimas susijęs su keliais modeliais, parduotais 2014-2023 m.:
- 2014-2018 m. Mazda3
- 2016-2022 m. Mazda2
- 2016-2021 m. Mazda CX-3
- 2016-2020 m. Mazda CX-5 ir CX-9
- 2016-2023 m. Mazda MX-5 Miata
Nors „Mazda“ neigia padariusi nusižengimą, teismo dokumentai atskleidžia, kad bendrovė tariamai žinojo apie šią problemą nuo 2016 m. ir netgi siuntė vidinius techninio aptarnavimo biuletenius dileriams.
Sutarties informacija ir kompensacija
Siekdama išvengti papildomų bylinėjimosi išlaidų, „Mazda“ 2025 m. sutiko su susitarimu, nepripažindama jokios kaltės. Pagrindinė ieškovė Catherine Duffy gaus 4 000 JAV dolerių, o dar trys ieškovai – po 2 500 JAV dolerių. Ieškovų advokatai užtikrino 1,9 mln. dolerių išmoką.
Pagal susitarimą teisę į kompensaciją turi JAV gyventojai, kurie šiuo metu arba anksčiau turėjo paveiktus modelius. Pretenzijas galima teikti iki 2025 m. rugpjūčio 1 d., o išimtys leidžiamos iki 2025 m. liepos 2 d.
Kokią sumą gali gauti savininkai?
Kompensacija priklauso nuo to, kur buvo atliktas remontas:
- iki 1750 JAV dolerių už remontą, atliktą nepriklausomuose autoservisuose
- Visiška kompensacija už remontą „Mazda“ atstovybėse
Be to, reikalavimus atitinkantys savininkai gaus nemokamą 24 mėnesių ribotos garantijos pratęsimą (LWE), apimantį programinės įrangos atnaujinimus ir pagrindinio ryšio bloko (CMU) keitimą.
Kaip patikrinti, ar atitinkate reikalavimus
Kad sužinotumėte, ar jūsų automobilis atitinka reikalavimus, „Mazda“ savo oficialioje atsiskaitymų svetainėje paleido VIN paieškos įrankį. Savininkai taip pat gali siųsti užklausas adresu info@MazdaInfotainmentSettlement.com arba skambinti telefonu 1-844-552-0064. Reikalaujami dokumentai yra kvitai ir techninės priežiūros įrašai.
Ką tai reiškia Europos vairuotojams?
Šis ieškinys ir susitarimas taikomi Jungtinėse Amerikos Valstijose. Lietuvos ir kitų Europos šalių teisės aktai gali skirtis, be to, ES nėra viešai paskelbta panašių bylų. Tačiau šis klausimas atkreipia dėmesį į didėjančią riziką, susijusią su programinės įrangos patikimumu šiuolaikinėse transporto priemonėse. Specialistai pataria, kad „vartotojai turėtų būti informuoti apie pasikartojančius techninių gedimų atvejus ir stebėti vietinių pardavėjų pranešimus apie atšaukimus“
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.