Mechaninės pavarų dėžės dingsta iš naujų automobilių. Pasak „Hyundai Europe“ technikos direktoriaus, „niekas nebenori mechaninių pavarų dėžių“. Tobulėjant automobilių technologijoms, gamintojai vis dažniau atsisako tradicinio sankabos pedalo, pirmenybę teikdami skaitmeniniam valdymui ir automatiniam komfortui. Tačiau kas iš tikrųjų slypi už šio pokyčio?
Blėstanti mechaninių pavarų dėžių paklausa
Kadaise vairavimo entuziastų standartu buvusios mechaninės pavarų dėžės daugumos vartotojų dabar laikomos pasenusiomis. Nors jie siūlo labiau įtraukiantį vairavimo potyrį, dėl praktinių trūkumų jie išstumiami iš pagrindinės gamybos.
Pagrindinės nuosmukio priežastys:
- Vairuotojo pagalbos sistemos yra optimizuotos automatinėms pavarų dėžėms
- Gaminant tiek mechanines, tiek automatines versijas, didėja gamybos sąnaudos
- Išmetamųjų teršalų reglamentai pirmenybę teikia efektyvesnėms automatinėms pavarų dėžėms
- Mažesnė paklausa – JAV tik 30 % „Hyundai Elantra N“ pirkėjų renkasi mechanines pavarų dėžes
Jaunesni vairuotojai renkasi skaitmeninį komfortą
Pasak „Hyundai“, mechaninės pavarų dėžės nėra vieninteliai komponentai, kurių palaipsniui nebenaudojama. Mechaniniai rankiniai stabdžiai ir analoginiai prietaisų skydeliai taip pat bus iškeliauti. Jaunesni vairuotojai vis dažniau renkasi elektroninius stovėjimo stabdžius ir skaitmeninius prietaisų skydelius. Šios funkcijos ne tik atrodo modernios, bet ir geriau integruojasi su kitomis skaitmeninėmis sistemomis.
Tradicinės funkcijos išlieka populiarios daugiausia tarp vyresnio amžiaus vairuotojų, tačiau jų skaičius mažėja.
Supaprastinimas ir gamybos sąnaudų taupymas
Automobilių gamintojai siekia supaprastinti savo pasiūlymus. Investuoti į retai pasirenkamas funkcijas nebėra finansiškai perspektyvu. Dauguma naujų transporto priemonių dabar standartiškai komplektuojamos su:
- Automatinėmis pavarų dėžėmis
- Elektroniniais stovėjimo stabdžiais
- Visiškai skaitmeniniais prietaisų skydeliais
Tai sumažina kūrimo sudėtingumą ir atitinka vartotojų poreikius, ypač Europoje, kur vis labiau dominuoja automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis.
Našieji automobiliai taip pat keičiasi
„Hyundai“ vadovas Johnsonas mano, kad neturėtume gedėti sportinių automobilių su vidaus degimo varikliais mirties. Jis teigia, kad tokie elektriniai automobiliai kaip „Ioniq 5 N“ lenkia savo benzininius pirmtakus. Dėl spartaus pagreičio ir pažangių technologijų elektriniai automobiliai per dešimt metų vystėsi sparčiau nei vidaus degimo varikliai per šimtmetį.
Pasak jo, net imituojami variklio garsai yra priimtina alternatyva: „Jei norite greičio, niekas neprilygsta elektromobiliui.“
Naudoti automobiliai: paskutinis mechaninių pavarų dėžių bastionas
„Ferrari“ vadovybė atkartojo mintį: „Jei norite mechaninės pavarų dėžės, pirkite naudotą.“ Daugeliui entuziastų tai dabar vienintelė išeitis. Nauji modeliai, net ir aukščiausios klasės segmente, beveik išimtinai yra automatiniai.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.