• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Nauji oro kokybės reikalavimai nuo 2030 m.: kas keisis?

pagal Andžej Biaigo
2025.03.03, 10:21
Naujienos
A A
0
nauji reikalavimai oro kokybei oro lietuvoje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, ilgalaikės oro taršos tendencijos Lietuvoje 2024 m. išliks teigiamos, o oro kokybės rodikliai retai viršys galiojančias ribines vertes. Tačiau nuo 2030 m. oro kokybės reikalavimai bus griežtesni, derinant juos su nauja Europos Sąjungos direktyva, kuria siekiama užtikrinti švaresnį orą visoje Europoje.

Griežtesni oro kokybės standartai nuo 2030 m.

2024 m. pabaigoje buvo priimta Europos Parlamento ir Tarybos direktyva dėl aplinkos oro kokybės ir švaresnio oro Europoje, kurioje nustatytos griežtesnės oro kokybės stebėsenos, vertinimo, modeliavimo ir valdymo taisyklės. Atnaujintoje direktyvoje nustatyti griežtesni standartai 11 pagrindinių oro teršalų, įskaitant:

  • Kietosios dalelės (KD2,5 ir KD10)
  • Azoto dioksidas (NO2)
  • Sieros dioksidas (SO2)
  • Ozonas (O3)
  • Anglies monoksidas (CO)
  • Benzenas
  • Benzo(a)pirenas
  • Arsenas, kadmis ir nikelis

Svarbiausias pokytis Lietuvoje – 50 proc. sumažintos metinės KD10, KD2,5 ir NO2 ribinės vertės ir nustatytos kelių teršalų paros ribinės vertės.

Kaip 2024 m. oro kokybė bus lyginama su 2030 m. standartais?

Jei naujosios taisyklės jau būtų įsigaliojusios, kai kuriuose Lietuvos regionuose būtų viršytos griežtesnės ribos:

  • Kietųjų dalelių PM10 (dabartinė riba: 40 µg/m³ → 2030 m. riba: 20 µg/m³): 2024 m. metiniai vidurkiai svyravo nuo 12 iki 24 µg/m³ ir viršijo naujas ribines vertes Vilniuje (Žirmūnuose), Kaune (Dainavoje ir Noreikiškėse), Šiauliuose ir Jonavoje.
  • KD2,5 (dabartinė riba: 20 μg/m³ → 2030 m. riba: 10 μg/m³): 2024 m. koncentracijos svyravo nuo 6,1 iki 13,3 µg/m³ ir viršijo naujas ribines vertes Vilniuje (Žirmūnuose), Kaune (Dainavoje), Panevėžyje (Centre), Šiauliuose, Jonavoje ir Kėdainiuose.
  • NO2 (dabartinė ribinė vertė: 40 µg/m³ → 2030 m. ribinė vertė: 20 µg/m³): 2024 m. vidurkiai svyravo nuo 6 iki 37 µg/m³ ir viršijo būsimas ribines vertes Vilniuje (Žirmūnuose) ir Kaune (Dainavoje).
  • Ozonas (O3): Iki 2050 m. ozono kiekis neturi viršyti 100 µg/m³ daugiau kaip 3 dienas per metus. 2024 m. nė viena stebėjimo stotis neatitiko šio reikalavimo.

Teigiamai vertintina tai, kad sieros dioksido, anglies monoksido, benzo(a)pireno ir sunkiųjų metalų (švino, arseno, kadmio, nikelio) koncentracijos visose stebėsenos vietose jau atitiko 2030 m. standartus.

Skaitykite  Kodėl kai kurių vairuotojų automobiliai visada blizga?

Pagrindiniai oro taršos šaltiniai Lietuvoje

Remiantis nacionalinės aplinkos stebėsenos duomenimis, pagrindiniai oro taršos šaltiniai Lietuvoje yra šie:

  • Transportas
  • Šilumos gamyba (viešoji ir privati)
  • Pramonės veikla
  • Žemės ūkis
  • Statybos ir kelių tiesimo darbai

Kad būtų pasiekti 2030 m. tikslai, šiuose sektoriuose turi būti sumažintas KD10, KD2,5, azoto oksidų ir lakiųjų organinių junginių (LOJ) išmetimas. Priemonės gali apimti transporto politikos tobulinimą, švaresnės energijos sprendimų priėmimą ir amoniako išmetimo mažinimą žemės ūkyje.

Lietuva padarė didelę pažangą gerindama oro kokybę, tačiau naujojoje ES direktyvoje nustatyti platesnio užmojo tikslai. Nors kai kuriose srityse reikės papildomų pastangų, kad būtų laikomasi šių standartų, jų laikymasis prisidės prie sveikesnės aplinkos ir geresnės visuomenės sveikatos visoje šalyje.

Žymos: oro kokybė
Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz