Automobilių gamintoja „Nissan“ paskelbė, kad iki 2027 metų uždarys savo istorinę Oppama surinkimo gamyklą Japonijoje. Šis žingsnis yra dalis platesnio restruktūrizavimo plano, kuriuo siekiama sumažinti veiklos sąnaudas ir supaprastinti gamybos grandinę.
Šeši dešimtmečiai gamybos: ką reiškia Oppama gamykla?
Oppama gamykla, veikianti netoli Tokijo nuo 1961 metų, per visą savo istoriją pagamino daugiau nei 17 milijonų automobilių, įskaitant ir vieną žymiausių – „Nissan Leaf“. Tai buvo viena pagrindinių gamyklų, tiekusių automobilius ir Europos rinkai, kol gamyba buvo perkelta į užsienio padalinius.
Gamyklos uždarymas reiškia svarbaus istorinio etapo pabaigą Japonijos automobilių pramonėje.
Kodėl uždaroma Oppama gamykla?
Pagrindinis priežastis – sąnaudų mažinimas. „Nissan“ siekia sumažinti fiksuotas išlaidas 20 proc. lyginant su 2022 fiskaliniais metais. Uždarius Oppama gamyklą, bendrovė galės efektyviau paskirstyti resursus į elektromobilių plėtrą ir į tas rinkas, kuriose pastebimas didesnis augimas.
Darbuotojų ir gamybos perspektyvos
Šiuo metu gamykloje dirba apie 2 000 darbuotojų. „Nissan“ pranešė, kad sieks perkelti darbuotojus į kitus gamybos padalinius, pavyzdžiui, į netoliese esančią Jokohamos variklių gamyklą arba Tochigi ir Kyushu automobilių surinkimo gamyklas.
- Gamyba tęsis iki 2027 fiskalinių metų pabaigos
- Elektromobilių gamyba bus stiprinama JK ir JAV
- Gamybos konsolidacija leis efektyvinti veiklą
Kaip tai paveiks pasaulines rinkas?
Šis sprendimas atspindi platesnę automobilių sektoriaus tendenciją – gamybą perkelti arčiau pagrindinių rinkų. Tokiu būdu mažinamos logistikos sąnaudos ir reaguojama į skirtingų regionų politiką bei subsidijų modelius.
Ši taisyklė galioja Japonijoje. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis. Visgi tokie pokyčiai gali paveikti modelių kainodarą ar prieinamumą ir Europos, įskaitant Lietuvos, rinkose.
Ekspertų nuomonės: strateginė transformacija
„Net ir istoriniai gamintojai turi kardinaliai persitvarkyti, jei nori išlikti konkurencingi elektromobilių eroje“, – sako Japonijos automobilių rinkos analitikas Hiroshi Sato. Pasak jo, gamybos supaprastinimas yra būtinas siekiant lankstumo ir išteklių taupymo.
Europos rinkos ekspertai sutinka, kad šis žingsnis leis „Nissan“ daugiau dėmesio skirti baterijų technologijoms ir inovacijoms.
Ar „Nissan“ gamyba liks Japonijoje?
Nors Oppama uždarymas yra reikšmingas, „Nissan“ ir toliau valdo kelias gamyklas Japonijoje. Įmonė pabrėžia, kad vidaus rinka lieka svarbi, tačiau didesnės investicijos bus nukreiptos į augančias sritis – pirmiausia elektromobilių gamybą.
Tai dera su bendrovės planu iki 2026 metų pasaulyje pristatyti net 30 naujų modelių, iš kurių 16 bus elektriniai arba hibridiniai.
Išvada
„Nissan“ Oppama gamyklos uždarymas žymi reikšmingą posūkį bendrovės istorijoje. Tai ne tik atsakas į sąnaudų spaudimą, bet ir ženklas, kad automobilių pramonė keičiasi greičiau nei bet kada anksčiau.
Kaip manote jūs – ar tai teisingas žingsnis? Palikite savo nuomonę komentaruose!