• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Nuo 2024 m. vidurio ADDW sistema bus privaloma, kad būtų galima stebėti vairuotoją

pagal Andžej Biaigo
2024.01.22, 12:27
Naujienos
A A
0
vyras vairuoja automobili sistema addw

Naujoji sistema bus sukurta taip, kad vairuotojai būtų priversti žiūrėti į kelią.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo 2024 m. liepos mėn. kiekviename naujai homologuotame automobilyje bus privaloma sistema, apsauganti nuo išsiblaškymo vairuojant. Ji stebės akis ir, pastebėjusi, kad už vairo sėdintis asmuo per ilgai nežiūri į kelią, pradės bent garsiniu signalu raginti jį laikytis tvarkos. Tai sistema, priverčianti vairuotoją žiūrėti į kelią. Už ją mokės vairuotojai.

  • Nuo 2024 m. liepos mėn. visuose naujai homologuotuose automobiliuose, o nuo 2026 m. – visuose naujuose automobiliuose bus privaloma įrengti vairuotojo elgsenos stebėjimo sistemą.
  • Sistema aktyviai veikia prieš vairuotojo išsiblaškymą, stebėdama jo akis ir reikalaudama, kad vairuotojas žiūrėtų į kelią.
  • Pažangi vairuotojo dėmesio blaškymo įspėjimo sistema (angl.
    System Advanced Driver Distraction Warning, ADDW) stebi vairuotojo regėjimą ir laikyseną prie vairo.

Vairuotojų nuovargis ir išsiblaškymas kelia didelį pavojų keliuose, ypač automagistralėse ir greitkeliuose.

Be to, Europos kelių eismo saugumo observatorijos atliktas tyrimas rodo, kad įvairi veikla už vairo turi vienodą įtaką eismo įvykio rizikai, tačiau iš esmės bet kokia veikla, išskyrus žiūrėjimą į kelią, didina pavojų.

Didžiausią įtaką mūsų išsiblaškymui daro technologijos apskritai ir ypač mobilieji telefonai. Didžiausią pavojų kelia skambinimas, kuris 12 kartų padidina nelaimingo atsitikimo riziką, o skaitymas ar trumpųjų žinučių rašymas – daugiau nei 6 kartus. Kita vertus, skaitymas riziką padidina beveik 10 kartų, siekimas daiktų – daugiau nei 9 kartus, o siekimas telefono – beveik 5 kartus. Kodėl telefono paėmimas į rankas yra mažiau rizikingas? Tikriausiai todėl, kad paprastai išmanusis telefonas guli toje pačioje vietoje, todėl vairuotojas iš karto žino, kur jo ieškoti.

Technologijos taip pat susijusios su ekranais automobilyje. Jie atitraukia dėmesį tiek, kad 4,6 karto padidina avarijos sukėlimo riziką, 2,3 karto padidina oro kondicionieriaus nustatymų keitimo riziką. O ilgesnį laiką žiūrint į vieną objektą už automobilio ribų – daugiau nei 7 kartus. Palyginimui, valgymas vairuojant riziką padidina 1,8 karto.

Nauji automobiliai stebės vairuotojo elgesį

Europos Komisija (EK) šią problemą sprendžia nuo 2022 m. Nuo tada naujuose automobiliuose turi būti įrengtos vairuotojų nuovargio ir išsiblaškymo aptikimo sistemos. Tačiau automobilių gamintojai turėjo daug laisvės interpretuoti šias taisykles, todėl iš esmės jos neturėjo drastiško poveikio vairuotojų elgesiui. Nuo 2024 m. liepos mėn. jos bus, nes EK sugriežtino taisykles.

Skaitykite  Italijos pasididžiavimas gali keisti savininką – kas toliau?

Nuo tada kiekvienas naujai homologuotas automobilis privalės turėti standartinę vairuotojo elgsenos stebėjimo sistemą, o nuo 2026 m. – kiekvienas naujas automobilis. Sistema vadinama pažangiąja vairuotojo dėmesio blaškymo įspėjimo sistema (Advanced Driver Distraction Warning, ADDW).

Ji įsijungia, kai automobilis pasiekia 20 km/val. greitį. Sistema padalys vairuotoją supančią erdvę į tris zonas, kurių pagrindinė riba – matomumo į kelią linija. Jei vairuotojas pažvelgs žemiau jos ir išlaikys ten žvilgsnį 6 s, sistema jį įspės. Šis laikas sutrumpėja iki 3,5 s, jei automobilis važiuoja didesniu nei 50 km/h greičiu. Taip pat skaitykite: „Energinių gėrimų poveikis vairuotojų budrumui ir saugumui“.

kamera automobilio prietaisu skydelyje bmw
Kameros automobiliuose jau yra įprastas dalykas. BMW automobiliuose jos yra centrinėje prietaisų skydelio dalyje viršuje.

Nežiūrite į kelią? Automobilis pradės „rėkti“

Automobilio nebus galima suklaidinti vien žvilgsniu į kelią. Vairuotojas turės ilgiau laikyti akis zonoje, kurią sistema laiko teisinga. Arba pamiršti apgaudinėjimą paprasčiausiai uždengus jutiklius, nes sprendimas pagrįstas akių judesių stebėjimu per kameras. Uždengus kameras, sistema nuolat įspės apie išsiblaškymą arba gedimą. Pati signalizavimo apie išsiblaškymą forma nėra maloni, ji pagrįsta garsiniais ir grafiniais (pvz., prietaisų skydelyje) arba jutiminiais signalais. Jį bus galima išjungti, bet ne visam laikui. Jį privalomai įsijungs po kiekvieno kito variklio užvedimo.

ADDW sistema stebi ne tik vairuotojo regėjimą, bet ir jo bendrą laikyseną prie vairo, ypač tai, ar jis neužmiega. Svarbi bus ir rankų ar galvos padėtis, kurią taip pat stebės budrios kameros. Taip pat skaitykite: „Didelė naujų automobilių problema. Pasirodo tik žiemą“.

Automobiliai jau turi šią technologiją

Toks sprendimas jau taikomas, pavyzdžiui, naujajame „Hyundai Kona“, kuriame ilgai žiūrint į centrinę konsolę įjungiamas garsinis ir grafinis laikrodžių indikatorius (raudona akis). Kita vertus, 5 ir 7 serijos BMW automobiliuose ši technologija buvo naudojama siekiant užtikrinti pusiau autonominį vairavimą nelaikant rankų ant vairo. Ten kameros leidžia automobilį valdyti „akimis“, t. y. kol vairuotojas žiūri į kelią, automobilis vairuoja pats, o rankos tuo metu yra laisvos.

Europos Sąjungos įvedamais pakeitimais siekiama padėti įgyvendinti tikslą iki 2030 m. 50 proc. sumažinti aukų skaičių.

Skaitykite  Ką turi žinoti pirkėjai apie Tesla kainų pokyčius?
Žymos: ADDWautomobilio saugumo sistemosvairavimasvairuotojasvairuotojo pagalbinės sistemos
Dalintis2023DalintisSiųstiDalintis354

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.