• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 23 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Nuo liepos mėn. kiekvienas naujas automobilis su juodąja dėže. Eismo įvykių tyrimo proveržis

pagal Andžej Biaigo
2024.06.30, 16:30
Naujienos
A A
0
automobilis sovusios oro pagalves
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo liepos 6 d. kiekviename Europos Sąjungoje pirmą kartą įregistruotame naujame automobilyje bus privaloma įrengti EDR – įvykių duomenų registratorių. Žmonių požiūriu EDR yra lėktuvo juodosios dėžės atitikmuo. Tokios sistemos buvimas kiekviename automobilyje labai palengvins eismo įvykių tyrimus. Pavyzdys? Užuot vertinus transporto priemonės greitį pagal jos apgadinimus, pakanka nuskaityti duomenis iš registratoriaus. Tai bloga žinia kelių piratams.

Juodoji dėžė automobiliuose nebus juodas prietaisas, iš tikrųjų tai nebus papildomas prietaisas, kurį eismo įvykio kaltininkas prireikus galėtų atsukti arba išpjauti iš automobilio ir išmesti, kad paslėptų savo pėdsakus. Juodosios dėžės funkciją automobiliuose atliks pirotechnikos prietaisų valdikliai, galbūt vadinamasis centrinis valdymo blokas, o registratoriaus akių ir ausų vaidmenį atliks daugybė jutiklių, esančių įvairiose automobilio dalyse ir sistemose. Iš esmės vienintelis dalykas, kurį turi padaryti gamintojai, tai įdiegti į automobilius atitinkamą programinę įrangą, jei to dar nepadarė. Praktiškai didžioji dauguma tai jau padarė. Taip – ES parduodamose naujose transporto priemonėse jau daugelį metų naudojama programinė įranga su eismo įvykių registravimo funkcija. Taigi, ar nuo liepos mėn. kas nors pasikeis? Na, taip: oficialus įvykių registratorių (juodųjų dėžių) buvimas atveria platesnes galimybes eismo įvykių rekonstrukcijos tyrėjams. Pirmiausia bus aišku, kad kiekvienas automobilis turi tokį registratorių.

Penkios sekundės iki avarijos ir penkios sekundės po avarijos

„Sistema pirmiausia registruoja su pačiu eismo įvykiu susijusius matavimus, pavyzdžiui, saugos diržų įjungimo momentą, keleivių skaičių, greičio pokyčius ir pan. Taip pat įrašoma ir kita informacija, pavyzdžiui, automobilio greitis prieš susidūrimą, jo lėtėjimas išilgine ir skersine kryptimis, akceleratoriaus ir stabdžių pedalo būklė, vairo pasukimo kampas, informacija apie ABS ir ESP būseną bei variklio sūkių dažnio lygį“, – aiškina Janas Vecernikas iš „Škoda“ techninio skyriaus. “Įvykus avarijai, sistema įrašymo įrenginyje išsaugo informaciją penkias sekundes iki smūgio ir ne ilgiau kaip penkias sekundes po jo.“

Kas patenka į juodąją dėžę, lieka juodojoje dėžėje

Iš esmės, važiuojant sistema nuolat renka daug informacijos apie automobilio būklę, tačiau šie duomenys palaipsniui perrašomi maždaug kelių sekundžių cikle. Nėra galimybės iš valdiklio nuskaityti, tarkime, prieš savaitę buvusius važiavimo parametrus ir taip įrodyti vairuotojui, kad, pavyzdžiui, greitkelyje jis važiavo 200 km/val. greičiu. Išskyrus atvejus, kai įvyko avarija, tuomet įvykio duomenys (taip pat penkios sekundės iki ir po smūgio) yra visam laikui saugomi valdiklyje ir jų nebegalima nei ištrinti, nei perrašyti. Jie ten ir liks… ir po 10 metų juos bus galima peržiūrėti ir patikrinti, ar automobilis nebuvo patekęs į avariją, ar, atvirkščiai, pateko į eismo įvykį.

Skaitykite  Ką turi žinoti pirkėjai apie Tesla kainų pokyčius?

Ne visi norės pažvelgti į automobilio juodąją dėžutę

Taip pat niekas negali patikrinti automobilio registratoriaus atminties būklės. Autoservisai, net ir įgaliotieji, neturi tokios galimybės. Prieiga prie programinės įrangos, leidžiančios nuskaityti duomenis iš juodosios dėžutės, suteikiama tik teisėsaugos atstovams ir teismo ekspertams.

Prokurorai ir draudikai naudojasi automobilių juodosiomis dėžutėmis

Tiesa, jau daugelį metų juodosiose dėžėse įrašytais duomenimis naudojasi prokurorai, policija ir draudikai, kai, pavyzdžiui, įtariama, kad automobilis buvo tyčia sunaikintas dėl draudimo sukčiavimo.

Kol kas teisėsaugos institucijos juodųjų dėžių įrašais naudojasi gana retai, dažniausiai tada, kai eismo įvykis yra mirtinas ir kaltininko kaltė nėra akivaizdi.

Tai kartu yra atsakymas į klausimą: ar juodoji dėžė gali būti naudojama vairuotojo nuolatiniam sekimui? Ne. Tačiau eismo įvykio kaltininkams bus sunkiau išvengti atsakomybės – tai tikrai.

Žymos: EDR sistemajuodoji dėžė
Dalintis167DalintisSiųstiDalintis29

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.