• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 20 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Pagalbos vairuotojui sistemos: privalumas ar našta?

pagal Michal Kovalčiuk
2024.12.02, 13:00
Naujienos
A A
0
Pagrindines vairuotojo pagalbines sistemos automobilyje
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pažangiosios pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS) sukėlė revoliuciją šiuolaikinėse transporto priemonėse, žadėdamos didesnį saugumą ir patogumą. Šios sistemos – nuo adaptyviosios kruizo kontrolės iki pagalbinių eismo juostos palaikymo sistemų ir įspėjimų apie susidūrimą – skirtos sumažinti riziką ir padidinti vairavimo komfortą. Tačiau jų diegimas ir veiksmingumas susiduria su didelėmis problemomis.

Kodėl vairuotojai susiduria su ADAS

  1. Pasitikėjimo ir supratimo stoka
    Daugelis vairuotojų nusprendžia išjungti šias sistemas, nes mano, kad jos pernelyg įkyrios arba sudėtingos. Nuolatiniai įspėjimai ir sistemos įsikišimai gali vartotojus nuvilti, todėl jie gali atsisakyti dalyvavimo. Pasak Euro NCAP atstovo Michielio van Ratingeno, rimtą iššūkį kelia vartotojų nepasitikėjimas, kurį skatina pasakojimai socialinėje žiniasklaidoje.
  2. Sistemos apribojimai
    Ne visos sistemos veikia sklandžiai. Pavyzdžiui, išmanioji greičio palaikymo sistema (ISA), kuri reguliuoja greitį pagal kelio ženklus, dažnai neteisingai skaito ženklus prie išvažiavimų iš greitkelių, todėl staiga sumažina greitį. Tokie incidentai rodo, kad reikia toliau tobulinti sistemą.

Saugos technologijų reguliavimas

Europos Sąjungos taisyklėmis (GSR2) siekiama užtikrinti didesnį saugumą keliuose nustatant naujas transporto priemonių saugos priemones. Nuo 2024 m. liepos mėn. visuose ES parduodamuose naujuose automobiliuose turės būti:

  • Eismo ženklų atpažinimo sistemos
  • Atbulinės eigos jutikliai arba kameros
  • Eismo juostų priežiūros sistemos

Šios priemonės yra labai svarbios, atsižvelgiant į pasenusį automobilių parką tokiose šalyse kaip Lenkija, kur vidutinis automobilių amžius yra 16 metų, o juose dažnai nėra jokių ADAS.

Dvigubas automatizavimo kardas

Nors tokios funkcijos, kaip adaptyvioji kruizo kontrolė, pagerina važiavimą greitkeliu, nes išlaiko saugų atstumą, pernelyg didelis pasitikėjimas jomis gali atsiliepti. JAV IIHS atlikti tyrimai atskleidė, kad adaptyviosios kruizo kontrolės ir eismo juostos išlaikymo sistemų derinimas gali 10 % padidinti avarijų riziką dėl vairuotojo patiklumo arba netinkamo naudojimo.

Tyrimai ir sprendimai

Tokios organizacijos kaip Masačusetso technologijos institutas (MIT) ir „Thatcham Research” ieško būdų, kaip optimizuoti vairuotojų ir mašinų sąveiką. Jų tyrimai rodo, kad intuityvios žmogaus ir mašinos sąsajos yra labai svarbios siekiant užtikrinti tinkamą ADAS naudojimą.

Tomas Leggettas iš „Thatcham” pabrėžia, kad reikia šviesti:

„Atlikome puikų darbą integruodami šias sistemas į transporto priemones. Kitas žingsnis – padėti vairuotojams jas suprasti ir jomis pasitikėti.”

Žvelgiant į ateitį

Norint, kad ADAS būtų įgyvendintas pažadas, būtinas automobilių gamintojų, reguliavimo institucijų ir tyrėjų bendradarbiavimas. Tobulesni sistemų projektai, geresnis naudotojų švietimas ir nuolatinis grįžtamasis ryšys padės sumažinti atotrūkį tarp technologijų ir naudotojų lūkesčių. Tikslas – ne tik saugesni automobiliai, bet ir saugesni, labiau pasitikintys savimi vairuotojai.

Skaitykite  Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Ar vairuotojai pasirengę priimti automatizavimo ateitį? Ateityje laukia ne tik technologijos, bet ir pasitikėjimas.

Žymos: adasaklosios zonos stebėjimo sistemaasistentai
Dalintis21DalintisSiųstiDalintis4

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Automobiliai, kurie greičiausiai rūdija – šių modelių venkite!

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Kokiu greičiu važiuoti, kad automobilis sunaudotų mažiausiai degalų?

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

TOP 5 patikimiausi dyzeliniai visureigiai, kurie gali įveikti beveik 1 000 000 kilometrų

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.