Vokietijos pradedančioji įmonė Las Vegase pradėjo teikti nuotolinę elektromobilių paslaugą.
Paspaudus mygtuką, elektromobilis atvažiuoja prie jūsų durų, bet vairuotojo vietoje niekas nesėdi. Atidarius automobilio dureles ir įsitaisius važiuoti, moteriškas balsas sako: „Sveiki, kaip šiandien sekasi?“. Tai Antonellos Rosos, kuri nuotoliniu būdu vairavo „Kia“ automobilį iš „Vay Technology GmbH“ biuro, įsikūrusio Las Vegaso centre esančiame gyvybingame menų rajone, balsas.
Vokietijos pradedančioji įmonė pradėjo veiklą, kuri gali tapti automobilių dalijimosi ateitimi JAV mieste. Įmonė šią paslaugą pristato kaip „teledriving“, kai žmonės nuotoliniu būdu valdo automobilius, kad galėtų nuvežti transporto priemonę naudotojams ir pasiimti ją, kai žmonės ja baigia naudotis.
Kai automobilis yra valdomas jūsų, galite juo naudotis tiek laiko, kiek norite, kol Rosa arba kitas „Vay“ nuotolinis vairuotojas pasiims automobilį, todėl nebereikia rūpintis, kad automobilis būtų puikiai priparkuotas. Grįžusi į „Vay“ biurą, Rosa automobilį vairuoja automobilio simuliatoriumi su vairu, pedalais, stabdžiais ir trimis ekranais.
„Tai nuostabu, jausmas toks pat, kaip vairuojant įprastą transporto priemonę“, – „Euronews Next“ sakė nuotolinio valdymo pulto vairuotojas. „Mes nevairuojame su niekuo automobilyje, bet vis tiek yra daug įtampos, nes turime spręsti būtent savo automobilio ir aplink mus esančių žmonių klausimus“.
Trečiadienį (sausio 17 d.) paslauga oficialiai pradedama teikti Las Vegase ir kol kas ja bus galima naudotis tik Nevados universiteto ir Las Vegaso menų rajono apylinkėse.
„Tai visiškai nauja judumo paslauga. Ją galima pavadinti dalijimosi automobiliu paslauga 2.0, nes ji padeda įveikti didžiausius iššūkius, su kuriais susiduriame šiandien naudodamiesi dalijimosi automobiliu paslaugomis, t. y. nueiti iki automobilio ir jį pastatyti“, – „Euronews Next“ sakė Thomas von der Ohe, vienas iš „Vay Technologies“ įkūrėjų ir generalinis direktorius.
Važiavimas automobiliu kainuoja 0,30 JAV dolerio (0,28 euro) už minutę ir 0,03 JAV dolerio (0,028 euro) už sustojimo minutę, kurią galima išnaudoti apsiperkant maisto produktų.
„Manome, kad tikrai galime paversti dalijimąsi automobiliais kažkuo, kas, tikėkimės, gali iš tiesų pakeisti ir pasiūlyti alternatyvą privačių automobilių nuosavybei, ypač tokiuose dideliuose miestuose kaip Paryžius, Berlynas ar Londonas, kur privatūs automobiliai stovi (parkuojami) 95 proc. laiko“, – sakė M. von der Ohe.
„Vay“ jau daugiau nei trejus metus Vokietijoje bando nuotolinio vairavimo technologiją, tačiau su saugiu vairuotoju savo „Kia“ elektromobiliuose.
2023 m. vasario mėn. gavusi leidimą, ji tapo pirmąja įmone, kuri Hamburge (Vokietija) nuotoliniu būdu vairavo automobilį be keleivių. Von der Ohe sakė, kad bendradarbiauja su Europos reguliavimo institucijomis ir tikisi netrukus pradėti teikti komercinę „teledrivingo“ paslaugą ES.