Viena didžiausių istorijoje bankininkystės klaidų įvyko, kai vienas didžiausių JAV bankų „Citigroup“ per klaidą pervedė 81 trilijoną JAV dolerių klientui Brazilijoje. Ši klaida, kurią sukėlė prastai suprojektuotų atsarginių sistemų sąsajų ir žmogiškosios priežiūros derinys, sukėlė susirūpinimą dėl didžiųjų bankų institucijų finansinio saugumo ir rizikos valdymo.
Kaip įvyko klaida
Numatyta operacija buvo 280 JAV dolerių mokėjimas, tačiau sistema pažymėjo mokėjimą dėl galimų sankcijų pažeidimų. Dėl to pervedimą reikėjo apdoroti rankiniu būdu naudojant atsarginę sistemą, kurios įvesties laukelyje automatiškai buvo rodomi 15 nulių. Banko darbuotojui nepavyko ištrinti šių papildomų nulių, todėl buvo atliktas didžiulis klaidingas pervedimas.
Banko atsakas ir pasekmės
„Citibank“ klaidą aptiko per 90 minučių ir skubiai atšaukė operaciją, kol nebuvo patirta jokių finansinių nuostolių. Tačiau apie incidentą buvo pranešta JAV finansų reguliavimo institucijoms, įskaitant:
- Federalinei rezervų sistemai
- Valiutos kontrolieriaus biurui
„Citibank“ – ne pirmas kartas
Tai ne pirmas kartas, kai „Citigroup“ daro tokias brangiai kainuojančias klaidas. Vien 2024 m. bankas užfiksavo 10 panašių klaidų, kurių bendra neteisingų operacijų suma viršijo 1 mlrd. dolerių. Šios pasikartojančios nesėkmės išryškina galimas banko veiklos priežiūros ir automatizuotų sistemų problemas.
Pamokos bankininkystės sektoriui
Šis atvejis pabrėžia, kad reikia:
- Griežtesnes bankų programinės įrangos apsaugos priemones, kad būtų išvengta įvesties klaidų.
- Geresnio darbuotojų mokymo, kaip tvarkyti rankines operacijas.
- Griežtesnės reguliavimo priežiūros, kad finansų įstaigos laikytųsi patikimų saugumo priemonių.
Nors „Citibank“ pavyko atšaukti sandorį be finansinių nuostolių, šis incidentas kelia rimtų klausimų apie sisteminius bankų pažeidžiamumus ir galimą žmogiškųjų klaidų riziką atliekant finansines operacijas.