Po 76 metų gamybos „Piaggio“ uždaro savo kultinę „Ape“ liniją Pontedros gamykloje Italijoje. Žinomas dėl savo trijų ratų dizaino, „Piaggio Ape“ tapo pokario atsigavimo Italijoje simboliu ir sulaukė didžiulio populiarumo visame Viduržemio jūros regione. Tačiau gamyba bus tęsiama Indijoje, kur „Ape“ klesti tiek klasikinės, tiek elektrinės versijos.
Kodėl Europoje baigiama gamyba?
Sprendimą nutraukti „Ape“ gamybą Europoje lėmė vis griežtėjantys saugos ir išmetamųjų teršalų standartai. Dvitaktį variklį patobulinus taip, kad jis atitiktų „Euro 5“ arba „Euro 6“ reikalavimus, nukentėtų transporto priemonės paprastumas ir prieinamumas, kurie yra labai svarbūs jos savitumui. Nepaisant istorinės „Ape“ reikšmės, Pontedros gamykla dabar daugiausia dėmesio skirs naujesniems modeliams, pavyzdžiui, „Porter ElectricPower“.
Į pranešimą reaguojama nevienareikšmiškai
Sprendimas sukėlė nevienareikšmiškų emocijų:
- Profesinės sąjungos reiškia susirūpinimą dėl poveikio darbuotojams, nors pažymi, kad „Ape“ gamyboje dalyvavo mažiau nei 10 % „Pontedera“ darbuotojų.
- Profsąjungos atstovas Angelas Capone’as šį sprendimą apibūdino kaip „neišvengiamą“, motyvuodamas reguliavimo sunkumais.
- Samuelis Nacci pabrėžė, kad darbuotojai gali pereiti į kitas pareigas gamykloje.
„Piaggio Ape“ istorija
1948 m. pristatytas „Piaggio Ape“ (itališkai „bitė“) buvo sukurtas kaip nebrangi ir efektyvi komunalinė transporto priemonė, skirta pokario metais atsigaunančiai Italijai. Pradžioje tai buvo paprastas triratis motoroleris, sukurtas „Vespa“ motorolerio pagrindu, siūlantis mažoms įmonėms ir ūkininkams prieinamą transporto priemonę.
Svarbiausi „Ape“ istorijos etapai:
- Ankstyvieji metai: Įrengtas 125 cm3 dvitaktis variklis, puikiai tinkantis trumpiems atstumams įveikti.
- Universalumas: Modeliai sukurti taip, kad atitiktų įvairius poreikius – nuo ūkininkavimo ir pristatymo mieste iki gatvės prekybos.
- Techninė pažanga: Laikui bėgant „Ape“ buvo pradėti gaminti didesni varikliai, dyzeliniai varikliai ir galiausiai elektrinės versijos.
„Ape“ palikimas gyvuoja toliau
„Piaggio Ape“ kultūrinio ir praktinio poveikio neįmanoma pervertinti. Nesvarbu, ar jis rodomas filmuose, ar naudojamas smulkaus verslo įmonėse, ar branginamas kaip kolekcinė vertybė, „Ape“ yra tikra ikona. Dėl savo prieinamumo ir paprastumo jis idealiai tinka Azijos ir Afrikos rinkoms, kur jis ir toliau klestės.
Nors „Piaggio Ape“ Europoje uždaromas, jis išlieka pasauliniu naujovių, atsparumo ir praktiškumo simboliu, įrodančiu, kad dideli dalykai gali būti pasiekiami mažais triračiais.