• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Ispanijos miestai priversti plėsti dviračių takus ir mažo išmetamųjų teršalų kiekio zonas

pagal Andžej Biaigo
2024.01.06, 10:22
Naujienos
A A
0
dviraciai ispanija
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Ispanijos miestams buvo liepta panaudoti arba prarasti lėšas dviračių takams ir mažo išmetamųjų teršalų kiekio zonoms įrengti, nes dešinieji atsitraukė.

Ispanijos miestai ir miesteliai iki 2024 m. turi tapti draugiškesni dviratininkams ir pėstiesiems arba rizikuoja prarasti ES finansavimą.

2021 m. ES skyrė subsidijas valstybėms narėms prisitaikymui prie klimato kaitos ir tvariam augimui.

Nuo to laiko milijonai eurų buvo skirti ekologiškam judumui, pavyzdžiui, pėsčiųjų zonoms, mažo išmetamųjų teršalų kiekio zonoms ir dviračių takams kurti. Tačiau daugelis Ispanijos miestų tarybų neskubėjo imtis tvarių atnaujinimų.

2024 m. Ispanijoje bus peržiūrima žaliųjų projektų, kuriems buvo skirtos ES ekonomikos atkūrimo, pertvarkymo ir atsparumo didinimo lėšos, pažanga.

Jei iki metų pabaigos nebus atlikta ketvirtadalis suplanuotų darbų, paramos gavėjai gali būti priversti grąžinti lėšas, rašo Ispanijos laikraštis „20 minutos“.

Kodėl Ispanija griežtai draudžia automobilius?

Jungtinių Tautų aplinkosaugos programos (UNEP) duomenimis, miestai išmeta apie 75 proc. viso pasaulyje išmetamo CO2 kiekio, o transportas yra vienas iš pagrindinių šaltinių.

Siekiant padėti ES įgyvendinti tikslus iki 2030 m. sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį 55 proc., o iki 2050 m. – 90 proc., miestams ir miesteliams suteikta galimybė gauti milijardines ES lėšas, skirtas tvaraus transporto iniciatyvoms.

Pagal Ispanijos darnaus judumo strategiją siekiama iki 2030 m. 35 proc. sumažinti asmeninių automobilių naudojimą.

Siekiant šio tikslo, daugiau kaip 50 000 gyventojų turinčiose vietovėse privaloma įvesti „zonas de bajas emisiones“ (ZBE) – mažo išmetamųjų teršalų kiekio zonas, kuriose judriose centrinėse zonose ribojamas eismas ir taršių automobilių naudojimas. Iš viso tai taikoma beveik 400 Ispanijos savivaldybių.

Barselona, Madridas, Sevilija ir Saragosa – vieni iš miestų, kurie jau įgyvendino ZBE. Tačiau daugiau nei 150 kitų miestų praleido pradinį terminą, kuris buvo nustatytas 2023 m. sausio mėn. ir vėliau pratęstas.

Taip pat plečiami dviračių takai, elektriniai autobusai, automobilių stovėjimo aikštelės, dalijimosi automobiliais sistemos ir elektrinių transporto priemonių nuoma.

Madride siūloma 1250 eurų premija, jei atsisakysite savo seno automobilio ir išsinuomosite šiuos dalijimosi elektra varomus automobilius. Nuo 2 500 iki 9 000 eurų parama teikiama tiems, kurie keičia savo automobilį į nulinės taršos transporto priemonę.

Skaitykite  Neblaivūs vairuotojai Vilniuje: trys sulaikyti per kelias valandas

Daugelyje didžiųjų miestų taip pat teikiamos dviračių nuomos paslaugos, pavyzdžiui, „BiciMad“ Madride, „Bicing“ Barselonoje ir „Valenbisi“ Valensijoje. ES lėšomis tokios sistemos plečiamos ir mažesniuose miestuose.

Kodėl 2024-ieji yra tvaraus transporto Ispanijoje metai?

Ispanijos transporto ministerija 2021-2022 m. paskirstė apie 1,5 mlrd. eurų lėšų, skirtų savivaldybių ekologiško judumo programoms remti, praneša „20 minutos“.

Tačiau jei iki 2024 m. pabaigos jos neįgyvendins pažadėtų projektų, bus priverstos grąžinti dalį pinigų.

Katalonijos Badalonos miestui ir kitiems miestams, atidėjusiems mažo išmetamųjų teršalų kiekio zonų įvedimą, gresia prarasti lėšas. Dėl atsitraukimo nuo dviračių takų įrengimo į panašią padėtį pateko ir pietryčių Ispanijos miestas Elčė.

Iš dalies tai susiję su politiniu atsilikimu miestuose, kuriuos nuo 2023 m. gegužės mėn. valdo dešiniosios PP ir Vox koalicijos ir kuriuose prieš automobilizmą nukreipta politika yra nepopuliari tarp daugelio gyventojų.

2024 m. peržiūra siekiama užtikrinti, kad ES subsidijos būtų naudojamos pagal paskirtį ir kad projektai, kurie buvo pradėti finansuoti, būtų užbaigti. Jei norima išlaikyti finansavimą, iki metų pabaigos turi būti atlikta 25 proc. žadėtų darbų.

Yra galimybė, kad terminas bus pratęstas vieneriems metams, tačiau tik tuo atveju, jei merai įrodys, kad tai pagrįsta.

Šaltinis: Euronews
Žymos: dviračiaidviračių takaiIspanijamažo išmetamųjų teršalų kiekio zonos
Dalintis5DalintisSiųstiDalintis1

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Geriausi naudoti automobiliai iki 2000 €: ką renkasi lietuviai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.