Indijos sostinė Delis jau seniai kovoja su pavojinga oro tarša, nes smogo lygis dažnai viršija saugias ribas. Dabar, imantis novatoriško žingsnio, mieste uždrausta pildyti degalų atsargas senesniems nei 15 metų senumo vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams. Šia priemone, kuri įsigalios kovo 31 d., siekiama sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir pagerinti oro kokybę daugiau kaip 20 mln. gyventojų.
Delio sąjungos teritorijos vyriausybė paskelbė šį sprendimą po to, kai vis labiau susirūpino dėl oro taršos ir pasenusių transporto priemonių, kurios smarkiai prisideda prie prastos oro kokybės. Pasak Delio aplinkos ministro Manjinderio Singho Sirsos, degalinėse bus įrengtos dirbtinio intelekto valdomos kameros, kurios galės nustatyti, ar transporto priemonė turi galiojantį Taršos kontrolės sertifikatą (PUC) – tai yra reikalavimas norint įsipilti degalų.
Tikimasi, kad naujoji politika paveiks šimtus tūkstančių transporto priemonių ir smarkiai pakeis gyventojų keliavimo į darbą sostinėje, kuri ir taip yra perpildyta.
Mumbajus planuoja žengti dar toliau
Delis – ne vienintelis Indijos miestas, kuris stiprina kovą su tarša. Indijos finansų centras Mumbajus svarsto galimybę visiškai uždrausti benzininių ir dyzelinių automobilių eismą miesto ribose. Ekspertų grupė balandžio mėn. turi pateikti ataskaitą apie šios priemonės įgyvendinimo galimybes.
Jei bus įgyvendintas, Mumbajaus draudimas gali būti dar griežtesnis nei Delio ir tapti precedentu kitiems miestams. Be to, Maharaštros valstijos, kurioje yra Mumbajus, valdžios institucijos planuoja 90 % viešųjų autobusų pakeisti elektriniais.
Ar Indija gali tapti pasauliniu pavyzdžiu?
Nors artimiausiu metu Vokietijoje ar ES vargu ar bus imtasi tokių kraštutinių priemonių, perėjimas prie ekologiškesnio transporto jau vyksta. Europos Sąjunga nustatė 2035 m. terminą, iki kurio bus uždrausta parduoti naujus iškastiniu kuru varomus automobilius. Iki 2030 m. naujai įregistruotų transporto priemonių išmetamo CO₂ kiekis turi būti sumažintas 55 %, palyginti su 2021 m. lygiu.
Naujausias Indijos žingsnis kelia svarbų klausimą: Ar kitos šalys galėtų imtis panašios politikos, kad greičiau pereitų prie švaresnio transporto?
Ką manote apie Indijos sprendimą? Ar Europos miestai turėtų pasekti šiuo pavyzdžiu? Pasidalykite savo nuomone žemiau esančiuose komentaruose!