Milano ore esančių teršalų kiekis beveik keturis kartus viršija saugų kiekį.
Vienas judriausių Italijos miestų Milanas pasiūlė uždrausti važinėti automobiliais jo centre.
Meras Džiuzepė Sala (Giuseppe Sala) nori sumažinti taršą 1,4 mln. gyventojų turinčiame intensyvaus eismo didmiestyje ir sakė, kad bus imtasi panašių priemonių.
Jei priemonei bus uždegta žalia šviesa, ji įsigalios 2024 m.
Valdžios institucijos draudimui užtikrinti naudos stebėjimo kameras.
Milanas yra vienas iš labiausiai užterštų Europos miestų
Milanas yra vienas iš labiausiai užterštų Europos miestų. Jo oro kokybė prasta dėl smulkiųjų dalelių – teršalų, keliančių pavojų žmonių sveikatai, – kiekio.
Didžiausias lygis, kurį Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) laiko saugiu, yra ne didesnis kaip 5 μg/m3 (mikrogramų kubiniame metre) ilgalaikis vidurkis.
Milane šis lygis beveik keturis kartus viršija saugų kiekį – 19,7 μg/m3.
Uždrausti įvažiuoti automobiliams į Milano miesto centrą
Siekdama kovoti su pavojinga tarša, Milano valdžia pasiūlė uždrausti privačių automobilių eismą miesto centre.
„Tai maža smulkmena, bet kartu ir istorinis dalykas“, – sakė meras Sala per praėjusią savaitę vykusį festivalį, skirtą tvarumui skatinti.
Siekiant užtikrinti draudimo vykdymą, išilgai Corso Venezia bus įrengtos kameros, kurios fiksuos eismą ir neleis įvažiuoti privatiems automobiliams.
Gyventojams, turintiems garažą, visiems, kurie patenka į automobilių stovėjimo aikštelę, taksi ir viešajam transportui draudimas netaikomas.
Neteisėtai įvažiavusiems į teritoriją gresia bauda, tačiau meras nenurodė jos dydžio.
Dėl šio žingsnio kai kurios judriausios Milano zonos, įskaitant elegantiškąjį „Fashion Quadrilatero“, kuriame įsikūrę daugybė miesto aukščiausios klasės butikų, taps patogesnės pėstiesiems.
„Mes, kaip ir Milanas, turime būti pionieriai ir turėti drąsos bei sveiko proto imtis veiksmų“, – sakė Sala žurnalistams klimato kaitos festivalyje.
„Nesu kapitalizmo priešininkas, bet, tiesą sakant, nebegalima toliau stebėti, kaip centre vyksta superautomobilių paradas, kurių jie negali pastatyti“, – pridūrė jis.
Meras taip pat užsiminė, kad tokių reformų bus ir daugiau.
Jis teigė, kad daugelis mados namų, įsikūrusių zonoje, kurioje bus įvestas draudimas, pritarė jo pasiūlymui ir netgi pasiūlė šią zoną paversti pėsčiųjų zona.
Milano automobilių draudimas kritikuojamas kaip „absurdas“
Tačiau ne visi pritaria reformai. Sala ne tik apribojo eismą didelėse miesto teritorijose, bet ir „dabar pristato idėją, kad nuo 2024 m. Milane nebegalės važinėti jokie automobiliai“, – kritikavo priemiesčio „komunos“ Sesto San Giovanni meras Roberto Di Stefano.
Jis pridūrė, kad ši priemonė yra „absurdas, dėl kurio nukenčia ne tik milaniečiai, bet ir visi priemiesčių gyventojai, priversti kasdien važinėti į darbą“.
Stokholmas draudžia įvažiuoti automobiliams į miesto centrą
Milanas nėra pirmasis Europos miestas, kuriame svarstoma galimybė uždrausti automobilių naudojimą. Anksčiau šį mėnesį Stokholmas paskelbė apie planus uždrausti benzininiams ir dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į miesto centrą.
Šia priemone tikimasi sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir taršą. Naujosios taisyklės įsigalios 2024 m. gruodžio 31 d.
Paryžius taip pat tikisi, kad iki 2024 m. pradžios, kol vyks olimpinės žaidynės, iš istorinio centro bus pašalintos privačios transporto priemonės.
Dėl šio žingsnio iš Prancūzijos sostinės kelių kasdien gali būti pašalinta iki 100 000 automobilių.