Siūlomi JK įstatymų pakeitimai numato, kad dviratininkams, kurie dėl neatsargaus važiavimo sukelia mirtį ar sužalojimus, bus taikomi tokie pat griežti kaltinimai kaip ir automobilių bei motociklų vairuotojams. Pagal Baudžiamojo teisingumo įstatymo projekto pakeitimą kaltais pripažintiems dviratininkams gresia iki 14 metų laisvės atėmimo bausmė.
Šiuo metu JK dviratininkai persekiojami pagal atgyvenusį ir pasenusį įstatymą, vadinamą „beatodairišku ir įnirtingu važiavimu“. Šis įstatymas iš pradžių buvo parengtas Viktorijos laikais ir buvo skirtas arkliams ir vežimams, o ne dviračiams.
Pagal šį įstatymą pareigūnas negali sustabdyti dviratininko dėl pavojingo važiavimo, nes pažeidimas padaromas tik tuo atveju, kai jis sužalojamas. Tačiau jie gali patraukti baudžiamojon atsakomybėn dviratininkus, kurie pažeidžia nustatytus greičio apribojimus.
Nepaisant to, kad eismo įvykiuose, kuriuose nukenčia dviratininkai, nukenčia palyginti nedaug pėsčiųjų (tik 2 proc. visų pranešimų apie eismo įvykius, kuriuose nukenčia pėstieji, yra susiję su dviračiais, kiti 98 proc. – su automobiliais), intensyviai tikrinami atvejai, kai dviratininkai išvengė baudžiamojo persekiojimo po mirtinų eismo įvykių.
2022 m. Londono Regento parke dviratininkas, užmušęs pėsčiąjį, išvengė bausmės, nes incidentas buvo užregistruotas kaip „atsitiktinė mirtis dėl susidūrimo su dviračiu“, praneša „Cycling Weekly“.
Kitas dviratininkas buvo nuteistas 18 mėnesių kalėti jaunų nusikaltėlių įstaigoje, kai 2017 m. įvykusio eismo įvykio metu pėsčiasis po susidūrimo patyrė sužalojimų. Pranešama, kad šie incidentai paskatino peržiūrėti įstatymus, kai Transporto departamentas konsultavosi su teisės ekspertais, kad apsvarstytų naujus dviratininkų nusižengimus.
Įstatymo siūlytojas, konservatorių parlamento narys seras Iainas Duncanas Smithas, buvo apkaltintas, kad laikosi prieš dviratininkus nukreipto požiūrio. Bendruomenių rūmuose jis sakė: „Tai nėra, kaip dažnai kaltinami žmonės, kurie ką nors apie tai sako, nukreipta prieš dviratininkus. Atvirkščiai, siekiama užtikrinti, kad tai vyktų saugiai ir pagrįstai.“
„Kaip vairuotojai atsako už pavojingą vairavimą, dėl kurio žūsta žmonės, taip ir dviratininkai, manau, turėtų būti atsakingi už neatsargų elgesį, dėl kurio žūsta žmonės.“
Parlamento nario pasiūlymui pritarė transporto sekretorius Markas Harperis. „Kaip ir automobilių vairuotojai, kurie nepaiso įstatymų, mes remiame šį teisės aktą, kuriuo nustatomi nauji pažeidimai, susiję su pavojingu važiavimu dviračiu. Šios naujos priemonės padės apsaugoti įstatymų besilaikančius dviratininkus, pėsčiuosius ir kitus eismo dalyvius, kartu užtikrinant teisingumą“, – sakė M. Harperis.
Naujasis įstatymo pakeitimas ne tik atkreiptų dėmesį į pavojingą važiavimą dviračiu, bet ir įpareigotų vairuotojus užtikrinti, kad jų transporto priemonės būtų tinkamai prižiūrimos. Tai reiškia, kad būtų užtikrinta, jog stabdžiai ir padangos atitiktų techninius reikalavimus, ir būtų taikoma dviračiams, el. dviračiams, el. paspirtukams ir el. vienračiams.