Keletą mėnesių Ispanijos keliuose buvo bandomas naujas ženklas. Tai raudona linija, nubrėžta tarp dvigubos ištisinės linijos. Naujuoju ženklu siekiama atkreipti vairuotojų dėmesį ir daryti stipresnį psichologinį poveikį nei baltomis linijomis, taip skatinant vairuotojus laikytis draudimo lenkti.
Atrodo, kad nesaugių kelių problema daugiausia aktuali Vidurio ir Rytų Europos šalims. Tuo tarpu Ispanijos žiniasklaida jau kurį laiką praneša apie įvairias saugumo priemones, įgyvendinamas greitkelyje A-355 tarp Monetos ir Marbeljos. Šis kelias, atidarytas eismui 2014 m., šiuo metu yra vienas pavojingiausių šalyje.
Raudona linija siekiama paskatinti vairuotojus laikytis draudimo lenkti
Ispanijos laikraštis „Auto Bild“ pranešė, kad 2023 m. vos keturių kilometrų atkarpoje žuvo net 10 žmonių. Be kita ko, dėl šios priežasties kelias į Marbelą pelnė „mirties kelio“ pravardę. Siekdama pakeisti šią neigiamą padėtį, Andalūzijos valdžia nusprendė imtis papildomų saugumo priemonių. Todėl tarp baltų linijų buvo nubrėžta dar viena raudona linija.
Raudona spalva siekiama atkreipti vairuotojų dėmesį ir kategoriškai įspėti, kad kelio ruožas yra pavojingas ir kad reikia ne tik būti itin atsargiems, bet ir laikytis vietinio draudimo lenkti. Raudoną liniją nuspręsta nustatyti atsižvelgiant į tai, kad daugelis vairuotojų praktiškai nepaiso ant važiuojamosios dalies nubrėžtų baltų linijų.
Pamatę raudoną liniją, vairuotojai instinktyviai mažina greitį
„Madridinforma“ tarnyba pabrėžia, kad Ispanijos generalinio eismo direktorato (DGT) įgyvendinta priemonė turi dar vieną naudą. Ypač pavojinguose ruožuose nubrėžta raudona linija ne tik sustiprina draudimą lenkti, bet ir, beje, prisideda prie lėtesnio vairavimo. Matydami matomą raudoną spalvą, vairuotojai linkę instinktyviai mažinti greitį.
Atsižvelgiant į tai, kad Ispanija yra Europos Sąjungos narė ir kad ES valdžios institucijos vienu iš savo prioritetų laiko saugumo gerinimą Europos keliuose, galima daryti prielaidą, kad Ispanijoje išlaikius testą raudona linija bus nubrėžta ir kitų Senojo žemyno šalių keliuose. Vienintelis klausimas – ar ženklinimo plitimas paradoksaliai nesusilpnins jų įspėjamojo pobūdžio.