Vokietija, norėdama pasiekti 2045 m. tikslą – užtikrinti, kad kelių eismas būtų neutralus klimato atžvilgiu, turi neapsiriboti Europos Sąjungos rekomendacijomis dėl degalų, pareiškė automobilių asociacija VDA.
Praėjusių metų pabaigoje priimta Europos Sąjungos atsinaujinančiųjų išteklių energijos direktyva (RED III) nėra pakankamai plataus užmojo, teigiama rugpjūčio 21 d. VDA pareiškime.
„Politikai raginami nustatyti paskatas atsinaujinančiųjų energijos šaltinių plėtrai ir taip užtikrinti bei skatinti investicijas“, – sakė VDA prezidentė Hildegard Mueller.
Vokietijos automobilių pramonė nori užtikrinti, kad CO2 neutralizuoto kuro, pavyzdžiui, biodegalų ir elektroninių degalų, į rinką patektų pakankamas kiekis, kad juo būtų varoma 40 mln. vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių, kurios vis dar važinės gatvėmis, net jei vyriausybė iki 2030 m. pasieks savo tikslą – 15 mln. elektromobilių.
VDA yra susirūpinusi, kad 2030 m. tikslai nepakankamai skatina mineralinės naftos pramonę investuoti į klimatui nekenksmingo kuro gamybą.
ES tikslas – iki 2030 m. pasiekti, kad atsinaujinančioji energija sudarytų ne mažiau kaip 29 proc. arba kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis sumažėtų 14,5 proc., palyginti su kiekiu, kuris būtų išmetamas naudojant iškastinį kurą.
Didžiausia Europos ekonomika Vokietija jau nusprendė siekti didesnio – 25 proc. sumažinimo, tačiau VDA mano, kad vietoj to reikia 35 proc.
ES reglamente taip pat nustatyta 5,5 proc. biodegalų ir sintetinių degalų kvota, o minimali sintetinių degalų dalis – 1 proc.
Pagal VDA reikalaujama, kad pastarųjų būtų ne mažiau kaip 5 proc.
VDA teigimu, taip pat reikėtų nustatyti tolesnius tarpinius tikslus – iki 2035 m. išmetamą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinti 60 procentų, iki 2040 m. – 90 procentų, o iki 2045 m. – 100 procentų.
„Siekiant apsaugoti klimatą, nuo 2045 m. Vokietijos degalinėse nebeturėtų būti leidžiama prekiauti iškastiniu kuru“, – pridūrė asociacija.