Visureigių rinka ir toliau klesti, o jos pardavimų rodikliai dideli ir paklausa įvairiuose segmentuose auga. Tačiau ne visi visureigiai išsiskiria patikimumu ir ilgaamžiškumu. Remiantis naujausia Vokietijos TÜV (Techninės apžiūros) ataskaita, kai kurių modelių defektų lygis yra gerokai aukštesnis, todėl jie dažniau neišlaiko periodinių transporto priemonių apžiūrų.
Ar tai reiškia, kad turėtumėte apskritai vengti šių transporto priemonių? Nebūtinai. Tačiau jei ketinate įsigyti naudotą visureigį, labai svarbu žinoti apie dažniausiai pasitaikančius defektus ir prieš perkant automobilį jį nuodugniai patikrinti.
TOP 10 visureigių su didžiausiu defektų skaičiumi
Ford Kuga III (2019 m. – dabar) – Defektų lygis: 9%
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Alyvos nutekėjimas iš amortizatorių
- Sulūžusios pakabos spyruoklės
- Pažeista išmetimo sistema
- Išmetamųjų teršalų bandymų nesėkmės
Trečiosios kartos „Ford Kuga“ iš savo pirmtako paveldėjo kai kurias problemas, įskaitant alyvos nutekėjimą ir pakabos gedimus, todėl pagal naujausius TÜV patikrinimo rezultatus jis yra vienas iš mažiausiai patikimų visureigių.
Skoda Kamiq (2019 m. – dabar) – Defektų lygis: 9.6%
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Per didelis stabdžių diskų nusidėvėjimas
- Sumažėjęs stabdymo efektyvumas
- Galinių LED žibintų gedimai
Skoda Kamiq apskritai yra gerai sukonstruotas, tačiau jo stabdžių diskų nusidėvėjimas yra keturis kartus didesnis nei vidutinio visureigio, o tai turi didelės įtakos stabdymo efektyvumui.
BMW X5/X6 (G05/G06) (2018 m. – dabar) – Defektų dažnis: 14.4%
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Pakabos problemos
- Alyvos nutekėjimas
- Neįvykdyti išmetamųjų teršalų bandymai
Prabangūs BMW visureigiai susiduria su dideliu pakabos ir išmetamųjų teršalų defektų skaičiumi, todėl dažniau patiria nesėkmes atliekant technines apžiūras.
Dacia Duster II (2018-2024 m.) – defektų lygis: 16,2 % (po 4-5 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Vairo sistemos gedimai
- Alyvos nutekėjimas
- Išmetimo sistemos gedimai
Nors „Dacia“ pagerino kokybę, „Duster“ vis dar turi nuolatinių problemų dėl vairo mechanizmo komponentų ir alyvos nuotėkio, todėl ilgalaikis patikimumas yra rizikingas pasirinkimas.
Opel Crossland X (2017-2024 m.) – defektų lygis: 15,7 % (po 4-5 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Alyvos nuotėkis
- Susidėvėję pakabos komponentai
- Išmetimo sistemos gedimai
Nepaisant palyginti nedidelės ridos, „Opel Crossland X“ dažnai pastebimas stabdžių diskų susidėvėjimas ir alyvos nutekėjimas, todėl jis dažniau nepraeina patikros.
Kia Sportage III (2010-2015 m.) – Defektų dažnis: 34,7 % (po 12-13 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Neveikiantys stovėjimo stabdžiai
- Sugedę pakabos komponentai
- Pernelyg didelis kaklaraiščio trauklių nusidėvėjimas
Senstantys „Kia Sportage“ modeliai dažnai kenčia dėl stovėjimo stabdžių gedimų ir susidėvėjusių pakabos dalių, todėl vėlesniais metais jie tampa nepatikimi.
BMW X1 (F48) (2015-2022 m.) – defektų dažnis: 17,4 % (po 4-5 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Aktyviojo variklio dangčio amortizatoriaus gedimas
- Stabdžių sistemos gedimai
- Didelės LED apšvietimo remonto išlaidos
BMW X1 iš esmės yra solidus modelis, tačiau techninės apžiūros neišlaiko dėl aktyvusios variklio dangčio sistemos (apsauga nuo susidūrimo su pėsčiaisiais), kurią reikia keisti kas penkerius metus.
Nissan Qashqai (J10) (2007-2013 m.) – Defektų skaičius: 36,6 % (po 12-13 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Pakabos gedimai
- Alyvos nutekėjimas
- Silpnas rankinio stabdžio veikimas
Pirmosios kartos „Nissan Qashqai“ pasižymi dideliu pakabos komponentų, vairo mechanizmo šarnyrų ir išmetamųjų teršalų gedimų skaičiumi, todėl naudotų automobilių pirkėjams tai nėra geras pasirinkimas.
Dacia Duster I (2010-2018 m.) – Defektų lygis: 35,6 % (po 12-13 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Ašies ir vairo mechanizmo defektai
- Alyvos nutekėjimas
- Išmetimo sistemos gedimai
Praėjus dešimtmečiui nuo eksploatacijos pradžios, pirmos kartos „Dacia Duster“ automobilis susiduria su dažnais techniniais gedimais, sugedusiais stabdžiais ir alyvos nuotėkiu, todėl tai yra rizikinga ilgalaikė investicija.
BMW X5/X6 (F15/F16) (2013-2019 m.) – Defektų dažnis: 23,6 % (po 8-9 metų)
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- Pakabos komponentų gedimai
- Didelis išmetamųjų teršalų bandymų gedimų skaičius
- Brangus alyvos nuotėkio remontas
BMW X5 ir X6 automobiliai susiduria su pakabos problemomis ir brangiai kainuojančiais alyvos nuotėkio atvejais, dėl kurių daug kartų neatlikta techninė apžiūra.
Ar turėtumėte vengti šių visureigių?
Nors šių visureigių defektų skaičius gali būti didesnis, jie nebūtinai yra blogas pasirinkimas, jei imsitės tinkamų atsargumo priemonių. Prieš pirkdami naudotą modelį, apsvarstykite:
- Atlikite išsamią techninę apžiūrą, kad patikrintumėte, ar nėra galimų problemų.
- Patikrinti transporto priemonės techninės priežiūros istoriją, kad sužinotumėte, ar buvo atliktas remontas.
- Vengti didelės ridos versijų, kuriose dažniau pasitaiko problemų.
Ar vis dar svarstytumėte galimybę įsigyti vieną iš šių visureigių? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!