Per daugelį metų girdėjome apie daugybę atvejų, kai žmonės miegojo prie „Tesla“ automobilio vairo, kai buvo įjungtas „Autopilotas“ arba „Visiškas savarankiškas vairavimas“. Esame matę net kelis atvejus, kai vairuotojas net nesėdėjo vairuotojo sėdynėje, o automobilis greitkelyje važiavo pats. Tačiau tai turi būti pats keisčiausias toks atvejis, apie kurį mums teko girdėti.
Pasak „CBS 17 News“, Džonstono apygardos (Šiaurės Karolina) policijai buvo pranešta apie vakarų kryptimi 70-uoju greitkeliu važiuojančio automobilio „Tesla“ vairuotoją, miegantį prie vairo. Jie bandė sustabdyti automobilį daugiau nei kilometrą, bet kadangi vairuotojas snaudė, tai nepavyko. Tada jie pastatė vieną iš tarnybinių automobilių priešais „Tesla“, kuris privertė jos automatinio vairavimo sistemą (nežinome, ar tai buvo tik autopilotas, ar visiška savivaldė sistema) sulėtinti greitį ir galiausiai sustoti.
Tai tik dalis istorijos. Kai jiems pavyko priversti „Teslą“ sustoti, jie pažadino vairuotoją, kurio vardas Michael Goodman, atliko standartinį blaivumo testą ir pradėjo automobilio apžiūrą. Jie rado didžiulį narkotikais prifarširuotų vape rašiklių krovinį, kurio vertė viršijo 100 000 JAV dolerių.
Vietos policijos viršininkas iš Willson’s Mills viešai pakomentavo mieguistą „Tesla“ vairuojantį narkotikų prekeivį, sakydamas: „Šiame versle dirbu jau seniai ir manote, kad matėte viską. P. Goodmanas kietai miegojo už vairo daugiau nei mylią po to, kai pareigūnai su juo susidūrė. Visada yra kažkas naujo“.
J. Goodmanas buvo suimtas ir apkaltintas neatsargiu vairavimu, avarinių šviesų nepaisymu ir trijų skirtingų narkotikų laikymu turint tikslą parduoti. Vėliau jis buvo paleistas sumokėjus 50 000 JAV dolerių užstatą.
Kai įjungsite JAV specifikacijos „Tesla“ autopiloto režimą, ji periodiškai ragins jus paliesti vairą, kad žinotumėte, jog vis dar esate budrus. Tuomet ji įjungs garsinius signalus, o jei vairuotojas vis dar nereaguos, bandys sustoti ir įjungti avarines šviesas. Mieguistas narkotikų prekeivis galėjo viena ranka laikyti vairą, todėl automobilis galėjo apgauti automobilį ir manyti, kad jis pabudo.
Po dešimčių pranešimų apie atvejus, kai žmonės miegojo prie vairo ir tikėjosi, kad automobilis vairuos pats, „Tesla“ ėmėsi papildomų priemonių, kad vairuotojai išliktų budrūs net ir įjungus „Autopilot“. Kai kuriems vairuotojams tai kainavo gyvybę ir šiandien „Tesla“ aktyviai stengiasi išgyvendinti šią praktiką, todėl įdomu, kaip narkotikų prekeivio automobilis nesustojo nustatęs, kad jis nereaguoja. Tai taip pat paskatino federalinį tyrimą dėl „Tesla“ savavaldžio vairavimo technologijos, kuris vis dar tebevyksta.