Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintoją „Porsche“ ištiko rimtas pardavimų nuosmukis – 2025 m. pirmąjį pusmetį visame pasaulyje pristatyta 7 % mažiau automobilių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Pagrindinė kritimo priežastis – ženkliai sumažėjusi paklausa Kinijoje.
Kinijos rinka tapo didžiausiu iššūkiu
Pasak „Reuters“, nuo sausio iki birželio „Porsche“ pristatė 155 945 automobilius, kai tuo pačiu laikotarpiu 2024 m. jų buvo 167 354. Didžiausias nuosmukis fiksuotas Kinijoje – net 33 % mažiau pristatymų nei prieš metus.
Kinija ilgą laiką buvo didžiausia „Porsche“ rinka pagal šalis, todėl toks sumažėjimas paveikė visą įmonės rezultatą. Ekspertai pastebi, kad tai nulėmė ekonominis neapibrėžtumas, didėjanti vietos elektromobilių gamintojų konkurencija ir vartotojų elgsenos pokyčiai.
Europa ir Šiaurės Amerika neatsveria nuostolių
Kol Kinijoje pardavimų kritimas buvo staigus, Europoje ir Šiaurės Amerikoje tendencijos švelnesnės, bet vis tiek nepakankamos kompensuoti bendrą nuosmukį. Europoje „Porsche“ pristatymų sumažėjo 6 %, Šiaurės Amerikoje – 5 %.
„Europos pirkėjai tampa vis atsargesni, ypač vertindami taršius sportinius automobilius“, – sakė vienas Frankfurto automobilių rinkos analitikas. „Be to, dėl EV perėjimo vis daugiau žmonių laukia naujovių.“
Kokie modeliai labiausiai praranda populiarumą?
Didžiausią smukimą fiksavo „Panamera“ ir „Cayenne“ modeliai, kurių paklausa mažėjo daugelyje rinkų. Tuo tarpu elektrinis „Taycan“ nepasiekė augimo, kurio tikėtasi – pardavimai stabilūs, bet nestiprėja, konkurencija su „Tesla“, „BYD“ ir „Nio“ vis auga.
- Taycan: Pardavimai stabilūs, bet augimo nėra
- Cayenne: Didelis nuosmukis Azijos rinkose
- Panamera: Paklausa mažėja dėl senstančios platformos
Pokyčiai „Porsche“ strategijoje
Gamintojas jau paskelbė planus spartinti elektrifikaciją ir keisti kainodaros bei platinimo strategijas svarbiausiose rinkose. Didesnis dėmesys bus skiriamas naujiems elektromobilių variantams ir skaitmeninėms paslaugoms.
„Mes prisitaikome prie rinkos realijų“, – komentavo „Porsche“ atstovas. „Mūsų strategija bus vis labiau orientuota į regioninius poreikius, ypač tokiuose dinamiškai besikeičiančiuose regionuose kaip Kinija.“
Lietuvoje – Porsche vis dar prestižo simbolis
Lietuvoje „Porsche“ vis dar vertinamas kaip prestižo ir statuso ženklas. Ypač populiarūs „Cayenne“ ir „Macan“ modeliai tarp pirkėjų Vilniuje ir Kaune. Nors pardavimų apimtys čia mažesnės nei pasauliniu mastu, prekės ženklas išlieka geidžiamas – dažnai perkamas lizingu ar per įmones.
Tačiau didėjant CO₂ mokesčiams ir stiprėjant elektromobilumo politikai Lietuvoje bei ES, net ir tokios markės kaip „Porsche“ gali jausti spaudimą keistis.
Išvada: ar Porsche sugebės atsitiesti?
Pirmojo pusmečio rezultatai yra rimtas signalas „Porsche“, kad reikia prisitaikyti prie naujos realybės – nuo paklausos Kinijoje kritimo iki augančios EV konkurencijos. Ar gamintojas sugebės prisitaikyti ir atgauti pozicijas, priklausys nuo jo inovatyvumo ir gebėjimo suprasti skirtingų rinkų poreikius.
Kaip manote jūs – ar Porsche išlaikys savo pozicijas? Pasidalinkite nuomone komentaruose!