• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Radiatorių uždengėte kartonu? Pažiūrėkite, kuo tai gali baigtis

pagal Andžej Biaigo
2023.12.01, 11:05
Naujienos
A A
0
radiatorius uzdengtas kartonu radiatoriaus uzdengimas kartonu

Automobilio radiatorius uždengtas kartonu, kad būtų palaikoma aukštesnė temperatūra

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Automobiliai, kurių radiatorius uždengtas kartonu – vis retesnis, bet vis dar aktualus vaizdas Lietuvos keliuose. Ar „grotelių“ ar paties radiatoriaus uždengimas ką nors padeda?

Anksčiau vairuotojai darydavo viską, ką galėdavo, kad jų automobilių aušinimo sistemos kuo geriau veiktų labai šaltu oru. Šiuo tikslu ant radiatoriaus grotelių montuodavo įvairius daugiau ar mažiau estetiškus uždangalus, kad apribotų šalto oro srautą per radiatorių. Kartais buvo naudojamas dar paprastesnis sprendimas – tarp grotelių arba šalia radiatoriaus buvo dedamas paprastas kartono gabalas. Šis paprotys taip gerai prigijo 80-ais ir 90-ais, kad sėkmingai tęsėsi ir trečiąjį XXI a. dešimtmetį. Tačiau ar tai teisinga? Ar radiatoriaus uždengimas nekenkia automobilio komponentams?

Kodėl vairuotojai uždengia radiatorių?

Anksčiau automobiliuose buvo įrengtos tokios nelanksčios aušinimo sistemos, kad žiemą būdavo sunku pasiekti optimalią variklio darbinę temperatūrą (90 laipsnių Celsijaus). Tai reiškė ne tik ilgesnį šilto oro iš ventiliacijos angų laukimą, bet ir didesnes degalų sąnaudas (juk važiuodavote vis dar šaltu varikliu). Radiatoriaus grotelių uždengimas turėjo sumažinti šalto oro srautą per radiatorių ir taip padėti visai sistemai tinkamai įšildyti variklį. Netrūksta nuomonių, kad šis paprastas manevras iš tiesų pasiteisino, galbūt todėl kartais galima pamatyti šiuolaikinių automobilių su prie radiatoriaus priklijuotu kartono gabalu. Taip pat skaitykite: „Aušinimo skysčio lemputė – ką reiškia ir ką daryti, kai ji užsidega?“.

fiat
Praėjusiame tūkstantmetyje pagamintuose automobiliuose nėra tokių ištobulintų aušinimo sistemų, todėl iš dalies uždengus radiatorių variklis iš tikrųjų įkaista greičiau.

Ar radiatoriaus uždengimas nekenkia varikliui?

Tačiau, kaip paaiškėjo, tokie trukdžiai naujesnės kartos automobilyje gali padaryti daugiau žalos nei naudos. Gamintojai sistemingai „mokė“ savo aušinimo sistemas atlaikyti ir tropinį karštį, ir spragsintį šaltį. Taigi jos turėjo visiškai nepriklausyti nuo aplinkos temperatūros ir nebereikalauti papildomos pagalbos. Dėl šios priežasties radiatoriaus grotelėse pamažu atsirado specialios žaliuzės, reguliuojančios iš lauko įsiurbiamo oro kiekį. Kai variklis buvo šaltas, jos likdavo beveik visiškai uždarytos, įleisdamos tik „saujelę“ oro, o varikliui pasiekus darbinę temperatūrą palaipsniui atsidarydavo. Išmanioji sistema, jei tik ji veikė visu pajėgumu, neleisdavo ir perkaisti varikliui, ir vėluoti visiškai įšilti.

Dėl šios priežasties nerekomenduojame kištis į paskutinį dešimtmetį pagamintų automobilių aušinimo sistemą. Senesnių automobilių radiatoriaus uždengimas gali šiek tiek padėti, todėl jums gali kilti pagunda tai padaryti. Taip pat skaitykite: „Variklio šildymas žiemą stovint – tema, kuri kaitina vairuotojus šaltuoju metų laikotarpiu“.

Skaitykite  Ar Lietuva privalės įgyvendinti ES privalomus techninės apžiūros patikrinimus?

Jeigu norite išbandyti šį būdą su radiatoriaus uždengimu, tai privalote laikytis kelių sąlygų:

  • Jis turi uždengti ne visą radiatorių, o tik jo dalį (ne daugiau kaip pusę);
  • Jis neturi būti tiesiai prie radiatoriaus;
  • Geriausia, kad jis būtų ant radiatoriaus grotelių.

Prieš tai svarbu nepamiršti, kad dabartinės žiemos yra šiek tiek švelnesnės nei ankstesnės, o dideli šalčiai trunka ne ilgiau kaip kelias dienas. Jei temperatūra svyruoja apie minus kelis laipsnius, varikliui nesunku perkaisti, ypač važiuojant judriame mieste. Todėl turėtume gerai pagalvoti apie šios operacijos prasmę ir būtinai įsitikinti, kad su mūsų automobilio aušinimo sistema viskas tvarkoje. Sunkumų įkaitinti variklį kartais kyla dėl termostato gedimo: jis lieka atidarytas, be reikalo „pritardamas” maksimaliam aušinimo sistemos pajėgumui, kai ją veikia šaltas oras iš išorės. Naujesniuose automobiliuose sistemos tikrinimas turėtų būti privalomas veiksmas, nes radiatoriaus uždengimas gali baigtis nemaloniu gedimu.

Žymos: radiatoriusžiema
Dalintis228DalintisSiųstiDalintis40
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz