Švedijos sunkvežimių gamintoja „Scania“ ėmėsi aktyvaus vaidmens valdant „Northvolt“ akumuliatorių gamyklos Skellefteå, Švedijoje, veiklą, iš paskutiniųjų stengdamasi pagerinti gamybos kokybę ir našumą. Šis įsikišimas vyksta tuo metu, kai „Northvolt“ stengiasi gauti 1,29 mlrd. dolerių finansavimą, kad išsilaikytų.
„Scania“ praktinis požiūris
Nuo lapkričio mėnesio „Scania“ siunčia darbuotojus dirbti kartu su „Northvolt“ pamainų vadovais ir komandų vadovais, kurie instruktuoja ir tobulina įmonės veiklą. Remiantis „Reuters“ peržiūrėtais vidaus dokumentais, šia iniciatyva siekiama įgyvendinti standartizuotus gamybos procesus ir pagerinti akumuliatorių kokybę, o tai yra labai svarbus žingsnis, kad „Northvolt“ atgautų investuotojų pasitikėjimą.
„Scania“, kuri priklauso nuo ‚Northvolt‘ elektrinių sunkvežimių akumuliatorių elementų, patvirtino savo dalyvavimą, tačiau atsisakė plačiau komentuoti paramos mastą. Tačiau keli „Northvolt“ darbuotojai pranešė matę „Scania“ darbuotojus, aktyviai dalyvaujančius gamybos procesuose ir gamykloje dėvinčius išskirtines oranžines lankytojų juostas.
„Northvolt“ kovos: Lemiamas arba lūžio momentas
„Northvolt“, kadaise laikyta didžiausia Europos viltimi sukurti vietinį elektromobilių akumuliatorių gamintoją, susidūrė su didelėmis kliūtimis. 2023 m. lapkritį bendrovė pateikė 11 skyriaus bankroto paraišką JAV, nes nesugebėjusi užsitikrinti finansavimo iš investuotojų, įskaitant „Goldman Sachs“ ir „Volkswagen“. Nuolatinės kokybės problemos ir nepasiekti gamybos tikslai dar labiau apsunkino jos kelią į atsigavimą.
Dabar bendrovei skubiai reikia papildomų lėšų, nes prognozuojama, kad dabartiniai ištekliai baigsis po kelių savaičių. „Reuters“ praneša, kad ‚Scania‘ pažadėjo ‚Northvolt‘ skirti 100 mln. JAV dolerių kaip restruktūrizavimo dalį, tačiau akumuliatorių gamintojo sėkmė vis dar kabo ant plauko.
Desperatiškas bandymas užsitikrinti ateitį
Tai, kad „Scania“ aktyviai dalyvauja „Northvolt“ gamyboje, reiškia, kad „Scania“ nukrypsta nuo įprastų automobilių gamintojų ir tiekėjų santykių. Nors kiti klientai, pavyzdžiui, „Audi“ ir „Porsche“, kartais apsilanko gamykloje, „Scania“ įsipareigojimas neturi precedento. Profsąjungų atstovai ir pramonės atstovai pripažįsta, kad „Scania“ dalyvavimas yra gyvybiškai svarbus siekiant stabilizuoti gamyklą ir pagerinti gamybos efektyvumą.
Sunkvežimių gamintojo pastangos yra didesnės iniciatyvos, vadinamos „P.2 100k“, kurios tikslas – padėti „Northvolt“ pasiekti 100 000 kokybiškų akumuliatorių elementų savaitės gamybos tikslą, dalis. Šių tikslų pasiekimas yra labai svarbus, kad „Northvolt“ galėtų išmokėti likusias „Scania“ paskolos dalis: 25 mln. dolerių, kurie turi būti išmokėti sausio mėn., ir 24 mln. dolerių, kurie turi būti išmokėti vasario mėn.
Kas statoma ant kortos?
Žlugus „Northvolt“, „Scania“ ne tik turėtų ieškoti alternatyvių akumuliatorių tiekėjų, bet ir sustiprintų Europos priklausomybę nuo dominuojančių Kinijos gamintojų, tokių kaip BYD ir CATL. Tai būtų didelis smūgis Europos siekiams sukurti nepriklausomą elektromobilių akumuliatorių tiekimo grandinę.
Nors „Scania“ neturi daug patirties akumuliatorių gamybos srityje, jos patirtis gaminant ir plečiant veiklą visoje Europoje yra labai svarbi. Sunkvežimių gamintojo įsikišimas suteikia vilties „Northvolt“ darbuotojams, nes profsąjungos atstovas Mikaelis Stenmarkas pareiškė: „Mums vis dar padeda ‚Scania‘. Jie nepalieka mūsų nuošalyje.“
Lenktynės su laiku
„Northvolt“ gebėjimas pakeisti padėtį priklauso nuo to, ar artimiausiais mėnesiais jai pavyks pasiekti kokybės ir gamybos tikslus. Iš pradžių buvo numatyta, kad „Scania“ paramos programa baigsis sausio 20 d., tačiau, atsižvelgiant į sunkią bendrovės finansinę padėtį, tolesnis dalyvavimas programoje gali būti labai svarbus išlikimui.
Kol kas visas dėmesys sutelktas į tai, ar šio paskutinės minutės įsikišimo pakaks, kad „Northvolt“ išsilaikytų ir Europa neprarastų didžiausios savo investicijos į elektromobilių baterijas.