• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Trečiadienis, 9 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Keičiasi elektroninės kelių rinkliavos informacinės sistemos starto data

pagal Andžej Biaigo
2023.09.29, 10:05
Naujienos
A A
0
kelias
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Lietuvoje nuo kitų metų vidurio planuota įvesti naują E -tolling kelių apmokestinimo sistemą, kuri mokesčius skaičiuotų pagal nuvažiuojamą atstumą, o ne kelių naudojimosi laiką. Tačiau jau dabar žinoma, kad projektas bus įgyvendintas vėliau. 

Pasak Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinio direktoriaus Mariaus Švaikausko, E-tollingo projektas vis dar yra užstrigęs teisiniuose ginčuose ir teismų maratonų baigtis artimiausiu metu dar labai miglota.

„Nuo viešųjų pirkimų procedūrų pradžios 2021 metais buvo inicijuoti 4 teisminiai ginčai, iš kurių vienas vyksta iki šiol. Sulaukėme pirmos instancijos teismo sprendimo, kuris buvo palankus LAKD, tačiau tikėtina bus vėl skundžiamas apeliacine tvarka, todėl ginčų karuselė tikėtina, suksis ir toliau. Tenka pripažinti, kad viešųjų pirkimų dalyviai savo verslo interesus iškelia aukščiau už valstybės ir visuomenės, akivaizdžiai naudojasi visomis įmanomomis teisinėmis priemonėmis ir trukdo įgyvendinti šį valstybei svarbų projektą“, – pastebi M. Švaikauskas ir priduria, kad teismai tenkino viešojo pirkimo dalyvių ginčų metu pateiktus prašymus pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, o tai reiškia, kad visos viešųjų pirkimų procedūros šiuo metu yra sustabdytos.

Laikinos apsaugos priemonės jau taikomos ilgiau nei metus, todėl LAKD negali nei tęsti, nei nutraukti viešojo pirkimo, net jei toks scenarijus ir būtų palankus. Pasak LAKD generalinio direktoriaus, net jei teisminiai ginčai pasibaigtų šiandien, viešuosius pirkimus laimėjęs tiekėjas nespės įgyvendinti projekto iki numatyto termino  – 2024 m. liepos 1 d., nes, tiek vidaus, tiek LAKD pasitelktų išorės ekspertų vertinimu,  elektroninės kelių rinkliavos sistemos sukūrimas ir įdiegimas techniškai neįmanomas per trumpesnį nei 14 mėnesių laikotarpį.

Naujoji kelių rinkliavos sistema galėtų startuoti 2025 m. liepos 1 dieną. Pasak M. Švaikausko, naujoji LAKD vadovų komanda atsakingai įvertino susiklosčiusią situaciją: atliko vidinį projekto auditą, pasitelkė išorės ekspertus, kruopščiai išsinagrinėjo projekto technines sąlygas, išanalizavo projekto įgyvendinimo procesą, iš naujo įsivertino visas projekto įgyvendinimo rizikas.

„Akivaizdu, kad viešųjų pirkimų procedūros, kurtos ir tobulintos tam, kad užtikrintų skaidrų pirkimų procesą, suponuoja ir galimo piktnaudžiavimo galimybes. Šis atvejis yra akivaizdus įrodymas, kaip paslaugos teikėjai ginčydamiesi ir skųsdami jiems nepalankius sprendimus gali sustabdyti viešųjų pirkimų procedūras ir užkirsti kelią projekto įgyvendinimui. Tačiau nepaisant to, kad esame tapę sistemos, turinčios spragų, įkaitais, ekspertų vertinimai įpareigoja ir LAKD prisiimti dalį atsakomybės dėl projekto nesėkmės. Todėl dėsime visas pastangas, kad projektas būtų įgyvendintas iki naujos nurodytos datos“,  – sako M. Švaikauskas ir priduria, kad šiuo metu LAKD specialistai yra apsvarstę ir įvertinę visas galimas strategijas, susijusias su tolimesniu šio projekto įgyvendinimu, eliminuojant jo neįgyvendinimo ar terminų nukėlimo rizikas ateityje.

Skaitykite  Tik 5 km – ir sutaupysi 20 € už kiekvieną baką Vokietijoje

„Dėl teismų pritaikytų laikinųjų apsaugos priemonių ir valdant rizikas, kol kas negalime dalintis jokiomis įžvalgomis ar prognozėmis, kaip galėtų būti toliau įgyvendinamas šis projektas, tačiau esame įsipareigoję LR susisiekimo ministerijai pateikti konkrečius sprendimus dėl tolimesnio E-tolling projekto įgyvendinimo“,  – apie tolimesnę projekto eigą kalba  M. Švaikauskas. 

Pasak jo, konstatavus, kad E-tolling projektas nebus įgyvendintas iki numatytos datos ir numačius naują projekto įgyvendinimo datą, neatidėliojant bus imtasi visų būtinų teisinių, procesinių ir kitų veiksmų, o apie tolesnius su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus bus pranešta iškart atsiradus galimybei.

„Žinia, kad E-tolling projektas bus įgyvendintas vėliau nei planuota nėra pozityvi ir ne to buvo tikėtasi šį projektą kuriant. Labai apmaudu, kad viešųjų pirkimų procedūros, teisminiai procesai pareikalavo daug laiko, energijos, taip pat ir finansinių nuostolių. Vis tik šio projekto vėlesnis įgyvendinimas didesnės įtakos Valstybei ir kelių rinkliavos sistema besinaudojantiems asmenims neturės, nes toliau veiks šiuo metu galiojanti kelių naudotojo mokesčio sistema (vinjetės)“, – kalba LAKD generalinis direktorius.  

Vyriausybė yra nustačiusi naujus mokesčio už naudojimąsi Lietuvos keliais dydžius, kurie nebuvo keisti nuo 2015 metų. Planuojama per metus surinkti apie 90 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio, kuris bus skiriamas magistralinių kelių plėtrai ir priežiūrai.

Dalintis4DalintisSiųstiDalintis1
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

5 patikimiausi automobiliai pasaulyje pagal vairuotojus

Trys naudoti korėjietiški krosoveriai, kuriems gedimai – retenybė

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz