• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

pagal Andžej Biaigo
2021.11.30, 10:56
Naujienos
A A
0
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo.

Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją.

„Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas atliekant 84 pagreitėjimus iki maksimalaus greičio ir stabdymus. Šis režimas greičiausiai sekina elektros baterijas, o prie spartesnio išsekimo prisidėjo ir neidealios oro sąlygos. Visgi reikia pasidžiaugti, kad net tokiomis sąlygomis „Krampus“ įveikė beveik 100 kilometrų nuotolį,  o tai yra ganėtinai didelis atstumas važiuojant tylos režimu įvairių slaptų užduočių metu“, – sakė „Ostara“ vadovas, atsargos majoras Darius Antanaitis.

Karinės tarnybos Irake ir Afganistane patirties turinčio D. Antanaičio teigimu, vystant „Krampus“ prototipą, sėkmingai tobulinamos mašinos slapumą didinančios hibridinės dyzelinės-elektrinės pavaros savybės – begarsis elektrinių variklių darbas, minimalus šiluminis pėdsakas. Šios savybės suteiktų visureigiui „Krampus“ plačias pritaikymo galimybes ne tik karyboje, teisėsaugoje, pvz., pasienio apsaugoje, bei kitose civilinėse srityse.

Pasak D. Antanaičio, 2021 metais baigusi vystyti hibridinę „Krampus“ pavarą bei atlikusi visureigio bandymus lauko sąlygomis, įmonė „Ostara“ toliau sutelks pastangas į nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymą. Siekiama, kad galutiniame „Krampus“ projekto etape visureigis būtų visiškai autonomiškas – gebėtų atpažinti ir įveikti kelyje esančias kliūtis, savarankiškai pasirinkti geriausią maršrutą iki kelionės objekto, orientuotis net nesant GPS ryšio.

„Krampus“ dyzelinis variklis įjungiamas kraunant elektros baterijas arba norint palaikyti jų įkrovimo lygį.

Projektinis „Krampus“ veikimo nuotolis su pilnais degalų bakais– iki tūkstančio kilometrų. Planuojama pasiekti, kad vien elektros baterijų energija visureigis galėtų įveikti iki 200 km. Statiškoje pozicijoje baterijų pakrovimui galima naudoti išorinį elektros tinklą. Visureigis skirtas gabenti du žmones ir papildomą 500 kg misijos krovinį, pvz., mokslinę įrangą, elektroninį optinį stebėjimo modulį, nuotolinio valdymo ginkluotės stotį, amunicijos ir kt. atsargas.

„Dėl savo konstrukcijos ypatumų „Krampus“ yra itin mobilus ir gali veikti net nedėkingo reljefo sąlygomis, aukštikalnėse, kur įprastiems vidaus degimo varikliams pritrūksta deguonies, ir požemiuose bei tuneliuose, kur vidaus degimo variklių naudoti išvis negalima. Taip pat dėl savo tylaus veikimo ir ilgų įveikiamų distancijų „Krampus“ galėtų būti naudojamas aplinkosaugoje ir valstybės sienos apsaugoje, kas dabar itin aktualu, kai visai šalia mūsų vyksta didžiulė migrantų krizė. Tai dar vienas įrodymas, kad sėkmingiausios inovacijos gimsta iš praktinio poreikio ar siekiant išspręsti konkrečius iššūkius“, – teigia D. Antanaitis.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

D.Antanaičio teigimu, „Krampus Mk1“ prototipą planuojama pristatyti jau kitąmet Paryžiuje vyksiančioje tarptautinėje ginkluotės parodoje „Eurosatory 2022“, o paleisti į rinką – jau 2023 ar 2024 metais. Įmonė „Ostara“ jau planuoja „Krampus Mk2“, antrojo prototipo kūrimą, suteikiant mašinai padidintus gebėjimus važiuoti raižyta, kalvota vietove.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Žymos: krampus mk1
DalintisDalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz