2025 m. gegužę Tesla užfiksavo dar vieną reikšmingą automobilių pardavimų kritimą Vokietijoje – tai jau penktas mėnuo iš eilės, kai mažėja jos rinkos dalis. Augant elektromobilių konkurencijai, šis nuosmukis gali turėti platesnių pasekmių visam Europos rinkos paveikslui.
Penktas nuosmukio mėnuo iš eilės
Remiantis Vokietijos federalinės motorinių transporto priemonių tarnybos (KBA) duomenimis, Tesla 2025 m. gegužę Vokietijoje pardavė tik 1 943 automobilius – palyginti su 4 240 vienetų per tą patį laikotarpį 2024 m. Tai reiškia net 54 % sumažėjimą per metus.
Šis smukimas tęsia nerimą keliantį nuosmukio ciklą. Tesla rinkos dalis šalyje krito iki 1,5 %, kai dar prieš metus ji siekė 2,9 %.
Konkurentai įgyja pranašumą
Tuo metu kai Tesla praranda pozicijas, kiti gamintojai stiprina savo pozicijas. Vokietijos automobilių gigantai – BMW, Volkswagen ir Mercedes-Benz – sėkmingai plėtoja elektromobilių asortimentą ir patrauklumą vietos vartotojams.
- Volkswagen ID serijos modeliai išlieka populiarūs
- BMW i4 ir iX modeliai pasižymi nuolatiniu pirkėjų susidomėjimu
- Mercedes EQ linija sparčiai plečiama
„Tesla nebėra vienintelis elektromobilių pasirinkimas rinkoje,“ – pastebi vienos Europos automobilių konsultavimo įmonės analitikas. „Vartotojai ieško alternatyvų, kurios geriau atitiktų jų dizaino lūkesčius, kainą ir aptarnavimo prieinamumą.“
Galimos priežastys
Ekspertai įžvelgia keletą veiksnių, galinčių paaiškinti Teslos silpnėjimą Vokietijoje:
- Kainų didėjimas 2024 m., kuris sumažino Teslos konkurencingumą
- Modelių atnaujinimų stoka – populiariausi modeliai (Model 3, Model Y) keitėsi minimaliai
- Krovimo infrastruktūros iššūkiai kai kuriose ES šalyse
- Stipri vietinė konkurencija, paskatinta nacionalinėmis subsidijomis
Poveikis Europos rinkai
Vokietija yra didžiausia automobilių rinka Europoje, todėl tendencijos čia dažnai nulemia situaciją ir kituose regionuose. Jei Tesla čia toliau smuks, tikėtina, kad tai paveiks ir pardavimus Prancūzijoje, Nyderlanduose ar net Lietuvoje.
Lietuvos pirkėjams šis smukimas gali reikšti daugiau naudotų Tesla pasiūlymų iš Vokietijos, tačiau taip pat išryškėja ir konkurencinių elektromobilių stiprėjimas ES rinkoje.
Teslos atsakas ir galimos strategijos
Kol kas Tesla oficialiai nekomentavo šio tendencingo nuosmukio. Rinkos stebėtojai atidžiai laukia, ar įmonė imsis veiksmų: galbūt kainų korekcijos, nauji modeliai ar papildomos investicijos į aptarnavimą ir infrastruktūrą Europoje.
„Konkurencija vejasi labai greitai,“ – sako vienas elektromobilių rinkos analitikas Europoje. „Tesla turi dar kartą įrodyti, kodėl ji laikoma rinkos lydere.“
Išvada
Teslos nuosmukis Vokietijoje – tai ne tik pavienis atvejis, bet signalas visai elektromobilių pramonei. Bręstant rinkai, pirkėjai tampa reiklesni – lojalumas prekės ženklui užleidžia vietą praktiniams pasirinkimams: kainai, priežiūrai, prieinamumui.
O kaip manote jūs? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!