• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Tipiniai aušinimo sistemos gedimai – ypač pavojingi vasarą

pagal Andžej Biaigo
2022.08.10, 16:59
Naujienos
A A
0

Užkaitęs aušinimo skystis. Aušinimo sistemos gedimai. Šaltinis: EuroplusAutomotive.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Aušinimo sistemos gedimai gali atsirasti bet kuriuo metų laiku ir gali sukelti perkaitimą ar net visišką variklio gedimą. Jie ypač pavojingi vasarą, kai oro temperatūra labai aukšta, o vairuotojai važiuoja į ilgas keliones.

Aušinimo sistemos gedimai, kaip ir visų eksploatacinių skysčių, paprastai kyla po ilgo automobilio naudojimo. Jie gali atsirasti dėl komponentų, pvz., aušinimo skysčio temperatūros jutiklio ar termostato, susidėvėjimo arba dėl išorinės korozijos, pvz., radiatoriaus. Labai dažnai jie atsiranda dėl netinkamo savininko ir (arba) naudotojų elgesio su automobiliu.

Automobilio naudotojo padaryta aušinimo sistemos žala

Laiku nepakeitus aušinimo skysčio, naudojant prastos kokybės aušinimo skystį (pvz. Aušinimo skysčio keitimas ne laiku, nekokybiško aušinimo skysčio naudojimas (pvz., vanduo arba aušinimo skysčio koncentratas, sumaišytas su vandeniu netinkamomis proporcijomis), vandens iš čiaupo naudojimas kaip aušinimo skysčio pakaitalo, aušinimo skysčio koncentrato skiedimas vandeniu iš čiaupo arba distiliuotu vandeniu (reikėtų naudoti demineralizuotą vandenį), aušinimo skysčio nuotėkio toleravimas, tariamas nuotėkio taisymas naudojant aušinimo skysčio priedus, aušinimo skysčio siurblio nepakeitimas keičiant vožtuvų sistemą – visa tai yra tipiški ir dažniausiai pasitaikantys veiksmai, lemiantys vėlesnius aušinimo sistemos gedimus.

Kodėl aušinimo sistemos gedimai yra pavojingi?

Aušinimo sistema palaiko darbinę variklio temperatūrą, kad variklis veiktų optimaliai, sunaudotų mažai degalų ir išmestų kuo mažiau teršalų.

ausinimo skyscio pompa
Aušinimo skysčio siurblys. Šaltinis: Wikimedia Commons.

Dėl bet kokio aušinimo sistemos gedimo padidėja variklio darbinė temperatūra. Dėl aukštesnės nei įprasta temperatūros greičiau dėvisi variklio galvutės tarpiklis, vožtuvų dangčio tarpiklis ir kiti sandarikliai. Kuo aukštesnė temperatūra (aukštesnė už standartinę leistiną temperatūrą), tuo greičiau ardomi variklio alyvos skilimo procesai. Perkaitinta alyva pradeda prarasti apsaugines savybes, todėl pagreitėja darbinių variklio dalių dėvėjimasis. Blogiausiu atveju dėl perkaitimo variklio alyva visiškai praranda apsaugines savybes. Tai gali sukelti variklio užsikirtimą.

Kaip išvengti aušinimo sistemos gedimo?

Vairuotojas turėtų dažnai stebėti aušinimo skysčio temperatūros rodmenis ir, užsidegus raudonai aušinimo sistemos lemputei, kuo greičiau (saugiu būdu) sustabdyti automobilį.

Kaip prižiūrėti aušinimo sistemą? Pakanka nepamiršti reguliariai tikrinti aušinimo skysčio lygį, naudoti gerą aušinimo skystį (tai nereiškia, kad jis turi būti pats brangiausias, tiesiog turi atitikti reikiamus kriterijus), reguliariai keisti aušinimo skystį (kas 2 arba 5 metus, priklausomai nuo aušinimo skysčio tipo) ir reaguoti į nuotėkius. Jei trūksta aušinimo skysčio, verta kuo greičiau apsilankyti autoservise ir išsiaiškinti gedimo priežastį. Išskyrus trivialius atvejus, pvz., per silpnas aušinimo sistemos žarnos jungties spaustukas.

Skaitykite  Ką turi žinoti pirkėjai apie Tesla kainų pokyčius?

Įšilus varikliui, aušinimo sistema yra labai karšta. Aušinimo skysčio temperatūra gali siekti 120-140 laipsnių Celsijaus. Be to, skystis sistemoje cirkuliuoja esant dideliam slėgiui. Atidarius radiatoriaus dangtelį, skystis gali išsiveržti ir pažeisti jūsų odą.

Bet kokius „diagnostikos“ darbus ir situacijos, į kurią patekote, patikrinimą galima atlikti tik atvėsus varikliui. Tai trunka apie 40 minučių.

Laikini remonto metodai

Parduotuvėse galima rasti įvairių sprendimų, padedančių greitai suremontuoti aušinimo sistemą. Taigi yra juostų aušinimo sistemos žarnoms užtaisyti, yra miltelių ir skysčių nuotėkiui pašalinti. Visa tai gali pasiteisinti, bet tik trumpam. Jei radiatoriuje yra skylė, nepadės jokie laikini remonto būdai. Padės tik jo pakeitimas.

ausinimo skyscio temperaturos daviklis
Aušinimo skysčio temperatūros daviklis. Šaltinis: Wikimedia Commons.

Tipiniai aušinimo sistemos gedimai, galintys įvykti vasaros kelionės metu

Ventiliatoriaus gedimas – tai ypač pavojinga vasarą. Stovint automobilių spūstyje arba važiuojant labai mažu greičiu, ventiliatorius pakeičia oro srautą ir aušina aušinimo skystį. Dėl ventiliatoriaus gedimo variklis gali perkaisti. Priežastys? Elektros variklio, klampiosios sankabos, tiekimo linijos (priklausomai nuo ventiliatoriaus tipo) arba jutiklio, kuris įjungia ventiliatorių, pažeidimas.

Karštą dieną, stovint spūstyje, ventiliatorius turėtų įsijungti iš karto. To neįmanoma nepajusti iš salono vidaus. Kai temperatūra pakyla, o ventiliatorius neįsijungia, reikia sustoti, išjungti variklį ir leisti jam atvėsti. Tada nuvykite į dirbtuves arba išsikvieskite techninė pagalbą kelyje.

Skysčių nuotėkis. Lengva pastebėti, nes skysčiai yra ryškios spalvos. Tipinės nuotėkio vietos yra apatinė radiatoriaus dalis, žarnų tvirtinimo vietos, prijungimo angos, aušinimo skysčio siurblys. Jei skysčio lygis nuolat krenta, verta jo įpilti daugiau ir kuo greičiau apsilankyti servise. Panikuoti nereikia. Daugeliu atvejų priežastis bus paprasta – ir tai nebus galvos tarpiklis.

Mažas skysčio efektyvumas – skysčio yra, sistema sandari, tačiau temperatūra nuolat kyla. Priežastis? Sistemoje yra vandens arba per daug atskiesto koncentrato. Vanduo užverda esant 100 laipsnių Celsijaus temperatūrai. Tuo tarpu šiuolaikinis aušinimo skystis turi atlaikyti virimą net 120-140 laipsnių C temperatūroje.

Termostato problemos. Senesniuose automobiliuose termostato užrakinimas uždarytoje padėtyje reiškė daugiau problemų. Skystis pradėjo greitai perkaisti ir kilo pavojus, kad variklis perkais. Atviroje padėtyje esantis termostato užraktas savo ruožtu reiškė, kad variklis negalėjo įšilti ir automobilis sunaudodavo daug degalų. Naujesniuose automobiliuose naudojami elektroniniu būdu valdomi termostatai. Jų gedimus reikia diagnozuoti prijungus OBD2 diagnostiką.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Dėl apnašų užsikimšusi aušinimo sistema. Sistemoje kaupiasi apnašos, kai vandentiekio vanduo buvo naudojamas kaip skystis arba aušinimo skysčio koncentratui skiesti. Yra specialių aušinimo sistemos ploviklių. Prieš keisdami skystį, verta juos panaudoti.

Aušinimo skysčio siurblio problemos. Jis gali būti nesandarus (jo sandarikliai). Užstrigus guoliams, jis gali pradėti skleisti garsą, panašų į seno metalo pjūklo garsą. Kodėl taip atsitinka? Dažniausiai dėl to, kad aušinimo skysčio siurblys nebuvo pakeistas kartu su paskirstymo krumpliaračiu.

Sugedęs aušinimo skysčio temperatūros jutiklis. Tokiu atveju gali kilti problemų užvedant automobilį, padidėti degalų sąnaudos ir netinkamai veikti variklis tuščiąja eiga. Jutiklis gali būti paveiktas vidinio trumpojo jungimo, gali būti pažeistas jo maitinimo ir signalo kabelis arba kištukas.

Jei automobilio draudimas suteikia galimybę gauti nemokamą techninę pagalbą kelyje – neišradinėkime dviračio. Jei aušinimo sistema sugedo, saugiai gabenkime automobilį į dirbtuves.

Žymos: aušinimo pompaaušinimo sistemaaušinimo skystisgedimai
Dalintis21DalintisSiųstiDalintis4
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.