Nepaisant didelių konstrukcijos pakeitimų, naujos kartos „Stellantis“ 1.2 „PureTech“ benzininis variklis jau susidūrė su rimtomis problemomis. Dėl šios problemos buvo atšaukta didelė dalis automobilių, kurie vien Prancūzijoje paveikė beveik 238 000 transporto priemonių, o visoje Europoje – dar daugiau.
Kas pasikeitė naujojoje kartoje?
Tikimasi, kad trečiosios kartos 1.2 „PureTech“ variklis, pristatytas 2023 m., išspręs įsisenėjusias paskirstymo diržo problemas, kurios kamavo ankstesnius modelius. „Stellantis“ alyvoje panardintą guminį diržą pakeitė paskirstymo grandine ir perprojektavo 70 % variklio komponentų.
Tačiau naujausia versija turi naują trūkumą – galimą degalų nuotėkį, kuris gali sukelti gaisro pavojų. Tai sukelia atsilaisvinusios veržlės aukšto slėgio kuro linijoje tarp siurblio ir bėgio.
Ką daro „Stellantis“?
„Stellantis“ pradėjo atšaukimo kampaniją, apimančią:
- 237 992 transporto priemones Prancūzijoje
- Su 1.2 „PureTech Gen3“ varikliu
- Gaminama nuo 2023 m.
Pataisymas gana paprastas: priveržti kuro linijos veržles ir purkštukų bėgio varžtus iki nurodyto sukimo momento. Remontas bus nemokamas įgaliotuose aptarnavimo centruose.
Kurie modeliai yra paveikti?
Atšaukime dalyvauja dauguma „Stellantis“ prekių ženklų, įskaitant populiarius automobilius Lietuvos rinkoje. 1.2 „PureTech Gen3“ variklis naudojamas hibridinėse ir ne hibridinėse versijose, išvystančiose nuo 100 iki 145 AG.
- Peugeot: 208, 308, 408, 2008, 3008, 5008
- Citroën: C3, C3 Aircross, C4, C4X, C5 Aircross, C5X
- DS: DS 3 Crossback, DS 4
- Opel: Astra, Corsa, Frontera, Grandland, Mokka
- Fiat: 600, Grande Panda
- Jeep: Avenger
- Alfa Romeo: Junior
- Lancia: Ypsilon
Kaip vairuotojai gali pastebėti problemą?
„Stellantis“ ragina vairuotojus išlikti budriems. Įspėjamieji ženklai:
- Stiprus benzino kvapas salone
- Staigus degalų sąnaudų padidėjimas
Vairuotojai, pastebėję šiuos simptomus, turėtų nedelsdami kreiptis į savo prekybos atstovybę arba įgaliotąjį techninės priežiūros centrą.
Ką tai reiškia Lietuvos automobilių savininkams?
Daugelis paveiktų modelių yra populiarūs Lietuvoje, ypač „Peugeot 208“, „Opel Astra“ ir „Citroën C4“. Nors oficialių duomenų iš Lietuvos dar nepaskelbta, vietos 2023 m. ir vėlesnių metų „PureTech“ modelių savininkai turėtų iš anksto patikrinti, ar jų automobilis nėra paveiktas.
Pasak ekspertų, nors mechaninis pataisymas yra nedidelis, rizika yra reali – ypač jei degalų garai pasiekia karštas variklio dalis.
„Tai klasikinis gaisro rizikos scenarijus: slėgis, karštis ir degalai. Laimei, atšaukimas vyksta anksti, o pataisymas paprastas.“ – nepriklausomas autotechnikas, Vokietija
Ar šis variklis vis dar patikimas?
„Stellantis“ dėjo daug pastangų, kad pagerintų „PureTech“ šeimos patikimumą. Ši nauja problema atrodo pavienė ir neturėtų pakenkti bendram „Gen3“ pasiektam patobulinimui. Vis dėlto ji pabrėžia ankstyvos kokybės kontrolės svarbą – ypač didelio masto pasauliniuose varikliuose.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.