• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Vilnius naikina elektromobilių privilegijas: žingsnis atgal ar bręstančios rinkos ženklas?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.09, 14:00
Naujienos
A A
0
elektromobiliai enefit prietaisu skydelis
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Nuo liepos 1 d. Vilniuje apribota galimybė elektromobiliams nemokamai statyti transporto priemones mėlynojoje zonoje. Nors dalis vairuotojų tai vertina kaip kliūtį, ekspertai teigia, kad tai – natūralus rinkos brendimo ženklas. Ką tai reiškia Lietuvos elektromobilumo vizijai?

Kas pasikeitė nuo liepos 1-osios?

Iki šiol elektromobilių savininkai sostinėje galėjo nemokamai statyti automobilius net ir centrinėje miesto dalyje. Tačiau nuo liepos 1 d. mėlynojoje zonoje nemokamas stovėjimas galioja tik vieną valandą. Antroji kainuos 3,5 €, o kiekviena vėlesnė – po 4 € už valandą. Šis pokytis pratęsia jau anksčiau priimtus sprendimus – pavyzdžiui, kai buvo panaikintos A+ juostos, kuriomis elektromobiliai galėjo naudotis kartu su viešuoju transportu.

automobiliai parkingas parkavimo vietos
wirestock / Freepik nuotrauka

Ar rinka pasiruošusi tokiems pokyčiams?

Vilniaus savivaldybė skelbia, kad galutinį sprendimą dėl visapusiško stovėjimo apmokestinimo elektromobiliams priims, kai jų dalis mieste pasieks 3 %. Remiantis „Regitros“ duomenimis, praėjusių metų pabaigoje šis skaičius jau siekė beveik 2 %.

Palyginimui – Neringoje elektromobiliai jau sudaro 3,3 % viso transporto parko. Ir būtent šią vasarą pirmą kartą elektromobiliams taip pat taikomas įvažiavimo mokestis, nors jis mažesnis nei automobiliams su vidaus degimo varikliais.

Kas skatina elektromobilių plėtrą, jei ne lengvatos?

Nors privilegijos mažėja, Lietuvoje vis dar galioja subsidijos tiek gyventojams, tiek įmonėms perkant elektromobilius. Juridiniai asmenys taip pat gali pasinaudoti PVM lengvata, jei įsigyja elektromobilį iki 50 tūkst. € vertės. Tačiau, pasak ekspertų, lengvatos nėra pagrindinis plėtros variklis.

  • Tobulėjančios technologijos ir ilgesnis nuvažiuojamas atstumas
  • Konkurencingesnė kaina palyginti su tradicinėmis transporto priemonėmis
  • Eksploatacijos kaštai – pasak Lietuvos energetikos agentūros, važinėti elektromobiliu dvigubai pigiau nei benzininiu ar dyzeliniu
  • Greitai plečiama įkrovimo infrastruktūra – vien tik „Enefit“ tinkle jau daugiau kaip 280 stotelių

Ką rodo užsienio pavyzdžiai?

Vokietija ir Prancūzija šiemet gerokai sumažino subsidijas, o Norvegija jas išvis panaikino ir net padidino elektromobiliams taikomus mokesčius. Visgi jų populiarumas toliau auga – Norvegijoje elektromobiliai šiemet sudaro net 96 % visų naujų automobilių. Valstybė nebeskatina to, kas jau tapo savaime suprantamu pasirinkimu.

Ši taisyklė galioja Norvegijoje. Lietuvos reguliavimas gali skirtis.

Skaitykite  Techninės apžiūros reforma: servisai galės tikrinti automobilius nuo 2026 m.?

O kaip Lietuvoje?

Nors iki norvegiškų skaičių dar toli, Lietuvoje akivaizdus augimo potencialas. Liepos 1 d. duomenimis, registruota 19,5 tūkst. grynųjų elektromobilių ir daugiau kaip 16 tūkst. įkraunamų hibridų – dar prieš penkerius metus šie skaičiai buvo daugiau nei 10 kartų mažesni.

Ateities elektromobilumo pagrindas – ne lengvatos, o technologijų pažanga, infrastruktūra ir racionalūs ekonominiai skaičiavimai. Investicijos į tinklą ir patogumą tampa svarbesnės už subsidijas.

Nauja realybė – mažiau privilegijų, daugiau integracijos

Lietuvoje lengvatų mažinimas vyksta atsargiai, kad nebūtų stabdomas augimas. Vis dėlto tai ne trukdis, o natūralus rinkos evoliucijos etapas. Kuo labiau elektromobiliai tampa mūsų kasdienybės dalimi, tuo mažiau jiems reikia dirbtinio skatinimo.

Kaip vertinate šiuos pokyčius? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!

Žymos: elektromobiliaiParkavimasvilnius
Dalintis52DalintisSiųstiDalintis9
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz