Vilnius tęsia viešojo transporto modernizavimo kelionę, pasirašydamas naują 56,2 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Lenkijos gamintoju „Solaris Bus & Coach“ dėl 73 naujų troleibusų pristatymo. Tai antrasis svarbus miesto troleibusų parko atnaujinimo etapas, kuriuo siekiama gerokai pagerinti kelionių komfortą ir energijos vartojimo efektyvumą. Pristatymas prasidės 2026 m. rudenį.
Ką pasiūlys naujieji troleibusai
Naujieji „Solaris Trollino 18“ automobiliai pakeis senstančius modelius, tokius kaip „Škoda 14TR“ ir „Solaris Trollino 15AC“. Šie 18 metrų ilgio žemagrindžiai troleibusai turės tokius modernius patogumus kaip USB jungtys, oro kondicionierius, dviračių laikikliai, saugos kameros ir informaciniai ekranai. Kiekviena transporto priemonė turės mažiausiai 40 sėdimų vietų ir daugiau nei 70 stovimų keleivių.
Pagrindinės savybės:
- Autonominis vairavimas iki 20 km be kontaktinių laidų
- Naujos kartos traukos įranga su regeneraciniu stabdymu
- Mažesnės energijos sąnaudos ir priežiūros išlaidos
- Pagerintas prieinamumas neįgaliesiems keleiviams
Aplinkosauginis ir socialinis poveikis
Vilniaus meras Valdas Benkunskas pabrėžė, kad viešasis transportas yra būtinas kasdieniam miesto gyvenimui. Naujasis transporto parkas padeda siekti miesto tvarumo, komforto ir patikimumo tikslų. Nuo 2024 m. Vilnius jau įsigijo daugiau nei 90 naujų troleibusų. Šio kito etapo tikslas – iki 2026 m. pabaigos visiškai modernizuoti parką.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Ignas Degutis pridūrė, kad šis projektas yra daugiau nei tik transporto priemonių atnaujinimas – tai ilgalaikė investicija į švaresnį, saugesnį ir patrauklesnį transportą gyventojams. Pusė parko jau modernizuota, todėl visiškas perėjimas nustatys naują viešojo transporto standartą sostinėje.
Remia stiprūs partneriai
Laimėjęs tiekėjas „Solaris Bus & Coach“ buvo atrinktas atsižvelgiant į vertę, energijos vartojimo efektyvumą, garantijos sąlygas ir technines galimybes. Projektą bendrai finansuoja Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) ir Šiaurės investicijų bankas (NIB).
Pasak „Solaris“ valdybos nario Olivier Michard, Vilnius demonstruoja tikrą ambiciją tvaraus mobilumo srityje. Šios transporto priemonės padės užtikrinti tylesnį, švaresnį ir efektyvesnį transportą visame mieste.
Platesni transporto sistemos patobulinimai
Naujieji troleibusai palaikys išplėstus maršrutus, didesnį reisų dažnumą ir naujas keliavimo galimybes nepakankamai aptarnaujamose vietovėse. Pasak JUDU (Vilniaus mobilumo agentūros), planai apima:
- 7 naujų maršrutų įtraukimas į tinklą
- Dažnio padidinimas 44 esamuose maršrutuose
- Maršrutų koregavimas 46 linijose, siekiant patenkinti realaus laiko paklausą
- Daugiau nei 30 % daugiau ekologiškų transporto priemonių gatvėse
Centrinėse zonose viešasis transportas turėtų atvykti kas 6–10 minučių, o priemiesčių zonose – per 15 minučių. Todėl tokių vietovių kaip Valakampiai gyventojai jau gali naudotis autonominių troleibusų teikiama nauda, o jų pavyzdžiu seks ir daugiau rajonų.
Kokia jūsų nuomonė? Ar pritariate Vilnijos viešojo transporto pokyčiams? Pasidalinkite savo mintimis žemiau arba socialiniuose tinkluose.