• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 24 birželio, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Visureigiai tampa vis platesni ir užima vis daugiau kelių bei stovėjimo vietų Europoje

pagal Andžej Biaigo
2024.01.29, 11:02
Naujienos
A A
0
dviratininke gatve automobiliai visureigis

Asociatyvi nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Visureigių mada nesiliauja ir nuolat populiarėja. Tačiau šie didžiuliai visureigiai nesitenkina vien dominavimu rinkoje, jie taip pat didėja. Nors Šiaurės Amerikoje, superdidelių mėsainių ir McMansionų šalyje, tai gali nekelti nepasitenkinimo, kitose pasaulio dalyse tai kelia kitokių diskusijų.

Tankiai apgyvendintuose Europos miestuose, kur gatvės yra siauros, o automobilių stovėjimo aikštelės – tarso tetriso galvosūkis, visureigių dydis kelia trintį ir problemas. Neseniai atliktas tyrimas atskleidė įdomią smulkmeną: vidutiniškai kas dvejus metus naujos lengvosios transporto priemonės Europoje padidėja 1 cm į plotį ir užima vietą, kuria galėtų naudotis kiti eismo dalyviai.

Ekspertai įspėja, kad be ES reguliavimo įsikišimo ši tendencija gali išlikti ir toliau, todėl pėstiesiems ir dviratininkams bus vis mažiau vietos ir kils pavojus.

ford explorer elektromobilis

Šiuo metu didžiausias leistinas visų Europos Sąjungos transporto priemonių plotis yra 255 cm. Šis įstatymas buvo priimtas praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio viduryje, siekiant apriboti autobusų ir sunkvežimių dydį. Šiandien jis veikia kaip spraga automobilių gamintojams gaminti visureigius ir pikapus, kurie yra per dideli Europos keliams ir netelpa standartinėje viešoje automobilių stovėjimo aikštelėje.

Remiantis nauju „Transport & Environment“ (T&E) atliktu tyrimu, vidutinis naujų automobilių plotis ES dabar viršija 180 cm, o nuo 2001 m. jis kasmet vidutiniškai padidėja 0,5 cm. T&E ataskaitos autorius Džeimsas Niksas (James Nix) laikraščiui „The Guardian“ sakė: „Galbūt tai neatrodo didelis skaičius. Tačiau realybė tokia, kad, jei nebus reformų, didelių prabangių visureigių ir pikapų kohorta taps tokia pat plati kaip sunkvežimiai ir autobusai.“

Siauri keliai – įprastas vaizdas Europoje, o automobilių stovėjimo aikštelė gatvėje situacijos nepalengvina. Daugeliu atvejų stovėjimo vietos buvo suprojektuotos transporto priemonėms, kurių plotis neviršija 180 cm, o tai reiškia, kad maždaug pusė šiandien rinkoje esančių naujų automobilių į šias vietas patogiai netilps. Taip pat skaitykite: „„Porsche“ netiki, kad nuo 2035 m. bus uždrausti vidaus degimo varikliai, ir gali būti teisūs“.

visureigiai palieka per mazai vietos kitiems eismo dalyviams
Transportas ir aplinka (T&E).

„T&E“ tyrime pateikiama diagrama, kurioje pavaizduotas didelių visureigių poveikis tipiškoje gatvėje, palyginti su „vidutiniu“ automobiliu. Panašios diagramos iš kitų šaltinių rodo, kokį poveikį didesnės transporto priemonės daro praėjusiame amžiuje nutiestoms gatvėms.

Skaitykite  ES iki 2030 m. keičia automobilių taisykles: ką tai reiškia vairuotojams?

Kaip matote toliau pateiktoje lentelėje, dauguma šiuo metu parduodamų didelių visureigių yra platesni nei 2 000 mm. Nors jie nėra tokie platūs kaip tipiškas amerikietiškas pilno dydžio sunkvežimis, jie vis tiek nesuderinami su daugeliu Europos miestų, tokių kaip Paryžius, Londonas ir Berlynas, kelių. Taip pat skaitykite: „Vokiečiams jau atsibodo elektromobiliai ir hibridai. Jie grįžta prie benzino!“

Visureigis
Plotis
BMW X5 / X6
2,004 mm
BMW X7
2,000 mm
BMW XM
2,004 mm
Mercedes-Benz GLS
2,030 mm
Audi Q8
1,995 mm
Porsche Cayenne
1,995 mm
VW Touareg
1,984 mm
Land Rover Defender
2,008 mm
Range Rover / Range Rover Sport
2,047 mm
Volvo EX90
2,039 mm
Kia EV9
1,980 mm

Ataskaitoje siūloma, kad įstatymų leidėjai peržiūrėtų didžiausią leistiną keleivinių ir lengvųjų komercinių transporto priemonių dydį ir taip apsaugotų viešąją erdvę nuo „tolesnio kėsinimosi“. Transporto priemonių dydis, ypač aukštis, taip pat labai svarbus eismo saugumui. Belgijos Vias instituto 2017-2021 m. atlikto tyrimo duomenimis, transporto priemonės variklio dangčio pakėlimas 10 cm padidina mirtinų susidūrimų su pėsčiaisiais ir dviratininkais riziką net 30 proc.

Europos Parlamentas ir Taryba šį klausimą turėtų spręsti 2024 m. pradžioje. Prancūzija jau įgyvendino programą, kuria siekiama atgrasyti nuo sunkesnių transporto priemonių naudojimo, o Paryžiaus ir Liono miestai svarsto galimybę artimiausiais mėnesiais nustatyti didesnius stovėjimo mokesčius už didesnes ir sunkesnes transporto priemones.

automobiliai tampa vis platesni
Urban Cycling Institute nuotr.
Šaltinis: Thanos Pappas / Carscoops.com
Žymos: europavisureigis
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Ar galima vairuoti po vieno alaus? Promilių skaičiavimai

Šie automobiliai Lietuvoje nuvertėja greičiausiai – ar vairuoji vieną jų?

Naujas ženklas su žaliu rėmeliu glumina vairuotojus – kas tai per idėja?

Ši automobilių markė pirmauja pasaulyje jau 15 metų iš eilės

Mechanikai įspėja: šie 7 naudoti krosoveriai dažniausiai grįžta į servisą

Nuo 2026 metų – iki 1 375 € už įvažiavimą į miestą senu automobiliu

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Rentis.lt
Automobilio vaistinėlės
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.