„Volkswagen“ yra vienas didžiausių ir sėkmingiausių automobilių gamintojų pasaulyje, tačiau jo ištakos glūdi viename tamsiausių istorijos skyrių. 1937 m. Vokietijos darbo fronto, nacių partijos profesinės sąjungos, įkurta „Volkswagen“ buvo sukurta tam, kad gamintų Adolfo Hitlerio įsivaizduojamą „liaudies automobilį“. Ši įperkama transporto priemonė vėliau tapo kultiniu „VW Beetle“.
„Volkswagen“ ištakos nacių laikais
1934 m. Hitleris pasiūlė nebrangaus automobilio, kainuojančio 990 reichsmarkių, idėją. Iš pradžių projektą prižiūrėjo Reicho automobilių pramonės asociacija (RDA), kuri pasitelkė Ferdinandą Poršę. Kartu jie 1935 m. sukūrė pirmuosius prototipus. Iki 1937 m. Vokietijos darbo frontas perėmė projektą ir oficialiai įkūrė „Volkswagenwerk GmbH“, vėliau žinomą kaip „Volkswagen“.
- Pirmoji gamykla buvo pastatyta Volfsburge, Vokietijoje.
- Ta gamykla turėjo gaminti 1,5 mln. automobilių per metus.
- Pradėjus Antrajam pasauliniam karui, gamyba buvo perkelta į karinių transporto priemonių gamybą.
Priverstinis darbas ir gamyba karo metu
Antrojo pasaulinio karo metais „Volkswagen“ Volfsburgo gamykla buvo perorientuota į karinės įrangos, įskaitant „Kübelwagen“ ir detalių Vokietijos oro pajėgoms, gamybą. Tragiška, kad šioje gamyboje buvo naudojamas priverstinis darbas, į kurį buvo įtraukta apie 20 000 karo belaisvių ir koncentracijos stovyklų kalinių. Šie darbininkai susidūrė su sunkiomis sąlygomis, įskaitant prastą mitybą, ligas ir smurtą.
- Priverstiniai darbininkai atvyko iš Lenkijos ir kitų okupuotų teritorijų.
- Sąlygos apėmė diskriminaciją ir pagrindinių žmogaus teisių nebuvimą.
- Taryklą 1945 m. išvadavo sąjungininkų pajėgos.
Volksvageno atgimimas po karo
Po karo Volfsburgo gamyklą perėmė britų kariuomenė. Užuot ją išardę, jie atnaujino gamybą, tiekė automobilius britų pajėgoms ir padėjo stabilizuoti Vokietijos ekonomiką. Iki 1946 m. „Volkswagen“ pagamino daugiau kaip 10 000 automobilių, o 1948 m. įmonėje dirbo beveik 9 000 darbuotojų.
1949 m. „Volkswagen“ buvo perduota Žemutinės Saksonijos vyriausybei, o 1960 m. tapo akcine bendrove. Nepaisant prieštaringos praeities, „Volkswagen“ sparčiai augo, plėtėsi į pasaulines rinkas ir įsigijo kitų prekės ženklų, įskaitant „Audi“, „Bentley“ ir „Porsche“.
Pasaulinis automobilių pramonės lyderis
Šiuo metu „Volkswagen“ pripažįstama dėl įvairių sėkmingų modelių, tokių kaip „Golf“, „Passat“ ir „Jetta“, kurių visame pasaulyje parduota milijonai vienetų. Nepaisant neramios pradžios, bendrovė tapo vokiškos inžinerijos ir automobilių pramonės meistriškumo simboliu.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.