„Volkswagen“ generalinis direktorius Oliveris Blume pareiškė, kad bendrovė veda „sąžiningas derybas“ su Vašingtonu, siekdama išvengti galimų muitų Europos elektriniams automobiliams, eksportuojamiems į JAV. Tokios permainos gali turėti reikšmingų pasekmių visai Europos automobilių pramonei ir Lietuvos vartotojams.
ES ir JAV santykiuose – auganti įtampa dėl muitų
JAV svarstant taikyti muitus elektriniams automobiliams iš Europos ir Kinijos, tokie gamintojai kaip „Volkswagen“ įsitraukė į svarbias derybas. Šis klausimas ypač aktualus artėjant JAV prezidento rinkimams, po kurių gali pasikeisti prekybos politika.
„Mes vengiame emocijų ir vedame sąžiningas derybas su amerikiečiais“, – sakė Oliveris Blume interviu laikraščiui Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Jis pabrėžė, kad kol kas nėra priimtas sprendimas dėl gamybos perkėlimo, tačiau kontaktas su JAV institucijomis išlieka aktyvus.
Kas gresia „Volkswagen“ ir Europai?
Nauji JAV muitai paveiktų Vokietijos automobilių gamintojus, ypač tuos, kurie eksportuoja iš Europos. „Volkswagen“, investavusi didžiules sumas į elektromobilumą, JAV mato kaip strateginę rinką.
- Didėjantys muitai mažintų ES gaminamų EV konkurencingumą
- Gamyba gali būti perkelta į JAV ar Meksiką
- Lietuviams gali brangti importuojami elektromobiliai
Analitikai perspėja, kad prekybos karai tarp ES ir JAV gali lemti investicijų stabdymą ir automobilių brangimą. Lietuvoje, kur dauguma elektromobilių atkeliauja iš Vakarų Europos, tai gali reikšti mažesnį pasirinkimą ir ilgesnius pristatymo terminus.
„Volkswagen“ galimos strategijos
Blume patvirtino, kad kol kas nepriimtas sprendimas dėl gamybos plėtros JAV ar Meksikoje, tačiau tokia galimybė svarstoma. „Esame nuolatinėje komunikacijoje su partneriais ir institucijomis“, – komentavo vadovas.
Ši nežinomybė verčia kelti klausimus – ar ES imsis atsakomųjų veiksmų? Ar gamintojai išlaikys gamybą Europoje, nepaisant galimų ekonominių nuostolių?
Kokios pasekmės Lietuvos vairuotojams?
Nors derybos dar nebaigtos, Lietuvos pirkėjai jau dabar turėtų stebėti situaciją. Jei bus įvesti muitai, o gamyba perkelta, Europoje pagaminti elektromobiliai gali smarkiai brangti.
Lietuvos automobilių prekybos ekspertai įspėja, kad 10–20 % kainos padidėjimas gali stabdyti elektromobilių populiarėjimą šalyje. „Tai smogs būtent tiems, kurie svarsto pereiti prie tvaresnių transporto sprendimų“, – teigia vienas didžiųjų importuotojų, prašęs neskelbti pavardės.
Ši taisyklė galioja JAV. Lietuvos reglamentavimas gali skirtis.
Išvada
„Volkswagen“ pastangos išlaikyti konstruktyvų dialogą su JAV atspindi platesnius Europos pramonės rūpesčius dėl galimų prekybos barjerų. Lietuvoje šios derybos gali tiesiogiai paveikti elektromobilių kainas, pasiūlą ir perėjimo prie žalesnių transporto priemonių tempą.
Kaip manote jūs? Ar šie pokyčiai paveiktų jūsų pasirinkimus? Pasidalinkite komentaruose!