Diagnostikos gedimo kodas P001A signalizuoja apie 1 banko skirstymo veleno profilio pavaros valdymo grandinės gedimą, dėl kurio susidaro atviros grandinės būsena, sutrikdanti įprastines variklio laiko nustatymo operacijas. Šis gedimas paprastai pasireiškia pastebimu eksploatacinių savybių pablogėjimu, įskaitant netvarkingą laisvąją eigą ir mažesnį degalų naudojimo efektyvumą. Nors pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo sugedusių solenoidų iki pažeistų laidų jungčių, diagnostikos procesas reikalauja sistemingų bandymų, kad būtų galima tiksliai nustatyti gedimo vietą, kol brangus remontas tampa neišvengiamas.
- VVT pavaros solenoido gedimas – vidinis elektros gedimas, sukeliantis atviros grandinės būseną
- Pažeista laidų sistema – surūdiję, nutrūkę arba atjungti laidai, vedantys į pavaros mechanizmą
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios VVT solenoido jungtys
- ECM gedimas – Retas vidinis variklio valdymo modulio gedimas
- Perdegęs saugiklis – VVT pavaros grandinės apsauga nuo elektros perkrovos
- Alyvos užterštumas – nešvari alyva, turinti įtakos solenoido veikimui ir elektrinėms jungtims
P001A simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia kontrolinė variklio lemputė – pagrindinis įspėjamasis indikatorius prietaisų skydelyje
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – pastebimas paleidžiant variklį arba dirbant mažomis apsukomis
- Sumažėjusi degalų ekonomija – variklis negali efektyviai optimizuoti vožtuvų laiko
- Skurdus greitėjimo veikimas – Trūksta galios greitėjimo fazėse
- Variklio džeržgimas – Ypač juntamas šalto variklio paleidimo metu arba dirbant tuščiąja eiga
Diagnozė ir bandymas
Tinkama diagnostika prasideda nuo OBD-II skaitytuvo prijungimo, kad būtų galima gauti išsaugotus kodus ir „freeze frame” duomenis. Kvalifikuotas technikas pirmiausia patikrins P001A kodą ir patikrins, ar nėra papildomų susijusių kodų, galinčių rodyti platesnes VVT sistemos problemas. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, mechanikas patikrina, ar VVT pavaros solenoido varža yra tinkamos vertės (paprastai 6-30 omų), ir patikrina, ar jungtyje yra maitinimo ir įžeminimo signalai. Vizualiai apžiūrint laidų pynę ir jungtis, nustatomi fiziniai pažeidimai, korozija arba atsilaisvinusios jungtys. Technikas taip pat gali atlikti įtampos kritimo bandymą varikliui veikiant, kad nustatytų nutrūkstamus elektros gedimus. Reikėtų įvertinti alyvos būklę, nes užteršta alyva gali turėti įtakos solenoido veikimui ir sukelti klaidingus kodus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros skiriasi priklausomai nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Pakeiskite VVT pavaros solenoidą – išimkite senąjį bloką ir sumontuokite naują solenoidą su tinkamais sukimo momento parametrais; kaina: 120-280 €
- Remontuoti pažeistus laidus – sujungti naujas laidų atkarpas arba pakeisti visą laidų rinkinio dalį; kaina: 80-200 €
- Išvalykite arba pakeiskite elektros jungtis – pašalinkite koroziją ir užtikrinkite tinkamą sujungimą; kaina: 40 € – 90 €
- Pakeiskite perdegusį saugiklį – Įstatykite naują saugiklį ir ištirkite gedimo priežastį; kaina: 15 € – 35 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – Naudokite gamintojo nurodyto klampumo alyvą; kaina: 60 € – 120 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrina diagnostinius kodus ir atlieka bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, jog kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2012 m.
- Audi A4 2005-2011 m.
- Volkswagen Passat 2006-2014
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2013
- Toyota Camry 2007-2015 m.
- Honda Accord 2008-2017
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0013 kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, tolesnis važiavimas su kodu P0013 gali lemti mažesnes degalų sąnaudas, prastesnes eksploatacines savybes ir galimą variklio pažeidimą. VVT sistema atlieka esminį vaidmenį optimizuojant degimo procesą, todėl ilgai važiuojant be tinkamo vožtuvų laiko reguliavimo gali padidėti variklio komponentų nusidėvėjimas.
Išvada
P001A diagnostikos trikties kodą reikia diagnozuoti sistemingai, kad būtų galima nustatyti, ar sugedo skirstymo veleno profilio pavaros elektromagnetas, laidų pynė arba variklio valdymo modulis. Tinkamas trikčių šalinimas apima elektros bandymus ir komponentų patikrinimą prieš juos pakeičiant. Nedelsiant išsprendus šią problemą, išvengiama tolesnio variklio veikimo pablogėjimo ir galimos susijusių sistemų žalos. Profesionali diagnostika garantuoja tikslų pagrindinės priežasties nustatymą ir tinkamas remonto procedūras, kad variklis veiktų idealiai.