Kai pasirodo diagnostinis kodas P000D B, tai reiškia, kad variklio kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje 2 krante yra kritinė laiko nustatymo problema. Šis gedimas atsiranda, kai skirstymo veleno padėties valdiklis reaguoja lėčiau, nei leidžia variklio valdymo modulio užprogramuoti parametrai. Dėl lėto reagavimo sutrinka tikslus įsiurbimo ir išmetimo vožtuvų darbas, todėl sumažėja variklio efektyvumas. Nors šį gedimą gali sukelti daug veiksnių, pagrindinei priežasčiai nustatyti reikia sistemingai ištirti komponentus, kurių dauguma vairuotojų niekada nelaiko esminiais automobilio veikimui.
P000D B Skirstomojo veleno padėties lėtas atsakas 2 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su skirstymo veleno padėties valdymo sistema 2 banke, t. y. cilindrų banke, kuriame nėra cilindro Nr. 1. ECM (variklio valdymo modulis) stebi skirstymo veleno padėtį ir reguliuoja kintamą vožtuvų laiką per alyvos valdymo vožtuvus ir kumštelio fazes. Kai sistema nustato, kad skirstymo veleno padėties reakcija yra lėtesnė nei numatyti parametrai, ji įjungia šį kodą. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne PCM (Powertrain Control Module), kuris dažniau minimas amerikietiškoje transporto priemonių terminologijoje. Lėtas atsakas gali turėti įtakos variklio laiko nustatymo tikslumui, todėl sumažėja variklio našumas ir padidėja išmetamųjų teršalų kiekis.
Bendrosios P000D B skirstomojo veleno padėties lėto atsako 2 banko priežastys
- Gedimas skirstymo veleno padėties jutiklis – jutiklis teikia netikslius arba vėluojančius laiko nustatymo signalus
- Alyvos valdymo vožtuvo gedimas – vožtuvas nepakankamai greitai reaguoja į ECM komandas
- Mažas variklio alyvos lygis arba prasta alyvos kokybė – nepakankamas tepimas, turintis įtakos kumštelio fazės veikimui
- Nusidėvėjęs kumštelio fazatorius arba paskirstymo grandinė – dėl mechaninio nusidėvėjimo reakcija vėluoja
- Laidų sistemos problemos – pažeistos arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos jutiklių ryšiui
- ECM programinės įrangos problemos – pasenęs arba sugadintas variklio valdymo programavimas
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausiai pasitaikantis ir iš karto įspėjantis ženklas
- Trumpa laisvoji eiga arba variklio svyravimai – pastebimi įsibėgėjant ir dirbant mažomis apsukomis
- Sumažėjusios degalų sąnaudos – variklis dirba ne taip efektyviai dėl laiko nustatymo problemų
- Bloga reakcija į pagreitį – vėluojanti reakcija į akceleratoriaus sklendę, ypač greitėjant
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – dėl netinkamo laiko nustatymo atsiranda degimo sutrikimų
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės naudodamas OBD-II skaitytuvą, kad patvirtintų P000D kodą ir patikrintų, ar nėra susijusių kodų. Diagnostikos proceso metu skaitmeniniu multimetru išbandomas skirstymo veleno padėties jutiklis, kad būtų patikrinta tinkama įtampa ir signalų modeliai. Jutiklio bangos formai ir reakcijos laikui analizuoti gali būti naudojamas oscilografas. Technikas patikrins alyvos valdymo vožtuvo veikimą, naudodamasis skenavimo įrankiu, kad įsakytų atlikti pavaros bandymus. Būtina fiziškai patikrinti laidų pluoštus, jungtis ir kumštelinės fazės mazgą. Labai svarbu įvertinti alyvos lygį ir kokybę, nes užteršta arba mažai alyvos tiesiogiai veikia kintamojo paskirstymo sistemos veikimą.
Remonto etapai ir išlaidos
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties:
- Skirstymo veleno padėties jutiklio keitimas – naujo jutiklio nuėmimas ir montavimas, taikant tinkamus sukimo momento parametrus; kaina: 120-280 €
- Alyvos reguliavimo vožtuvo keitimas – keičiamas sugedęs vožtuvas ir valomi alyvos kanalai; kaina: 200 € – 450 €
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – naudojant gamintojo nurodytą alyvos klasę ir kokybę; kaina: 60 € – 120 €
- Kamuolio fazės keitimas – kapitalinis remontas, kurio metu nuimamas paskirstymo mechanizmo dangtelis ir keičiami komponentai; kaina: 800 € – 1500 €
- Laidų sistemos remontas – pažeistų jungčių remontas arba jungčių mazgų keitimas; kaina: 100 € – 300 €
- ECM programinės įrangos atnaujinimas – variklio valdymo modulio perprogramavimas pagal naujausią kalibravimą; kaina: 80 € – 150 €
Po remonto technikas ištrins diagnostinį kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą sistemos veikimą ir įsitikintų, jog kodai negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2006-2013 m.
- Mercedes-Benz C klasė 2008-2015 m.
- Audi A4 2009-2016 m.
- Volkswagen Passat 2010-2017
- Ford Focus 2012-2018 m.
- Opel Insignia 2009-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P000D B Camshaft Position Slow Response Bank 2?
Nors transporto priemonė gali likti važiuojanti, tolesnis jos eksploatavimas gali sukelti papildomų variklio pažeidimų ir sumažinti degalų sąnaudas. Dėl laiko nustatymo problemų gali padidėti vidinių komponentų dėvėjimasis ir gali būti pažeistas katalizinis konverteris. Patariama nedelsiant pašalinti šį kodą, kad išvengtumėte brangesnio remonto.
Kiek paprastai kainuoja P000D B Camshaft Position Slow Response Bank 2 remontas?
Remonto išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo pagrindinės priežasties. Paprasti pataisymai, pavyzdžiui, tepalų keitimas, kainuoja 60-120 €, o jutiklių keitimas – 120-280 €. Sudėtingesni remonto darbai, susiję su kumštelinių fazių keitimu, gali kainuoti
Išvada
P000D B skirstymo veleno padėties lėto atsako kodas 2 banke reikalauja neatidėliotino dėmesio, kad būtų išvengta variklio eksploatacinių savybių pablogėjimo ir padidėjusio išmetamųjų teršalų kiekio. Technikai turi sistemingai diagnozuoti galimas priežastis, įskaitant sugedusius jutiklius, netinkamai veikiančius alyvos valdymo vožtuvus, mechaninį nusidėvėjimą arba laidų problemas. Tinkamas kintamo vožtuvų laiko nustatymo sistemos remontas užtikrina idealų variklio laiko nustatymo tikslumą, atkuria variklio veikimą ir išlaiko atitiktį išmetamųjų teršalų reikalavimams, kartu užkirsdamas kelią tolesniam svarbiausių variklio komponentų pažeidimui.