Kai šiuolaikinėse transporto priemonėse pasirodo diagnostinis kodas P0013 B, jis signalizuoja apie kritinį kintamojo vožtuvų paskirstymo sistemos gedimą, kuris gali nejučia sumažinti variklio našumą. Šis konkretus gedimas paveikia 1 banko skirstomojo veleno padėties pavaros mechanizmą ir sutrikdo tikslius laiko nustatymo mechanizmus, kurie optimizuoja degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kontrolę. Nors daugelis vairuotojų variklio kodus atmeta kaip nedidelius nepatogumus, į šią konkrečią problemą reikia nedelsiant atkreipti dėmesį – priežastys gali būti įvairios: nuo paprastų elektros problemų iki sudėtingų vidinių komponentų gedimų, dėl kurių vairuotojai gali įstrigti kelyje.
P0013 B skirstymo veleno padėties valdiklio A valdymo grandinė/atvirasis bankas 1 reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema, konkrečiai su 1 banko (variklio pusės, kurioje yra 1 cilindras) skirstomojo veleno padėties pavara. Pavaros valdiklis valdo įsiurbimo skirstymo veleno laiką, kad būtų optimizuotas variklio veikimas įvairiuose sūkių dažnių diapazonuose. Kai ECM (variklio valdymo modulis) aptinka atvirą grandinę arba elektrinį gedimą valdymo grandinėje, jis įjungia šį kodą. Europos transporto priemonėse ECM atlieka variklio valdymo funkcijas, o amerikietiškoje terminologijoje dažnai kalbama apie PCM (Powertrain Control Module). Šis gedimas gali gerokai paveikti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį.
Bendrosios P0013 B priežastys
- Neteisingas VVT solenoidas – vidinis elektros gedimas, neleidžiantis tinkamai veikti
- Pažeista laidų grandinė – Nutrūkę, surūdiję arba atjungti laidai grandinėje
- Sugedusios elektrinės jungtys – Atsilaisvinusios arba surūdijusios jungtys, turinčios įtakos signalo perdavimui
- ECM gedimas – Retas, bet galimas vidinis variklio valdymo modulio gedimas
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – Nepakankamas alyvos kiekis, turintis įtakos VVT sistemos veikimui
- Užteršta variklio alyva – Užteršta alyva blokuoja VVT solenoido kanalus
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir skubiausias įspėjamasis ženklas
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – ypač pastebimas esant mažiems sūkių dažniams
- Sumažėjusios degalų sąnaudos – variklis veikia mažiau efektyviai nei įprastai
- Skurdus akceleratoriaus veikimas – Vangus atsakas paspaudus akceleratoriaus pedalą
- Variklio barškėjimas – Su paskirstymo grandine arba skirstymo velenu susiję garsai paleidimo metu
Diagnozė ir bandymas
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų gedimo kodą ir visus susijusius kodus. Diagnostikos proceso metu vizualiai apžiūrima VVT solenoido laidų virtinė, ar nėra akivaizdžių pažeidimų, korozijos ar atsilaisvinusių jungčių. Naudodamas skaitmeninį multimetrą, technikas patikrins solenoido varžą (paprastai 6-12 omų) ir patikrins, ar tinkamai tiekiama įtampa iš ECM. Būtina patikrinti alyvos lygį ir būklę, nes dėl užterštos ar mažai alyvos gali įvykti VVT sistemos gedimų. Mechanikas taip pat gali atlikti dvikrypčio skenavimo įrankio testą, kad duotų komandą VVT solenoidui ir stebėtų jo atsaką.
Remonto etapai ir kaina
Remonto išlaidos priklauso nuo pagrindinės priežasties ir automobilio sudėtingumo.
- VVT solenoido keitimas – dažniausiai pasitaikantis remontas, kurio metu pašalinamas ir sumontuojamas naujas solenoidas; kaina: 150-300 €
- Laidų rinkinių remontas – pažeistų laidų ar jungčių tvirtinimas valdymo grandinėje; kaina: 80 € – 180 €
- Variklio alyvos keitimas – Šviežios alyvos ir filtro keitimas, jei įtariamas užterštumas; kaina: 40 € – 80 €
- ECM keitimas – Retas, bet būtinas, jei sugedo valdymo modulis; kaina: 800 € – 1500 €
Atlikęs remontą, technikas ištrins diagnostinį gedimo kodą ir atliks bandomąjį važiavimą, kad užtikrintų tinkamą sistemos veikimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- Toyota Camry 2007-2017 m.
- Lexus ES350 2007-2018 m.
- Honda Accord 2008-2017 m.
- Nissan Altima 2007-2018
- Hyundai Sonata 2011-2019
- Kia Optima 2011-2020
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0013 B kodui?
Nors transporto priemonė gali likti tinkama važiuoti, toliau ją eksploatuojant gali sumažėti degalų sąnaudos, pablogėti eksploatacinės savybės ir gali būti pažeistas variklis. VVT sistema yra labai svarbi optimaliam variklio laiko nustatymui, o važiavimas be tinkamo remonto gali sukelti vidinį variklio nusidėvėjimą arba paskirstymo grandinės problemas.
Kiek paprastai kainuoja P0013 B remontas Lietuvoje?
Remonto kaina svyruoja nuo 150 € iki 300 € už VVT solenoido pakeitimą, įskaitant darbą. Diagnostikos mokesčiai prie bendros kainos paprastai prideda 50-80 €. Jei reikia remontuoti laidus, tikėkitės papildomai sumokėti nuo 80 € iki 180 €.
Išvada
Į diagnostikos kodą P0013 B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Sisteminga diagnostika atliekant vizualinę apžiūrą, elektros bandymus ir komponentų įvertinimą padeda nustatyti pagrindinę priežastį, nesvarbu, ar ji susijusi su VVT solenoidu, laidų sistema, ar su alyva susijusiomis problemomis. Tinkamai atlikus remontą atkuriamas idealus skirstymo veleno laiko reguliavimas, užtikrinantis didesnį degalų naudojimo efektyvumą, mažesnę taršą ir geresnį bendrą variklio veikimą visomis eksploatavimo sąlygomis.