Kai pasirodo diagnostinis kodas P0015 B, tai reiškia, kad variklio kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemoje 1 banke yra kritinė laiko nustatymo problema. Dėl šios pernelyg vėluojančios skirstymo veleno padėties atsiranda kaskadinių veikimo problemų, kurias daugelis vairuotojų iš pradžių atmeta kaip nedidelius nepatogumus. Pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų techninės priežiūros aplaidumų iki sudėtingų mechaninių gedimų, reikalaujančių neatidėliotino dėmesio. Supratus pagrindinius mechanizmus, paaiškėja, kodėl šis iš pažiūros techninis klaidos kodas gali sklandžiai veikiantį variklį paversti nepatikima mašina.
P0015 B Skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko perteklius 1 banko reikšmė ir apibrėžtis
Šis diagnostinis trikties kodas susijęs su kintamo vožtuvų laiko nustatymo (VVT) sistema, konkrečiai su įsiurbimo skirstymo veleno padėtimi 1 banke (cilindrų bankas, kuriame yra 1 cilindras). ECM stebi skirstymo veleno padėtį naudodama skirstymo veleno padėties jutiklį ir lygina ją su alkūninio veleno padėties jutiklio duomenimis. Kai įsiurbimo skirstymo veleno padėtis pernelyg sulėtėja (vėluoja), tai turi įtakos variklio gebėjimui optimizuoti vožtuvų laiko nustatymą skirtingomis darbo sąlygomis. Dėl to sumažėja variklio efektyvumas, padidėja išmetamųjų teršalų kiekis ir gali kilti eksploatacinių problemų. Europos transporto priemonėse šią funkciją valdo ECM, o ne amerikietiškose transporto priemonėse įprasta PCM terminologija.
Bendrosios P0015 B skirstomojo veleno padėties nustatymo laiko per daug atidėto 1 banko priežastys
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – nepakankamas alyvos kiekis neleidžia tinkamai veikti VVT sistemai
- Neplauta arba užteršta variklio alyva – tiršta alyva negali tekėti per VVT solenoido kanalus
- Neveikiantis VVT elektromagnetinis vožtuvas – elektromagnetas negali reguliuoti alyvos srauto į skirstomojo veleno fazatorių
- Nusidėvėjusi paskirstymo grandinė arba kreipiančiosios – pernelyg didelis grandinės ištempimas turi įtakos skirstymo veleno laikui
- Gedimas skirstymo veleno padėties jutiklis – į ECM perduoda neteisingus laiko nustatymo duomenis
- Uždaryti VVT sistemos alyvos kanalai – ribojamas alyvos tekėjimas į paskirstymo komponentus
- Neveikiantis skirstymo veleno fazatorius – vidinis pažeidimas neleidžia tinkamai sureguliuoti laiko nustatymo
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsižiebia variklio patikros lemputė – ECM aptinka laiko nustatymo nuokrypį už leistino intervalo ribų
- Sumažėjusi variklio galia – netinkamas vožtuvų paskirstymas turi įtakos degimo efektyvumui
- Trumpa tuščiąja eiga arba variklio svyravimas – dėl netinkamo laiko paskirstymo variklis dirba netolygiai
- Didesnės degalų sąnaudos – variklis kompensuoja laiko nustatymo sutrikimus sodresniu degalų mišiniu
- Variklio stuksenimas arba pypsėjimas – netinkamas laiko nustatymas gali sukelti išankstinį užsidegimą esant apkrovai
- Skurdi reakcija į pagreitį – VVT sistema negali optimizuoti veikimo visame sūkių dažnių diapazone
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD2 skaitytuvą, kad gautų išsaugotus gedimų kodus ir „freeze frame” duomenis. Diagnostikos proceso metu tikrinamas variklio alyvos lygis ir būklė, nes dažna priežastis yra užteršta arba mažai alyvos. Naudodamas oscilografą, technikas stebės skirstymo veleno ir alkūninio veleno padėties jutiklio signalus, kad patikrintų laiko sąryšį. Naudojant multimetrą bus patikrinta, ar VVT elektromagnetinis vožtuvas tinkamai veikia elektriniu režimu, patikrintos varžos vertės ir valdymo grandinės tęstinumas. Alyvos slėgio bandymas užtikrina, kad VVT sistemą pasiektų pakankamas slėgis. Pažangios diagnostikos priemonės gali apimti tiesioginį skirstymo veleno laiko nustatymo verčių duomenų stebėjimą varikliui veikiant įvairiais sūkių dažnio diapazonais, kad būtų galima nustatyti tikslų laiko nustatymo nuokrypį.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties ir gali būti įvairios – nuo paprastos techninės priežiūros iki komponentų keitimo.
- Variklio alyvos ir filtro keitimas – užterštos alyvos keitimas ir sistemos praplovimas; kaina: 50-120 €
- VVT elektromagnetinio vožtuvo keitimas – nuimamas ir sumontuojamas naujas elektromagnetinis vožtuvas su tarpine; kaina: 180 € – 350 €
- Kamušinio veleno padėties jutiklio keitimas – jutiklio nuėmimas ir montavimas su jungties valymu; kaina: 120 € – 280 €
- Greičio nustatymo grandinės ir kreipiančiosios keitimas – variklio išmontavimas ir laiko nustatymo komponentų atnaujinimas; kaina: 800 € – 1500 €
- Skirstomojo veleno fazinio įtaiso keitimas – cilindrų galvutės darbai ir fazinio įtaiso montavimas; kaina: 600 € – 1200 €
- VVT sistemos alyvos kanalo valymas – cheminio valymo arba mechaninio valymo procedūros; kaina: 200 € – 400 €
Atlikęs remonto darbus, technikas iš ECM atminties ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad užtikrintų tinkamą VVT sistemos veikimą ir patvirtintų kodų pašalinimą.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos E90/E91/E92 2005-2012 m.
- Volkswagen Golf Mk6 2008-2013 m.
- Audi A4 B8 2007-2015
- Mercedes-Benz C klasės W204 2007-2014
- Toyota Avensis T27 2009-2018
- Lexus IS 250/350 2005-2013 m.
- Infiniti G35/G37 2007-2013
Išvada
Į diagnostikos kodą P0015 B reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta tolesnės variklio žalos ir eksploatacinių savybių pablogėjimo. Tinkamai diagnozei atlikti reikia sistemingai tikrinti alyvos lygį, VVT komponentus ir laiko paskirstymo sistemos elementus. Profesionalūs mechanikai, prieš keisdami dalis, turėtų patikrinti pagrindinę priežastį atlikdami išsamius bandymus. Laiku išsprendus šią skirstymo veleno laiko nustatymo problemą, užtikrinamas idealus variklio veikimas, sumažinamas kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekis ir išvengiama brangiai kainuojančio remonto, susijusio su užsitęsusiais kintamojo vožtuvų laiko nustatymo sistemos gedimais.