Diagnostikos trikties kodas P0016 signalizuoja apie kritinį variklio pirmosios eilės alkūninio veleno ir skirstomojo veleno padėties jutiklių laiko nesutapimą. Šis iš pažiūros techninis gedimas sklandžiai važiuojantį automobilį gali paversti nepatikima mašina, kurią vargina netvarkinga eiga tuščiąja eiga, sumažėjusi galia ir prastos degalų sąnaudos. Nors pagrindinės priežastys gali būti įvairios – nuo paprastų jutiklių gedimų iki sudėtingesnių paskirstymo grandinės problemų, supratus pagrindines mechanines priežastis paaiškėja, kodėl būtent šis kodas reikalauja neatidėliotino mechanikų ir transporto priemonių savininkų dėmesio.
P0016 Alkūninio veleno padėties ir skirstomojo veleno padėties koreliacijos 1 banko jutiklio A reikšmė ir apibrėžtis
Šis kodas reiškia laiko sinchronizavimo problemą tarp alkūninio veleno padėties jutiklio ir skirstomojo veleno padėties jutiklio A 1 variklio banko. ECM nuolat stebi šiuos jutiklius, kad būtų užtikrintas tinkamas vožtuvų ir uždegimo laiko nustatymas. Kai šių jutiklių sąryšis neatitinka priimtinų parametrų, suveikia P0016. Šis gedimas gali gerokai paveikti variklio veikimą, degalų naudojimo efektyvumą ir išmetamųjų teršalų kiekį, nes tikslus laiko nustatymas yra būtinas optimaliam degimui užtikrinti.
Bendrosios P0016 alkūninio veleno padėties ir skirstomojo veleno padėties koreliacijos priežastys 1 banko A jutiklis
- Įtempta arba nutrūkusi paskirstymo grandinė – dėl to skirstymo veleno laikas nukrypsta nuo alkūninio veleno padėties
- Nusidėvėjęs grandinės įtempiklis – leidžia susidaryti pernelyg dideliam grandinės laisvumui ir laiko svyravimams
- Keistas skirstymo veleno padėties jutiklis – teikia neteisingus laiko nustatymo signalus ECM
- Kalkinio veleno padėties jutiklis su defektu – siunčia netikslius alkūninio veleno padėties duomenis
- Pastovaus vožtuvų laiko nustatymo sistemos gedimas – turi įtakos skirstymo veleno padėčiai alkūninio veleno atžvilgiu
- Mažas variklio alyvos lygis arba slėgis – neleidžia tinkamai veikti VVT sistemai
- Neteisingas paskirstymo diržo arba grandinės montavimas – sukuria nuolatinį laiko poslinkį
Simptomai, kuriuos gali pastebėti vairuotojai
- Įsijungusi variklio patikros lemputė – dažniausias ir dažnai pirmas pastebimas simptomas
- Variklis dirba netolygiai tuščiąja eiga arba užstringa – dėl netinkamo vožtuvų laiko nustatymo
- Sumažėjusi variklio galia ir pagreitis – laiko nustatymo problemos turi įtakos degimo efektyvumui
- Įjungus variklį girdimas trakštelėjimas – rodo, kad yra problemų su paskirstymo grandine arba įtempikliu
- Mažesnė degalų ekonomija – dėl netinkamo laiko nustatymo degalai deginami neefektyviai
- Variklio svyravimas greitėjant – laiko derinimas turi įtakos galios perdavimui
Diagnostika ir bandymai
Kvalifikuotas mechanikas diagnostiką pradės prijungęs OBD-II skaitytuvą, kad gautų P0016 kodą ir visus papildomus susijusius kodus. Diagnostikos proceso metu oscilografu tikrinami alkūninio ir skirstomojo veleno padėties jutiklių signalai, siekiant patikrinti tinkamą bangų formą ir laiko koreliaciją. Technikas patikrins grandinės arba diržo būklę, patikrins kintamo vožtuvų paskirstymo sistemos veikimą ir patikrins tinkamą variklio alyvos lygį bei slėgį. Atliekant bandymus gali būti tikrinamos jutiklių varžos vertės multimetru ir atliekamas paskirstymo grandinės ištempimo matavimas, siekiant nustatyti, ar reikia keisti mechaninius paskirstymo komponentus.
Remonto etapai ir kaina
Remonto procedūros priklauso nuo diagnostikos metu nustatytos pagrindinės priežasties ir gali būti įvairios – nuo paprasto jutiklio pakeitimo iki kapitalinio paskirstymo sistemos remonto.
- Pakeisti skirstymo veleno padėties jutiklį – sugedusio jutiklio keitimas, įskaitant jungties kontaktų valymą; kaina: 80-150 €
- Pakeisti alkūninio veleno padėties jutiklį – jutiklio keitimas ir, jei reikia, tarpų reguliavimas; kaina: 90 € – 160 €
- Gretinimo grandinės ir įtempiklio keitimas – pilnas laiko paskirstymo sistemos kapitalinis remontas, įskaitant kreipiančiąsias ir žvaigždutes; kaina: 800 € – 1500 €
- Pastovaus vožtuvų laiko nustatymo elektromagneto keitimas – VVT sistemos komponentų keitimas ir alyvos kanalo valymas; kaina: 200 € – 400 €
- Variklio alyvos keitimas ir VVT sistemos valymas – paslauga, kai alyvos užterštumas turi įtakos laiko paskirstymui; kaina: 60 € – 120 €
Atlikęs remonto darbus, technikas ištrins diagnostinius kodus ir atliks bandomąjį važiavimą, kad patikrintų tinkamą veikimą ir įsitikintų, jog P0016 kodas negrįžta.
Transporto priemonės, kurioms dažniausiai daromas poveikis
- BMW 3 serijos 2005-2012 m.
- Audi A4 2008-2015 m.
- Volkswagen Golf 2009-2014
- Mercedes-Benz C klasė 2007-2013
- Opel Insignia 2008-2016
- Ford Focus 2011-2018
- Peugeot 308 2007-2014
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu toliau važiuoti esant aktyviam P0016 kodui?
Važiuoti su kodu P0016 nerekomenduojama, nes dėl laiko sąryšio problemų gali būti pažeistas variklis. Paaštrėjus paskirstymo grandinės problemoms, variklis gali veikti netolygiai, netikėtai užgesti arba patirti vidinių pažeidimų. Kad išvengtumėte brangiai kainuojančio variklio remonto, geriausia nedelsiant atlikti automobilio diagnostiką ir remontą.
Išvada
P0016 kodas reiškia kritinę laiko sinchronizavimo problemą, į kurią reikia nedelsiant atkreipti dėmesį, kad būtų išvengta galimų variklio pažeidimų. Nors diagnostikos kaina prasideda nuo maždaug 80 eurų, remonto išlaidos gali gerokai išaugti, priklausomai nuo to, ar reikia keisti jutiklį, ar atlikti kapitalinį paskirstymo sistemos remontą. Transporto priemonių savininkai, kuriems pasireiškia tokie simptomai kaip nelygus laisvosios eigos režimas, galios praradimas ar užsidegusios kontrolinės variklio lemputės, turėtų nedelsdami kreiptis dėl profesionalios diagnostikos. Ankstyvas įsikišimas paprastai lemia mažesnes remonto išlaidas ir užkerta kelią rimtesnėms variklio komplikacijoms.